Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 06 December, 05:19

Dagensanalys.se - 14 nov 19 kl. 10:13

Hellre chatbot än riktig person i kundtjänst



En ny global studie från Sinch visar att svenskar är de som allra minst vill prata med en person i kundtjänst, vilket hela 43 procent uppger jämfört med endast 25 procent globalt. Nästan hälften av svenskarna säger sig ha haft en positiv upplevelse av en chatbot i en meddelande-app eller i meddelandefunktionen i mobilen och lika många uppger att den ger dem snabbare och mer korrekta svar. Sinchs globala studie Mobile Consumer Engagement 2020 har undersökt hur över 2000 konsumenter [. ] Inlägget Hellre chatbot än riktig person i kundtjänst dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Sinch, Mobile Consumer Engagement, Hellre, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Hellre, chatbot, än, riktigperson i , kundtjänst
Dagensanalys.se - 23 jan 19 kl. 13:19

”Alla verksamheter av en viss storlek gynnas mycket av en chatbot”

Sedan sommaren 2016 har det norska teknologibolaget Convertelligence vuxit från 2 till 35 anställda. Genom ett samarbete med Sopra Steria Scale up ska startup-bolaget hitta nya marknader för sina chatbots. – Alla verksamheter av en viss storlek gynnas mycket av en chatbot, oavsett om det är till internt bruk eller riktat mot kunder.

Dagensanalys.se - 08 nov 18 kl. 15:55

Smart chatbot hjälper anställda tidrapportera och skapa fakturor

Digitaliseringsbyrån Iteam vill med chatboten Mållgan skapa en digital arbetskollega. Genom att integrera bland annat prisade ekonomisystemet PE Accounting, Iteams planeringssystem och Google Calendar kan Mållgan påminna och avlasta medarbetarna med tidrapporteringen. Effekten blir snabbare och mer korrekt underlag för fakturor och bokföring.

Dagensanalys.se - 27 maj 16 kl. 10:01

Nu kan du planera semestern med en chatbot

Att planera semestern genom att googla eller läsa resesajter är så 2015. Årets stora grej är att använda en chatbot på Facebook. Skyscanner är först ut att erbjuda bot:en som bokar resan till Mallis.

YLE - 10 dec 15 kl. 04:30

En riktig vinter är drömjulklappen för skogsbruket

En massa plusgrader och mjuk och blöt mark är långt ifrån idealiska förhållanden för skogsbruk i december. Gallring på mjuka platser är omöjligt och man får i stället fokusera på enbart förnyelseavverkning. En annan utmaning är att kunna transportera det man avverkar, då en del skogsvägar just nu mer liknar leriga rallyvägar.

SvD - 10 aug 16 kl. 11:25

Chatbot hjälper hemlösa att fixa bostad

Utvecklaren Joshua Browder har tidigare fått en hel del uppmärksamhet för den chatbot som hjälpt till att överklaga över 160 000 parkeringsböter. Och nu tar sig chatboten an ännu större uppgifter, då den på samma manér nu kan hjälpa hemlösa att ordna bostad..

Dagensanalys.se - 26 okt 16 kl. 16:00

MasterCards kunder ska kunna hantera sina konton med hjälp av Facebook Messengers chatbot

De som använder sig av ett MasterCard kommer i framtiden att kunna göra sådant som att kolla kontot, hålla koll på vad man handlat och annat kreditkortsrelaterat på meddelandetjänsten Facebook Messenger – genom att prata med en bot. MasterCard blir därmed ännu ett av företagen som ska använda sig av Facebooks ”smarta” chatbots i meddelandetjänsten. Dessa planer lanserades av kreditkortsföretaget under en konferens denna vecka, där man bland annat sade att denna chatbot kommer vara KAI, en konversationsplattform from Kasisto (företaget som först utvecklade Apples iPhone-assistent SIRI).

VA - 31 maj 18 kl. 14:10

Begravningsbyråns kusliga digitaliseringsplan: Ska utveckla chatbot för att samtala med döda

Begravningsbyrån Fenix är en annorlunda aktör som ska utveckla en chatbot som i både röst och hur personen uttryckte sig ska efterlikna den som har gått bort. .

DI - 20 jun 18 kl. 12:09

Deras chatbot svarar på lönefrågor om timmar och friskvård!

IT-konsultföretaget Dynabyte har med hjälp av affärssystemet PE Accounting gjort det möjligt för sina anställda att fråga en chatbot om bland annat friskvårdsbidraget för att göra informationen mer tillgänglig och minska administrationen. Tjänsten kallar de för Dynabot och den svarar även på frågor om timmar, utbildning och arbetsredskap.  .

Dagens Media - 18 dec 18 kl. 14:41

Det kan du vinna på att ta hjälp av en chatbot

En chatbot kan ge extra intäkter. Nu är det dags för svenska retailbolag att omfamna chatbotens möjligheter..

Kristianstadsbladet - 05 sep 14 kl. 15:24

Hellre Ibrahimovic än Rosenberg

Gärna revansch på Markus Rosenberg.Men hellre Zlatan Ibrahimovic som motstånd.Salzburgbacken Martin Hinteregger föredrar den svenska storstjärnan framför MFF-anfallaren.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Häng med till AWS re:Invent

Just nu pågår Amazon Web Services stora årliga konferens re:Invent i Las Vegas. Häng med när vi tar en tur på expoområdet, och ser vad som erbjuds på denna enorma tech-konferens! Inlägget Häng med till AWS re:Invent dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

CRM-service startar bolag i Sverige

CRM-service bildar ett dotterbolag i Stockholm med avsikt att utöka sin kundbas till Sverige. Tim Gentele har valts ut som landschef. CRM-service har en egenutvecklad allt-i-ett CRM plattform och ska nu etablera sig på svenska marknaden.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Korrekturläsning – en investering som ger effekt

Har ditt företag skrivit ett pressmeddelande, blogginlägg eller annan text? Glöm då inte en av de viktigaste delarna – korrekturläsning. När ni ska berätta om er nya tjänst eller produkt är det viktigt att texten ni publicerar är korrekt skriven.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Infograf: De mest spelade låtarna på Spotify

Spotify har släppt en lista över de mest spelade låtarna på Spotify i år och de mest spelade låtarna hela decenniet. Året närmar sig sitt slut och Spotify har därför sammanställt vilka låtar och artister som är mest populära värden över. I topp hittar vi rapparen Post Malone vars låtar har streamats hela 6,5 miljarder gånger i år.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Branscherna som tar bäst hand om sina kunder

En ny studie från Brilliant Future kartlägger hur bra olika branscher tar hand om sina kunder. Försäkringsbranschen toppar listan med flest lojala och minst kritiska kunder. Telekom är den bransch som verkar stå inför störst utmaningar.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Så här fungerar autodynamisk prissättning

Autodynamisk prissättning är en modern metod för företag att prissätta sina varor och tjänster. Autodynamisk prissättning innebär, att priset förändras automatiskt på basen av efterfrågan. Då efterfrågan är hög, ökar priset, och ifall efterfrågan är låg sjunker priset.

Dagensanalys.se - Igår: 20:23

Årets marknadsföringsord är Personalisering

”Personalisering” är årets marknadsföringsord enligt en årlig undersökning genomförd av ANA – Association of National Advertisers i USA. Och visst kan väl även vi i Sverige hålla med om att just det ordet passar som årets ord för alla marknadsförare. Tidigare ord var: 2018 – Brand purpose 2017 – Artificiell intelligens 2016 – Transparens 2015 – Content marketing 2014 – Programmatic Personalisering är vad dagens konsumenter förväntar sig.

Dagensanalys.se - Igår: 20:05

Plex rullar ut sin videotjänst till 200 länder

Plex heter den nya tjänsten som ska konkurrera med alla andra videotjänster på nätet. Deras ambitioner är enorma från start. Tjänsten rullas ut till 200 länder och har innehåll från MGM, Warner Bros.

Dagensanalys.se - Igår: 19:07

Vi vill ha upplevelser i julklapp

Vi svenskar vill helst ha upplevelser i julklapp. Killarna har betydligt mer prylfokus på sin önskelista och tjejerna är mer öppna för välgörenhetsdonationer. Det visar en ny SIFO-undersökning framtagen på uppdrag av PayPal.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:00

Fler borde integrera appar i sin e-handelsstrategi

E-handel via mobilen växer i otrolig fart. Trots detta är det många företag som inte följer utvecklingen och står fast vid enkla e-handelsformat, inte minst när det kommer till marknadsföring, anser RTB House. I en så pass snabbutvecklad och konkurrenskraftig bransch som e-handeln är det avgörande att hålla sig uppdaterad med de senaste trenderna.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.