Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 15 November, 08:38

Dagensanalys.se - 06 nov 19 kl. 19:52

Adam Blitzer är ny VD för Salesforce Marketing Cloud och CDP är nästa stora grej



Marketing Cloud är Salesforce verktygslåda för digitala marknadsförare. Ny vd för hela organisationen är Adam Blitzer. Salesforce Marketing Cloud skapades när Salesforce köpte upp ExactTarget under 2013. Det var då Blitzer kom in i bolaget och har jobbat där sedan dess med att skapa Marketing Cloud. Fokus för Blitzer just när att lansera nästa stor grej för Marketing Cloud.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Blitzer, VD, Salesforce Marketing Cloud, CDP, Cloud, Salesforce, Adam Blitzer, Marketing Cloud, ExactTarget, Customer Data Platform, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Adam, Blitzerär ny VD för , Salesforce, Marketing, Cloud, och CDP är nästa stora grej
Dagensanalys.se - 07 sep 18 kl. 14:56

Salesforce utvidgar Sales Cloud Platform med snabbare prospektering, flexiblare betalningssätt och intelligentare marketing automation

Salesforce uppgradering av Sales Cloud Platform ger företag ännu snabbare, smartare och en mer integrerad säljsprocess från prospektering till köp. Nu kan företag hantera hela säljsprocessen, från marknadsföring till försäljning och fakturering utan att behöva lämna Salesforce. “Automatisering, integration och snabbhet är avgörande för skapa framgångsrika affärer under den fjärde industriella revolutionen,” säger Adam Blitzer, EVP & GM på Salesforce Sales Cloud.

Dagensanalys.se - 16 nov 17 kl. 12:01

Bonnier säljer sin data till Salesforce Data Studio och skapar målgrupper med hundratals miljoner användare

Nya Salesforce Marketing Cloud Data Studio har som mål att ge marknadsförare en enkel och omfattande ingång till mängder av anonymiserad data från flera olika källor, där Bonnier är en av dessa. Med nya Salesforce Data Studio kan en potentiell målgrupp bestående av ett tiotal miljoner individer utökas till flera hundra miljoner individer. Att kunna utöka egen data är möjlig tack vara att olika större dataavsändare (mediahus, sociala nätverk med flera) och Salesforce egna kunder kommit överens om att hjälpa varandra genom att dela ut sin data, och därefter få och ta del av varandras data.

Dagensanalys.se - 01 mar 18 kl. 13:01

Salesforce och Google Analytics 360 kan nu prata med varandra

Nu finns en första integration av Salesforce Sales Cloud och Marketing Cloud till Google Analytics 360. Numera kan Salesforce Sales Cloud och Salesforce Marketing Cloud dataunderlag sömlöst kopplas till Analytics 360 för att exempelvis redovisa försäljningssiffror, olika typer av marknadsföringsunderlag och reklamköpsunderlag, skriver MKSE. Integrationen ger stöd för: Sales pipeline data från Sales Cloud (leads, opportunities)
Se ett leads värde med inkluderade uppgifter om spenderade pengar.

Dagensanalys.se - 14 jun 18 kl. 12:01

Samarbetet mellan Google och Salesforce gör det möjligt för annonsörer att bli effektiva

Google har nu gjort det möjligt för varumärken att nå ut till sina målgrupper med hjälp av jätte-crm-systemet Salesforce. Samarbetet är en klar boost för båda företag. Med bara ett klick kan du nu slå ihop Googles targeting med Salesforce CRM-trolleri.

Dagensanalys.se - 19 jul 18 kl. 07:36

Salesforce köper AI- och marknadsanalysföretaget Datorama

Salesforce har i dagarna lagt vantarna på AI- och marknadsanalysföretaget Datorama från Israel. Med Datorama kan deras kunder som PepsiCo, Unilever och Pernod automatisera rapportering av marknadsdata och med det optimera kampanjer. Med Datorama ska Salesforce förbättra Marketing Cloud och sin AI.

Dagensanalys.se - 13 apr 18 kl. 13:01

Jämlikhet och utveckling i fokus på Salesforce event

I början av veckan bjöd Salesforce in till sitt årliga event Trailhead Live, där både de själva och partners presenterar case, exempel och intressanta nyheter kopplat till det arbete som Salesforce gör. Mycket fokus låg på arbetet kring jämställdhet, och givetvis en del nyheter kring AI, funktioner samt deras ökade fokus på utveckling och utbildning av kunderna. Dagen började med ett frukostmöte där Dr.

Dagensanalys.se - 27 jan 19 kl. 22:14

Salesforce lanserar tre nya verktyg baserat på Datorama

Sex månader efter köpet av Datorama har Salesforce paketerat deras tjänster under egen flagga. Datorama Marketing Cloud connectors – Gör det möjligt att importera data från sociala medier, mobila plattformar och e-posttjänster för att se över rapportering, få insikter och analysera över flera marknadskanaler. “With the Marketing Cloud Social Studio connector, marketers can view how industry trends, brand health and competitive messaging on social media are impacting overall marketing performance within Datorama, alongside metrics from paid social media, paid media, web analytics, sales data and other marketing or advertising data,” skriver Salesforce Jon Suarez-Davis.

Dagensanalys.se - 24 aug 17 kl. 16:28

Salesforce uppdaterar och utvecklar sina system

Trots att det varit sommar har Salesforce jobbat på ordentligt. De har passat på att uppdatera hela sitt Service Cloud, och har samtidigt lanserat Einstein Vision för Social Studio. Det hela innebär enklare och bättre funktionalitet såväl för dig som redan har, som för dig som överväger att skaffa Salesforce.

Dagensanalys.se - 23 apr 19 kl. 08:27

”Den här helheten som Salesforce har, den har vi inte sett någon annanstans”

Under Salesforce Basecamp fick jag möjlighet att prata med några av Salesforces kunder för att höra varför de valt att jobba med Salesforce, samt vilka utmaningarna varit. Klas Danielsson, VD på SBAB, berättar att de började arbeta med Salesforce i höstas, och då med delarna avsedda för marknadsföring (Marketing Cloud). Jag pratade även med Emil Jungåker, VD på Framtiden AB, som sedan ett år testat att arbeta med säljdelarna i Sales Cloud i sin Norska verksamhet.

Dagensanalys.se - 05 aug 17 kl. 19:38

Salesforce senaste rapport visar hur marknadsförare blir framgångsrika med sociala medier

Salesforce senaste rapport “State of Marketing”, som bland annat fokuserat på trender inom sociala medier visar att företag måste ha en marknadsstrategi för sociala medier och att det är av stor vikt att strategin integreras med övriga kanaler, framförallt kundtjänst, för att bli framgångsrik. Varumärken måste finnas tillgängliga i sociala medier Sociala medier är en integrerad del av den moderna kundresan som ofta börjar med ett inlägg på Facebook, följt av e-postmarknadsföring och till slut köp på en e-handelssajt för att sedan eventuellt ta kontakt med kundtjänst via Twitter eller Facebook. En marknadsföringsstrategi för sociala medier är inte längre bara bra att ha utan ett måste för alla varumärken som vill interagera framgångsrikt under hela kundres

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 10 minuter sedan

Nu ska det bli enklare att köpa annonser med Poddindex

Poddindex har börjat visa vilka poddar som är kommersiella och vilka som inte är det. På sajten kan du nu se fliken ”Alla poddar” och fliken ”Kommersiella poddar”. Med dessa nya flikar ska det bli enklare för medieköpare att fatta beslut.

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Webbläsaren Opera ser hur många som spårar dig

I den senaste versionen av webbläsaren Opera visar spårningsblockeraren exakt hur många som faktiskt spårar vad du gör på nätet. Webbläsaren Opera släppte i förra uppdateringen en spårningsblockerare med syfte att göra webben snabbare fast du har reklamblockeraren aktiverad.  I senaste versionen, Opera 65, visar programmet exakt vad den har blockerat och vilka sajter.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Uppfinnaren av webben vill bygga ett helt nytt som styrs av användarna

Uppfinnaren av World Wide Web, Sir Tim Berners-Lee, har fått investeringar om 60 miljoner kronor för att starta företaget Inrupt, som ska se till att onlinejättar som Facebook och Google inte kan spåra användare på nätet. Det var 30 år sedan som Tim Berners-Lee och John BruceBerners-Lee startade World Wide Web (WWW), och anser nu att webben har tappat sitt egentliga syfte. Enligt Berners-Lee är webben idag plats för hycklare, sådana som sprider hat, gör brott enklare och att alla […] Inlägget Uppfinnaren av webben vill bygga ett helt nytt som styrs av användarna dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Uppfinnaren av internet vill bygga ett helt nytt där användarna styr vad som händer

Uppfinnaren av World Wide Web, Sir Tim Berners-Lee, har fått investeringar om 60 miljoner kronor för att starta företaget Inrupt, som ska se till att onlinejättar som Facebook och Google inte kan spåra användare på nätet. Det var 30 år sedan som Tim Berners-Lee och John BruceBerners-Lee startade World Wide Web (WWW), och anser nu att webben har tappat sitt egentliga syfte. Enligt Berners-Lee är webben idag plats för hycklare, sådana som sprider hat, gör brott enklare och att alla […] Inlägget Uppfinnaren av internet vill bygga ett helt nytt där användarna styr vad som händer dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 45 minuter sedan

Därför är en hög Bounce Rate inte alltid dåligt

Bounce Rate är något som vi marknadsförare lärt oss att den ska vara så låg som möjligt. Men är det alltid negativt med en hög Bounce Rate? Vad är Bounce Rate?

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Så här kommer Disney+ påverka svenska streamingmarknaden

I förrgår lanserades Disneys streamingtjänst Disney+ i USA, Kanada och Nederländerna. Enligt Disney har de redan fått 10 miljoner nya prenumeranter på bara ett dygn. Trots att Disney precis har släppt sin streamingtjänst ser den ut att bli en stor konkurrent till nuvarande tjänster på marknaden.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Hellre chatbot än riktig person i kundtjänst

En ny global studie från Sinch visar att svenskar är de som allra minst vill prata med en person i kundtjänst, vilket hela 43 procent uppger jämfört med endast 25 procent globalt. Nästan hälften av svenskarna säger sig ha haft en positiv upplevelse av en chatbot i en meddelande-app eller i meddelandefunktionen i mobilen och lika många uppger att den ger dem snabbare och mer korrekta svar. Sinchs globala studie Mobile Consumer Engagement 2020 har undersökt hur över 2000 konsumenter […] Inlägget Hellre chatbot än riktig person i kundtjänst dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Har ni en företagsblogg? Om inte är det dags att tänka om!

En företagsblogg är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att nå ut till din målgrupp. Forskning från HubSpot visar dessutom att företag som prioriterar sin blogg har upp till tretton gånger högre ROI. Att ha en företagsblogg kan vara väldigt tidskrävande och är därför något som många företag prioriterar bort.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Så här granskar USA onlinejättarna

Facebook är en av få företag som blir utredd av både amerikanska konkurrensverket, FCT och Department of Justice samtidigt. Washington verkar vara på krigsstigen mot Big Tech i form av Facebook och Google. Men finns det substans bakom anklagelserna eller är det bara en del av det politiska spelet?

Dagensanalys.se - Igår: 14:06

Två ägg diskuterar: Telias köp av Bonnier Broadcasting oroar

Telia har fått godkänt av EU att köpa Bonnier Broadcasting vilket inkluderar TV4, MTV och Cmore. En megaaffär på 9,2 miljarder kronor. Sunny: Tror du att det är många som ens tänker på att det är Staten som köper TV4?

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.