Dagensanalys.se > Ekonomi

Friday, 22 November, 04:41

Dagensanalys.se - 06 nov 19 kl. 14:39

Uber ger sig på annonsbranschen



Uber satsar på att bli en annonsplattform där restauranger kan köpa annonser i deras app Eats. Uber har just nu en jobbannons ute där de söker en person som ska vara ansvarig för annonseringen. Målet är användare enklare ska kunna upptäcka ny mat och restauranger ska kunna växa sin kundbas. Med hjälp av annonsering i appen kan Uber förhoppningsvis öka sina marginaler i Eats. För närvarande erhåller de endast 10,7 procent av bokningen, resten går till restauranger och förare.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Eats, Uber, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Uberger sig på , annonsbranschen
Dagensanalys.se - 30 jan 19 kl. 21:54

Så här jävlas ett tillägg med hela annonsbranschen

Att det finns de som är helt emot reklam är givet. Bara i Sverige har 25 procent installerat en reklamblockerare. Men det finns användare som tycker att man ska lura annonsbranschen och ge dem en falsk  bild av vad som egentligen händer.

Dagensanalys.se - 30 apr 18 kl. 15:11

5 tips till annonsbranschen inför den nya GDPR-reglerna

Magnus Johansson som är Nordenchef Sizmek ger här sina tips till hur annonsbranschen kan anpassa verksamheten till GDPR. Mindre än en månad kvar nu. Det som gör programmatisk annonsering framgångsrikt är kombinationen av att kunna använda flera olika datakällor, addera intelligens till data samt rikta budskap till relevanta målgrupper.

Dagensanalys.se - 05 sep 16 kl. 11:49

Blufftrafik och annonsbedrägerier största utmaningen för den digitala annonsbranschen

Fejkad trafik – ofta kallat ”click-fraud” – är ett växande problem. Enligt en undersökning så är faktiskt varannan annons visad i webbläsaren Internet Explorer resultatet av icke-mänsklig trafik. Och enligt en rapport från eMarketer så är just denna typ av fejkade annonsvisningar den främsta orsaken till oro för dem inom marknadsföringsbranschen.

Dagensanalys.se - 26 jul 18 kl. 15:56

Trots osäkerheten och rädslan inför GDPR upptäcker annonsbranschen nya möjligheter

GDPR är för tillfället ett hett diskuterat ämne hos företag som har hela eller delar av sin affär på internet. Europas nya lagstiftning berör i stort sett alla företag idag och har lett till drastiska åtgärder hos några av världens största plattformar. Här delar Sizmeks Nordenchef, Magnus Johansson, med sig av sina tankar.

YLE - 26 dec 15 kl. 10:00

Uber: känslan av ett ärligt jobb med polisen hack i häl

Antalet Uberanvändare fortsätter att öka i huvudstadsregionen trots att konceptet strider mot taxilagen. Vi åkte runt med några Uberförare som betalar skatt på sin verksamhet men samtidigt kan bli bötfällda av polisen när som helst. Två minuter står det på skärmen och ikonen av en bil närmar sig sakta längs med gatorna till den punkt där jag står.

YLE - 12 apr 16 kl. 12:09

Uber-chaufför: På natten ska man vara försiktig

De två bötesdomarna som gavs till två Uber-chaufförer i Helsingfors förra veckan har väckt oro bland resten av chaufförerna. Enligt de Uber-chaufförer som Yle Helsinki har pratat med har domarna gjort att många nu är försiktiga, särskilt när de kör nattetid. De säger att risken att stoppas av polisen ökar på nätterna.

Nyteknik - 21 apr 16 kl. 10:15

Uber – den kritiserade idésprutan

KRÖNIKA. Känner du till Uber Eats, Uber Fresh, Uber Rush, Uber Health, Uber Slim, Uber Moto, Uber Assist, Uber English, Uber Chopper, Uber Boat, Uber Icecream och Uber Puppies?.

Dagensanalys.se - 15 aug 17 kl. 13:31

Uber värt med än AirBnb och WeWork tillsammans

I samband med förhandlingar mellan Uber och investmentbolagen Benchmark och SoftBank har frågan om vad bolaget egentligen är värt dykt upp. Enligt Business Intelligence-företaget PitchBook är Uber inte riktigt värt de 100 miljarder dollar som den nuvarande investeraren Benchmark menar, men de är ändå värda bra mycket mer än alla andra start-ups i USA just nu. De tre företagen håller precis på att förhandla om huruvida Benchmark ska sälja delar av sina investeringar i Uber till företaget SoftBank.

Cornucopia - 21 jan 19 kl. 11:25

Taxistrejker i Spanien mot Uber

I Spanien hålls taxistrejker mot tjänsten Uber, som hotar de traditionella taxiförarna. I Barcelona ska strejken pågå hela januari och februari, inklusive just nu under en turismmässa. Minst en Uber-förare har fått medicinsk hjälp sedan vederbörandes taxibil angripits av strejkande och flera större gator i Barcelona är blockerade av antingen taxi eller i motprotest Uberförare.

Dagens PS - 10 okt 16 kl. 10:02

Polis om Uber pop: ”Bondfångeri”

I maj lades Uber pop ned. Men för de privatpersoner som agerat förare åt den omdiskuterade jänsten slutade inte historien där. De har alla fällts i domstol för att ha kört åt Uber pop i Stockholm och Göteborg och känner sig i dag blåsta.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 7 timmar sedan

Hur många journalistpriser finns det egentligen?

Under november månad firas svenska journalister om och om igen, och det verkar inte finnas något slut på firandet, förutom i December då Lucia firas istället. Sunny: Trodde jag såg i syne när det damp ned ett mail med ännu fler som vunnit journalistpriser. Fattar ingenting, hur många priser finns det?

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

TripAdvisor tar fram DIY annonsprodukt

Om du vill nå konsumenter som vill åka till Paris är Tripadvisor är bra ställe att annonsera på. Nu har TripAdvisor gjort det ännu enklare att annonsera med DIY-produkten Media Manager. Enkla annonser med möjlighet att styra är tanken, fast med en intressant vinkel.

Dagensanalys.se - 8 timmar sedan

Apple tar bort recensioner – ny trend?

Apple har tagit bort recensionerna på Apple Store. En del siar om att det kan vara för att deras produkter fått dåliga recensioner på senaste tid, andra tror att det handlar om bördan av att hantera spam. Jag tror att draget ingår i deras strategi att lägga allt bakom Apples väggar, inklusive recensioner.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

AudienceProject vill ha ökad transparens inom Addressable TV

Addressable TV växer sig allt större och AudienceProject vill därför införa en gemensam mätstandard. Tillsammans med TechEdge integrerar AudienceProject data från både addressable TV och linjär-TV i en samlad vy. På så sätt får annonsörer koll på exakt vad de får och tv-bolagen får ut sina siffror.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Spotify största plattform för podcastlyssnande i Sverige

Svensk podcastmarknad växer snabbt. Allt fler lyssnar på podcasts vilket lockar både nya aktörer, som t.ex.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Salesforce ID samlar all kunddata på ett ställe

Salesforce har lanserat Salesforce ID och en helt ny grupp av tjänster vars syfte är att skapa en enhetlig bild av kunden. All data samlat med ett unikt ID med Customer 360 Truth. Tjänsterna heter Customer 360 Truth och kombinerar data från försäljning, kunddtjänst/support, marknadsföring, handel och andra enheter som bidrar till att man får en bild av kunden.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Aftonbladet lanserar Supernytt

Aftonbladet vill ta breaking-news till nästa nivå genom att lansera Supernytt. Den nya tjänsten har utvecklats tillsammans med Aftonbladets norska koncernkollegor på VG. Med Supernytt ska Aftonbladet bli både snabbare och spetsigare i rapporteringen om Sverige och världen, samtidigt som startsidan får en bredare mix.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Software AG har ny approach för den nordiska marknaden

Digitaliseringen påverkar många företag, även de som jobbar med digitalisering. Vi träffade Daniel Eliasson, VP Nordics på Software AG, för att höra om deras nya ekosystem-approach. Software AG har funnits i över 50 år och har sedan starten fokuserat på att hjälpa företag att få ihop olika datakällor.

Dagensanalys.se - Igår: 21:03

Youtube vill tala samma språk som TV – använder Nielsen som tolk

Youtube vill roffa åt sig mer av tv-investeringarna och tar till Nielsen för att lösa uppgiften. Youtube har integrerat Nielsens räckviddsverktyg Reach Planner, som gör det möjligt att planera vilka målgrupper som en annonsör ska nå. Nielsens Reach Planner används av mediabyråer för att kunna estimera räckvidder för större kampanjer.

Dagensanalys.se - Igår: 19:59

Vem blir första influencern på Google Earth?

Nu kan vem som helst skapa Stories och guidade turer med Google Earth. Det här är en utveckling av Voyager som lanserades redan 2017. Den var då tänkt för forskare, icke-vinstdrivande organisationer och andra den svängen.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.