Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 24 October, 06:36

Dagensanalys.se - 10 okt 19 kl. 11:24

Dassault Systèmes om hur innovation styr agendan



Dassault Systèmes är ett globalt företag med över 250,000 kunder representerade av 11 industrier i 140 länder. De är en gigant inom PLM som trots sin storlek lyckas rikta blicken framåt och lägga fokus på konstant innovation. Product Lifecycle Management, även förkortat PLM, är en filosofi för hur man hanterar en produkt och information om produkten under hela dess livscykel. Begreppet PLM används ofta när just informationen om produkten skall hanteras under produktens hela livscykel. Alla industrier är under en [. ] Inlägget Dassault Systèmes om hur innovation styr agendan dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Systèmes, PLM, Lifecycle Management, Dassault Systèmes, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Dassault, Systèmesom hur , innovation, styr, agendan
IDG - 06 okt 11 kl. 14:06

Dassault tar vd från Technia

Konsultbolaget Technias tidigare vd Ylva Berg tar över på mjukvarubolaget Dassault Systèmes..

IDG - 10 feb 12 kl. 11:35

Dassault köper franska Netvibes

Programjätten Dassault Systèmes köper samlingsplattformen Netvibes..

IDG - 14 jan 14 kl. 12:15

Dassault-vd tar över Business Sweden

Mjukvarubolaget Dassault Systèmes Nordenchef Ylva Berg tar över som vd på Business Sweden..

IT24 - 14 jan 14 kl. 12:15

Dassault-vd tar över Business Sweden


Mjukvarubolaget Dassault Systèmes Nordenchef Ylva Berg tar över som vd på Business Sweden..

Dagensanalys.se - 24 jul 17 kl. 16:14

Early adopters ser redan fördelar med sin digitalisering

Dassault Systèmes anlitade CREATE-Research för att kartlägga synen på digital transformation och dess framtida möjligheter hos mer än 450 ledande befattningshavare inom kapital- och förmögenhetsförvaltning. Undersökningen avslöjar att kapital- och förmögenhetsförvaltare har ett försiktigt förhållningssätt till digitaliseringen samtidigt som de förväntar sig en delvis eller total förändring av branschen inom det närmaste decenniet. Personer och företag som tidigt tagit till sig digitala möjligheter, så kallade early adopters, meddelar att de redan erhållit konkurrenskraftiga fördelar och ökad kundnöjdhet.

Dagens PS - 08 apr 19 kl. 15:13

Renässansen ställer nya krav på kundupplevelsen

På medeltiden spred sig kunskap och lärdom från mun till mun och kunskap var lika med makt. När Johann Gutenberg under 1400-talet revolutionerade världen med boktryckarkonsten kunde man helt plötsligt trycka kunskapen i böcker och sprida den till gemeneman. Den revolutionerande tekniken och skiftet kan liknas med den tid vi befinner oss i dag, den industriella renässansen.

Dagensanalys.se - 15 jan 18 kl. 15:01

Toyota ska ta digital marknadsföring av bilar till nästa nivå

Toyota Motor Europe inleder samarbete med Dassault Systèmes för att skapa nästa generations digitala marknadsföringslösningar för alla nya fordonslanseringar i Europa. De nya marknadsföringslösningarna kommer att innehålla lokaliserat och personligt innehåll som riktar sig till konsumenter som söker nya upplevelser när de är på jakt efter en ny bil. Med Dassault Systèmes Virtual Garage kan Toyota Motor Europe dra nytta av visualiseringslösningarna i 3DEXCITE för att kunna automatisera och integrera olika produktionsprocesser inom digital marknadsföring.

Dagensanalys.se - 25 maj 18 kl. 20:49

Så här kommer du att köpa skor i framtiden

Skotillverkaren Ecco inleder pilotprojekt där kunden ska få individanpassade skor 3D-utskrivna direkt i butik. Gå in i en Ecco-butik, mät och analysera allt som har med din fot och gångstil att göra och lämna affären med ett par skor som är helt anpassade för dig. Det är idén med Eccos innovationsprojekt Quant-U som visades upp under Dassault Systèmes 3DExperience-event i Stockholm.

Dagensanalys.se - 05 jun 18 kl. 11:01

Här är Sveriges bästa YouTubers bland företagen

Nu har företaget Chimney presenterat årets upplaga av Youtop100, listan där de svenska företag som presterat bäst på YouTube koras. För tredje året i rad ligger H&M på förstaplatsen och andra som placerar sig högt är Warner Music Sweden, Blocket och Absolut. Sedan 2014 har företaget Chimney genomfört sin undersökning av vilka varumärken som presterat bäst på YouTube.

Dagensanalys.se - 09 mar 16 kl. 12:21

Volvo Cars är mest innovativ enligt ny undersökning

En ny undersökning om innovation som genomförts av Novus på uppdrag av Dassault Systèmes, avslöjar att Volvo Cars är det företag som uppfattas som mest innovativt i Sverige. 300 beslutsfattare i svenska nyckelindustrier har deltagit i undersökningen. Deltagarna ombads besvara frågan ”Vilket svenskt företag uppfattar du som mest innovativt, oavsett bransch?

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Brilliant Future tillsätter Ulrika Jonsson som Head of Business Development

Undersöknings- och insiktsplattformen Brilliant Future har som målsättning att inom ett par år bli ett av Europas ledande bolag inom kund- och medarbetarundersökningar. Nu tar de nästa steg i sin tillväxtresa och rekryterar Ulrika Jonsson från Microsoft som Head of Business Development. Hittills i år har Brilliant ökat personalstyrkan med 26% och nu fortsätter bolagets tillväxtresa där Ulrika Jonsson rekryteras till den nya tjänsten Head of Business Development.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Meltwater lanserar nya funktioner och produkter

Igår lanserade Meltwater sin produktuppdatering under namnet “Fjord”. Det är en uppdatering som möjliggör att personer som arbetar med PR, kommunikation och marknad kan samarbeta mer effektivt. Personer som jobbar med marknad och kommunikation måste kunna visa ROI för sina insatser i betalda, förtjänade och ägda medier.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Här är alla nominerade i 100-wattaren

96 kampanjer lyckade ta sig igenom juryns nålsöga och är nominerade i 100-wattaren 2019, reklamtävlingen som belönar effektiv kommunikation. Sedan 1990 koras Sveriges effektivaste kommunikation i tävlingen 100-wattaren. En jury på 70 personer har sållat ut de som lyckats bäst i att skapa kommunikation som fungerar.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Unit4 vill skapa en sömlös användarupplevelse

Nyligen träffade vi ERP-företaget Unit4 som delade med sig av sin syn på de förändringar som sker på marknaden och vilka utmaning dagens företag står inför. ERP står för Enterprise Resource Planning och är ett helintegrerat affärssystem som hanterar affärsprocesser inom ekonomi, leveranskedja, drift, rapportering, tillverkning och personal. ERP-marknaden har, precis som många andra marknader, genomgått en stor transformation som senaste åren påskyndats av den digitala utvecklingen.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Butikernas satsar stort på Halloween

8 av 10 planerar att festa under Halloween. Framförallt ökar försäljningen av godis, ljus, pumpor och maskeradkläder. Det gör att drygt var tredje butik satsar på en kampanj i samband med Halloween.

Dagensanalys.se - 22 timmar sedan

Kan data hjälpa oss motivera millenniegenerationen på arbetsplatsen?

Genom att sammanföra affärssystem (ERP) och humankapitalhantering (HCM) kan företag få ökad insikt de behöver för att verkligen förstå sin personalstyrka och ges möjlighet att utveckla och optimera verksamheten mot sitt humankapital – medarbetarna. Detta gäller inte minst för millennials. Det skriver Susanne Björnhöfde, HR Manager Nordics på Unit4.

Dagensanalys.se - Igår: 21:17

L’Oréal väljer Wavemaker till sin digitala resa

Wavemaker får förnyat kontrakt för utveckling, implementering och inköp av media, content och teknik för L’Oréal L’Oréal eftersökte i somras en nordisk partner för samarbete kring nästa fas av den digitala och tekniska transformationen. Nu har FMCG-jätten beslutat att förlänga avtalet med Wavemaker som i mediebyråpitchen presenterade en integrerad vision för L’Oréals marknadsförings- och teknikambition tillsammans med ett nordiskt team anpassat till deras behov. E-handel, innehåll och data är viktiga tillväxtverktyg som ska möjliggöra för oss att nå våra mål […] Inlägget L’Oréal väljer Wavemaker till sin digitala resa dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - Igår: 21:05

Firefox vill hindra sociala medier från att spåra dig

Facebook, Twitter och Linkedin spårar dig inte bara på sina egna sajter utan även över hela nätet. En av de smartaste sakerna som sociala medier gjorde var att införa gratis gilla-knappar som kunde läggas ut på bloggar, nyhetssajter och mer. Varje gilla-knapp är också en tracker som följer dig runt på nätet.

Dagensanalys.se - Igår: 20:50

Nu ger sig Amazon in i kampen om nyheterna

Apple, Google och Facebook har redan börja skapa sina nyhetstjänster. Nu ansluter Amazon till gruppen med flera nyhetskällor. Det handlar om var vi spenderar vår tid.

Dagensanalys.se - Igår: 21:00

Financial Times vill visa andra hur data ska hanteras

När allt fler publicister väljer att införa betalväggar för att få intäkter tänker Financial Times tjäna på deras ambitioner. Financial Times var en av pionjärerna inom betalväggar och har idag lyckats skramla ihop 1 miljon betalande läsare, varav 750.000 är via nätet.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.