Dagens Media > Ekonomi

Tuesday, 22 October, 13:06

Dagens Media - 08 okt 19 kl. 14:25

Sveriges Annonsörer och TV4 i globalt samarbete kring gemensam mätvaluta



Sveriges Annonsörer och TV4 tar nu ytterligare ett kliv för att närma sig en ny gemensam mätstandard..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Annonsörer, TV4

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Annonsöreroch , TV4i , globalt, samarbetekring , gemensam, mätvaluta
Dagensanalys.se - 20 mar 18 kl. 10:55

Sveriges Annonsörer Match2One i samarbete för smartare onlineannonsering

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer inleder samarbete med startup-bolaget Match2One. Tillsammans erbjuder man en självservice programmatisk plattform för annonsörer. Plattformen bygger på AI och maskininlärning, vilket ska göra det lätt och säkert för annonsörer att handla annonser online.

Dagens Media - 20 mar 18 kl. 15:58

Sveriges Annonsörer lanserar nytt programmatic-verktyg

Sveriges Annonsörer inleder ett samarbete med startup-bolaget Match 2 one. Tillsammans erbjuder man annonsörer en självservice programmatisk plattform som bygger på AI och maskininlärning..

Dagensanalys.se - 28 mar 18 kl. 17:09

Sveriges Annonsörer om Googles åtgärder för säkrare annonsmiljöer

För drygt ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med olämpligt innehåll på Google och Youtube. Nyligen träffade Sveriges Annonsörer representanter för Google för att se vad de vidtagit och vidtar för åtgärder i frågan. Samtalet kretsade framförallt kring vilka insatser Google tagit sedan det för snart ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med hatvideos på plattformen Youtube, samt vilka åtgärder man nu tar då medias granskning visat att annonsörer även synts i kontexter med olämpligt innehåll på Google.

Dagensanalys.se - 27 feb 17 kl. 17:02

Data från 360 miljoner mobilanvändare öppnar dörrar för svenska publicister och annonsörer

Ett nytt samarbete mellan AOL och adsquare kommer att finnas tillgänglig för svenska publicister och annonsörer, som nu ska få ännu bättre möjligheter att nå önskade målgrupper. Under Mobile World Congress, presenterar AOL och adsquare ett nytt samarbete som ger användare av plattformen ONE by AOL tillgång till data från 360 miljoner mobila användare från hela världen. Med hjälp av adsquares kombination av anonymiserade datakällor baserade på inköp, plats, mobilt reklam-ID, mobil- och online användning samt förstahandsdata, får mediautgivare nu en ännu bättre möjlighet att kartlägga sin mobila publik.

Dagensanalys.se - 31 okt 17 kl. 17:55

Annonsörer världen över har en positiv syn på digital video

Alla i mediabranschen är överens om att digital video är både oundviklig och ovärderlig för annonsörer. Men vilka utmaningar finns det? Vilka verktyg ser annonsörer och utgivare som de viktigaste för att lyckas med digital video – nu och i framtiden?

Dagensanalys.se - 15 nov 16 kl. 13:58

Sveriges Annonsörer och Tailsweep tar fram gemensam valuta för bloggosfären

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och influencer-företaget Tailsweep går samman för att ta fram en gemensam valuta för influencer marketing-branschen. Syftet med den nya valutan är att tydliggöra vad gäller annonsmärkningar och samarbeten mellan influencers och annonsörer. 2012 släppte Sveriges Annonsörer bloggrekommendationer för att förenkla och förtydliga vad som gäller för de som arbetar med PR och marknadsföring i sociala medier.

Dagensanalys.se - 07 jun 18 kl. 13:00

Nya digitala experter till Sveriges Annonsörer

För att möta den ökande efterfrågan från medlemmarna förstärker intresseorganisationen Sveriges Annonsörer nu med nya digitala experter. Organisationen knyter till sig de digitala rådgivarna Daniel Ekbladh och Tommy Perlhamre. De digitala medierna har tagit allt större del av annonsörernas budget.

Dagensanalys.se - 08 okt 19 kl. 14:24

Sveriges Annonsörer och TV4 driver på för bättre mätstandarder för medieköpare

Osäkerheter förknippade med effekten av marknadsföringen måste minska. Ett steg för att åstadkomma detta är initiativet Cross Media Measurement som syftar till att skapa bättre transparens och standardiserade mätvalutor av högre kvalitet som möjliggör bättre jämförelser av effekten i olika mediekanaler. Sveriges Annonsörer och TV4 är med i detta internationella initiativ med målet att skapa gemensamma globala mätstandarder.

Dagensanalys.se - 12 maj 16 kl. 10:31

Här är listan på alla experter som Sveriges Annonsörer valt ut

Sveriges Annonsörer har förändrat strukturen på sina mediekommittéer. Från och med årsskiftet har kommittéerna minskat i antal och bytt namn till Expertteam. Dessa kommer i sin tur bestå av ett team för köpta kanaler, ett för förtjänade och ett team för egna kanaler.

Dagensanalys.se - 21 apr 18 kl. 07:46

Nyhetsmedia och annonsörer skapar gemensam ny mätvaluta

I England har tre stora aktörer inom nyhets- och annonsindustrin gått samman för att skapa en ny mätvaluta som ska öka transparens i nyhetsmedia. Den nya valutan heter ”Audience Measurement for Publishers” och är efterlängtad av alla aktörer på marknaden. Att mäta nyhetsmedia är ett arbete som med tiden blivit allt svårare.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 1 timme sedan

Uppsalabyrå sköter marknadsföringen av jätteevent

Woc Marketing förlänger sitt avtal med Feld Entertainment och fortsätter därmed som kommunikations- och marknadsansvarig för Disney On Ice och Monster Jam i Sverige..

Dagens Media - 2 timmar sedan

Procter & Gambles jakt på Netflix-publiken

En stor del av tv-publiken lämnar reklamfinansierade kanaler för Netflix och andra annonsfria streamingtjänster. Procter & Gamble, en av världens största tv-annonsörer, sitter inte still i båten, skriver Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun..

Dagens Media - 2 timmar sedan

Han tar över Consid Stockholm

Martin Edenström rekryteras som regionchef på it-konsultföretaget Consid..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Därför avpublicerade utgivaren sin egen krönika

Kritiken lät inte vänta på sig när Bohusläningens chefredaktör Ingalill Sundhage i en krönika ifrågasatte Polisens tillvägagångssätt. Texten, som innehöll felaktigheter, väckte så starka reaktioner att den nu avpublicerats..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Nya annonsregler inför amerikanska valet

Facebook uppdaterar sina regler kring politiska annonser, men fortfarande väcker reglerna kritik..

Dagens Media - 5 timmar sedan

”Esportsföräldrarna kommer driva på utvecklingen”

Veckans avsnitt av ”Allt om esport” gästas av Gunnar Klöfver på Mediavision som delar med sig om intressant data om esportare..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Global streamingtjänst för damfotboll lanseras

Enligt grundarna Spring Media och Red Bee är tjänsten den första i världen av sitt slag..

Dagens Media - 23 timmar sedan

Då premiärsänder P4 Södertälje

Den 8 november drar Hugo Wennström och Gabriella Alan igång den första sändningen av P4 Södertälje..

Dagens Media - 23 timmar sedan

Så analyserar du dina digitala kampanjer rätt

Genom att göra analysen rätt kan du använda budgeten för digital annonsering betydligt mer effektivt, skriver Staffan Hultén – och delar med sig av praktiska verktyg..

Dagens Media - Igår: 12:50

Svag start för ”Så mycket bättre”

Årets premiär av ”Så mycket bättre” sågs av något fler än 2018, men betydligt färre än åren dessförinnan..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.