Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 22 October, 13:09

Dagensanalys.se - 08 okt 19 kl. 14:24

Sveriges Annonsörer och TV4 driver på för bättre mätstandarder för medieköpare



Osäkerheter förknippade med effekten av marknadsföringen måste minska. Ett steg för att åstadkomma detta är initiativet Cross Media Measurement som syftar till att skapa bättre transparens och standardiserade mätvalutor av högre kvalitet som möjliggör bättre jämförelser av effekten i olika mediekanaler. Sveriges Annonsörer och TV4 är med i detta internationella initiativ med målet att skapa gemensamma globala mätstandarder. Bakom initiativet står World Federation of Advertisers (WFA) som har samlat flera stora globala aktörer som Mastercard, Procter & Gamble, Unilever, Google, [. ] Inlägget Sveriges Annonsörer och TV4 driver på för bättre mätstandarder för medieköpare dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Annonsörer, TV4, Cross Media Measurement, World Federation, Advertisers, WFA, Mastercard, Sveriges Annonsörer, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Annonsöreroch , TV4, driverpå för bättre , mätstandarder, för medieköpare
Dagensanalys.se - 15 mar 17 kl. 12:16

Google och Facebook öppnar för 3:epartsmätningar – Svenska medier stänger dörren?

DEBATT: Från Peter Mackhé Chef KIA-index Den digitala marknadsföringen och reklamen i digitala kanaler fortsätter sin starka tillväxt och hälften av alla svenska medieinvesteringar kommer att vara digitala i år, Google och Facebook tar över hälften av dem. Det råder ingen tvekan om att de två stora amerikanska digitala drakarna tar över mediemarknaden och alla reklaminvesteringar världen över. Samtidigt är de ödmjuka och vill gärna bli granskade via 3:eparstsmätningar.

Dagensanalys.se - 20 sep 17 kl. 09:31

Svårigheterna med att mäta beteende på nätet

Förra veckan bjöd Facebook in till en heldag under parollen ”The science behind marketing”. Representanter från såväl Facebook som olika partnerföretag delgav såväl resultat av studier som tanker kring hur vi egentligen mäter effekter av våra kampanjer, och hur väl dessa mätvärden stämmer överens med verkligheten. Facebook har under många år samlat in enorma mängder data kring såväl konsumentbeteenden som vad för typ av annonser som fungerar bra och vad som inte alls fungerar.

Dagensanalys.se - 07 dec 17 kl. 11:24

Nu ska alla nätbolag bli SIVT-godkända av MRC

Det är en daglig kamp mot skojartrafik, skojarnätverk och skojarmätningar på internet. Därför har MRC tagit fram en ny standard för att kämpa emot. Media Rating Council, MRC, är en organisation i USA som tar fram mätstandarder, internetstandarder för företag som jobbar med annonsering och mätningar.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 15 minuter sedan

Caliroots väljer e-handelskonsultbolaget Omniarch

Konsultbolaget inom digital affärsutveckling, Omniarch, skriver avtal med e-handelsbolaget Caliroots för att förstärka deras tillväxt online. Streetwearjätten Caliroots gör nu en ny satsning för att ta nästa kliv i sin digitala resa. Vi är väldigt glada över förtroendet att bli Caliroots tillväxtpartner.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

AI-mognaden är låg tycker chefen

Hur står det egentligen till med förekomsten av AI på svenska företag och organisationer? Idag släpper Sveriges chefsorganisation Ledarna en rapport baserad på en omfattande Novus-undersökning bland 5 000 chefer, som kan ge svar. Rapporten ”AI bortom hypen” ger en bild av AI-utvecklingen inom svenska företag och organisationer.

Dagensanalys.se - 30 minuter sedan

Diskutera Growth Hacking med Columbia Road

Columbia Road, som grundades i Finland, har utvecklats till en av de snabbast växande digitala tillväxtbyråerna byråerna inom e-handel och marknadsföring i Norden. En av hörnstenarna för hur Columbia Road arbetar med att känna av marknaden och få tillgång till direkt feedback på vad kunderna efterfrågar är att arrangera events och meetups. Tidigare i år blandade man gäster från digitala företag i Sverige med professorer och studenter från EMBA-programmet på Ivy League-universitetet Wharton Business School från University of Pennsylvania i […] Inlägget Diskutera Growth Hacking med Columbia Road dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Framtidsspaningar på SOTI Sync

Under SOTI Sync som nyligen gick av stapeln i Toronto var det inte bara SOTI som bjöd på spaningar för framtiden. Under paneldebatter, keynotes och runt frukostbordet fanns det gott om tillfällen att dela erfarenheter och få reda på vart världen är på väg. En person som redan lever en bit längre in i framtiden än många andra är Nick Dawson på Samsung.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Enligt plan börjar Facebook ingå avtal med utvalda publicister

Vi skrev för några veckor sedan att Facebooks plan är att börja publicera kurerade nyheter under fliken Nyheter. Nu har jätten börjat ingå i avtal med utvalda publicister på den amerikanska marknaden. Enligt avtalet kommer Facebook att betala en licensavgift.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Accenture köper ännu en byrå

Den här gången är det London-baserade Happen som slukas upp av Accenture. Accenture har verkligen satt på sig spenderarbyxorna den senaste tiden. Bland andra har man redan köpt upp Pragsis Bidoop och WhatIf.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Twitch testar Watch Parties

Streamingtjänsten Twitch har börjat testa så kallade Watch Parties där du och dina vänner kan kolla på innehåll från Amazon Prime tillsammans. Watch Parties fungerar bara om du och dina vänner har Amazon Prime (Netflix-typ av tjänst). Smart idé från Amazon, som också äger Twitch, att få fler att skaffa Prime så att de kan titta tillsammans.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Hur Ejendals expanderar globalt med CRM

Barry van der Hoven är säljchef (Chief Commercial Officer – CCO) på Ejendals, ett svenskt företag som i generationer har specialiserat sig på att utveckla, tillverka och marknadsföra högkvalitativa produkter som skyddar händer och fötter. Några av företagets kända varumärken är Tegera, Jalas och Graninge. När Barry kom till Ejendals och huvudkontoret i Leksand 2018 var det med uppgiften att uppgradera verksamheten och förbereda för en global expansion.

Dagensanalys.se - Igår: 12:15

AWS testar nya vägar för sitt pop-up loft i Stockholm

Nyligen avslutades den andra omgången pop-up loft som AWS genomfört i Stockholm, och Eric Morales på AWS berättar att de testat lite nya grepp för att se vad den Svenska och Nordiska marknaden behöver. Förra året var första gången som AWS öppnade ett tillfälligt loft i Stockholm, en plats dit kunder, partners och mer eller mindre vem som helst kan komma för att lära sig mer om AWS, få hjälp med problem, eller träffa partners och skapa nya samarbeten. Förra […] Inlägget AWS testar nya vägar för sitt pop-up loft i Stockholm dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - Igår: 12:08

HubSpot lanserar gratis funktionalitet för LinkedIn

Marknadsföringsplattformen HubSpot meddelar att användare nu kostnadsfritt kan skapa formulär för LinkedIn-annonser, LinkedIn lead gen ad forms, via Hubspots annonseringsverktyg. Tillkännagivandet kommer kort efter att de nya annonseringsfunktionerna för det kostnadsfria HubSpot CRM-verktyget lanserades i juli 2019. Med LinkedIn Lead Gen Forms, kan marknadsförare samla in kvalificerade leads från sina annonser med hjälp av förifyllda formulär, vilka de nu kan hantera direkt via HubSpot-plattformen.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.