Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 17 October, 23:30

Dagensanalys.se - 08 okt 19 kl. 10:13

Stark inledning av hösten för medieinvesteringarna



Medieinvesteringarna ökade med 15,0 procent under september, jämfört med samma period föregående år. Flertalet mediekategorier uppvisade positiv tillväxt och den kategori som ökade mest var bio. September blev en stark månad för medieinvesteringarna som totalt sett ökade med 15,0 procent. Flertalet mediekategorier ökade: bio, utomhus/trafikreklam, online video, TV, radio, sociala medier, online display samt sök. Den mediekategori som ökade mest var bio, med en positiv tillväxt om 111,2 procent.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Stark, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Stark, inledningav , höstenför , medieinvesteringarna
NT - 02 jan 13 kl. 19:46

Stark inledning av allettan

Så startade äntligen allettan för Vita Hästen.Och inledningen blev bästa tänkbara. 2-0 till gästerna efter första perioden..

PrivataAffärer - 02 okt 17 kl. 09:45

Börsen statistiskt sett stark på hösten - men varning för rekyl

Nu går vi in i en period som statistiskt sett brukar vara stark på börsen. Men med tio uppgångsdagar i rad i bagaget är det möjligen läge att avvakta en rekyl innan man ökar aktieexponeringen....

Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 09:34

Rekordår för medieinvesteringarna

Under 2017 ökade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 3,7 procent, jämfört med 2016. De totala medieinvesteringarna under 2017 är de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Året avslutades starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 14,7 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 08 jan 19 kl. 13:58

Medieinvesteringarna slår rekord – igen

Under 2018 ökade medieinvesteringarna med 6,2 procent, jämfört med 2017 vilket gör de totala medieinvesteringarna de högsta i Mediebyråbarometerns historia. Detta innebär att investeringarna slår all time high – för andra året i rad. Dessutom avslutades året starkt och i december ökade medieinvesteringarna med 4,9 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Dagensanalys.se - 10 apr 18 kl. 13:25

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 2,2 procent under mars, jämfört med samma period föregående år. Ackumulerat uppvisar medieinvesteringarna en positiv tillväxt om 4,3 procent, vilket är den högsta noteringen för det första kvartalet sedan mätningarna startades. Månadens stora vinnare blev radio med en positiv tillväxt om 53,8 procent.

Dagensanalys.se - 11 sep 18 kl. 14:54

Medieinvesteringarna fortsätter att öka

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 1,7 procent under augusti, jämfört med samma period föregående år. Månadens stora vinnare blev bio, online video och radio. Den mediekategori som hade det tuffast under augusti var dagspress kväll.

Dagensanalys.se - 12 dec 17 kl. 10:07

Medieinvesteringarna minskar för dagspressen samtidigt som radio firar

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 5,3 procent under november, jämfört med samma period föregående år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren i november dagspress landsort med en positiv tillväxt om 13,9 procent. De mediekategorier som hade det tuffast under månaden var dagspress storstad och dagspress kväll.

Dagensanalys.se - 13 nov 18 kl. 15:11

Medieinvesteringarna ökar igen

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 4 procent under oktober, jämfört med samma period föregående år. Totalt förmedlades under oktober nästan 1,8 miljarder kronor, vilket är den högsta noteringen för i år. Sett till enskilda mediekategorier blev den stora vinnaren i oktober utomhus/trafikreklam med en positiv tillväxt om 20 procent.

Dagensanalys.se - 09 aug 16 kl. 15:08

De svenska medieinvesteringarna har ökat under sommaren

Nya siffror från Mediebyråbarometern visar att medieinvesteringarna till skillnad från föregående år inte alls minskat under sommarmånaderna. Istället så har juni och julis investeringar ökat med 2,3 procent jämfört med samma period år 2015. Enligt dessa siffror så har det investerats runt 1,5 miljarder kronor under juni och juli månader.

Dagens Media - 27 feb 19 kl. 09:10

Utomhusreklam vinnare när medieinvesteringarna slog rekord

Medieinvesteringarna slog nytt rekord 2018 och närmar sig 40-miljarderstrecket. Stark tillväxt för utomhus, internet, radio, tv och utomhus..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Facebook inte längre på topp 10-listan

Apple placeras för 7:e året i rad på första plats när det kommer till världens mest värdefulla varumärken. Listan av värdefulla varumärken har tagits fram av Interbrand där Apple är störst, Google på andra plats och Amazone på tredje. Facebook däremot har dalat till en fjortonde plats.

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Artificiell Intelligens förändrar marknadsföringsbranschen

Intresset för företag inom AI-driven digital marknadsföring är större än någonsin bland investerare. En ny rapport från investmentbanken GP Bullhound visar att 10 miljarder kronor investerades i bolagen under andra kvartalet 2019. Tillväxten är allra störst i Europa.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Ny rapport: Digitala medier gör att människor känner sig ensamma

Digitala medier får människor att känna sig mer ensamma, visar en ny global trendrapport från Deloitte. Deloitte släppte i veckan sin trendrapport 2020 Global Marketing Trends som identifierar sju globala trender som alla företag och varumärken bör fokusera på de närmaste åren. I rapporten framkommer bland annat att den mänskliga kontakten är viktigare än någonsin för att skapa en bra kundupplevelse.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

“Vi ska göra molnet osynligt”

Under den årliga konferensen .NEXT som arrangeras av Nutanix i Köpenhamn fick vi en pratstund med nordiska chefen Peter Källviks som berättade om företagets relativt korta men intensiva resa. Nutanix står för hyperkonvergerad infrastruktur Nutanix, som startade för nära 10 år sedan i september 2009, har tagit sig an utmaningen att förenkla hur datacenter kan både byggas och administreras.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

RTB House lanserar Snippet Ads

RTB House lanserar Snippet Ads™, en effektiv och dynamisk annonsform. Den nya produkten är utvecklad av företagets AI Marketing Lab och Creative Lab. Den grundläggande idén bakom Snippet Ads är att effektivisera displaykampanjer med ny trafik.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Så här påverkas företag av GDPR

Lindsay McEwan som är chef på Tealium berättar i den här intervjun om GDPR och hur det påverkar alla företag som använder kunddata i sin verksamhet. Over a year after GDPR came into place, what is the main impact it has had on businesses? When GDPR was implemented last year, it created a short-term panic for companies across Europe and around the world.

Dagensanalys.se - 15 timmar sedan

Fokus på kundplattform under DIG Stockholm

Igår bjöd Cruxmore in till sin första Digital Intelligence Gathering där ett 50-tal personer samlats för att lyssna till talarnas tankar kring hur man kan använda data för att skapa bättre kundupplevelser. Cruxmores VD Fredrik Arnarp inledde eftermiddagen med att beskriva vilka fördelar du kan få av att använda dig av en Customer Data Platform i ditt arbete med dina kunder. Därefter tog talare från såväl Cruxmore som deras partners Tealium och Adobe vid och vidgade bilden kring vad en […] Inlägget Fokus på kundplattform under DIG Stockholm dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Texten är det sista dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

Anlita en textbyrå som är experter på att skapa innehåll som konverterar till köp. Du kommer att tjäna på det! Vi på Karlssons Textbyrå skriver effektiva texter så att du kan fokusera på annat.

Dagensanalys.se - Igår: 10:23

Allt från fysiska butiker till influencers är viktiga när konsumenter söker inspiration

Salesforce delar idag med sig av rapporten Connected Shopper som ger viktiga insikter om när och hur konsumenter vill genomföra sina inköp samt vad som driver deras långsiktiga lojalitet. Rapporten avslöjar bland annat att 90 procent av alla nordiska konsumenter planerar att handla i fysiska butiker under kommande shopping-högtider. Samtidigt tänker 54 procent handla mer online än tidigare.

Dagensanalys.se - Igår: 08:50

LinkedIn lanserar Events för träffar IRL

Microsoft-ägda LinkedIn ska hjälpa alla medlemmar att träffas på stan i organiserade Events. Tjänsten Events är för närvarande gratis och hjälper dig eller ditt företag att organisera träffar. Allt från konferenser till seminarier eller bara one-on-one.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.