Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 19 October, 09:02

Dagensanalys.se - 21 sep 19 kl. 14:48

Den galna utmaningen med digital annonsering och mätningar



Vad ska annonsörer fokusera på när allt kaos? Det är supersvårt att hålla tungan rätt i mun när digitala annonsformat inte kan visa vad som faktiskt levererats. Kanske är det dags att återgå till branding och med hjälp av styrkan i varumärket nå fram till rätt målgrupper. Här diskuterar vi högt och lågt om trender på marknaden. Häng med!
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Den, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Den galna, utmaningenmed , digital, annonseringoch , mätningar
Dagensanalys.se - 24 apr 17 kl. 16:15

Facebook och Google står för 90% av all digital annonsering i USA

Varje halvår publicerar Interactive Advertising Bureau (IAB) en rapport för den digitala annonsbranschen. Deras senaste rapport visar att intäkterna i sociala medier ökade 57 procent och omsatte 7 miljarder dollar Det är en svindlande ökning jämfört med föregående år. Intäkterna i sociala medier har ökat i varje rapport sedan IAB började inkludera dem 2012.

Dagensanalys.se - 07 dec 17 kl. 09:27

2017 var året då digital annonsering passerade investeringar i TV-reklam

Vi har väntat på paradigmskiftet ett tag – nu har de digitala annonsinvesteringarna passerat TV-reklamen. 2017 blev året då skiftet ägde rum – Annonsörer spenderade mer på digital reklam än traditionell TV-reklam. Låt oss beskriva det lite noggrannare.

Dagensanalys.se - 01 apr 19 kl. 14:10

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för ”Guide för digital annonsering”

Det var i  torsdags som Sveriges Annonsörer tilldelades priset  WFA President’s Award för publikationen ”Guide för digital annonsering”. Priset delades ut under Global Marketer Week i Lissabon, en årlig konferens som arrangeras av World Federation of Advertisers (WFA). Guiden togs fram av Sveriges Annonsörers Expert-team Mediekvalité under hösten 2018 och publicerades i januari 2019.

Dagensanalys.se - 17 maj 16 kl. 08:52

SAP vill förenkla digital annonsering

SAP Exchange Media är ett integrerat medienätverk online som kopplar ihop annonsörer och publicister i molnet med hjälp av plattformen SAP HANA. Enligt en studie av Forrester Consulting som gjorts på uppdrag av SAP XM, såg 90 procent av de tillfrågade annonsörerna och medieföretagen värdet i en ny köpmodell för digital annonsering som sammanför köpare och säljare direkt. Behovet av en förmedlare minskar genom den integrerade programvaran samtidigt som öppenheten och effektiviteten ökar enligt studien.

Dagens Media - 01 feb 18 kl. 15:41

Så många miljarder spenderades på digital annonsering 2017

Enligt en ny rapport från Salesforce spenderades det globalt över 200 miljarder dollar på digital annonsering under 2017. Under 2019 väntas 66 procent av budgeten läggas på Googles sökmotorannonsering, Youtube, Facebook och Instagram..

Dagensanalys.se - 08 sep 16 kl. 14:58

Nielsen lanserar mätningar för digital annonsering i Taiwan

Mätföretaget Nielsen har nu annonserat att man ska lansera sin tjänst för mätning av onlineannonser, passande nog kallad Digital Ad Ratings, i Taiwan. Tjänsten finns redan i 20 andra länder, och ger mätningar för allt från mobiltelefoner till datorer – och kan jämföras med Nielsens TV-mätningar. Man kan också dela upp mätningarna enligt demografisk data, inklusive sådant som hushållsinkomster, etnicitet, familjestorlek och utbildningsnivå.

Dagensanalys.se - 21 dec 17 kl. 11:25

Investeringar i digital annonsering ökade med 23 procent i US

Den digitala annonseringen tar över, IAB har släppt sin halvårsrapport från USA och den digital annonseringen slår nya rekord. Interactive Advertising Bureau (IAB) rapporterar att de digitala annonseringsintäkterna i Förenta staterna under första halvåret 2017 ökade omsatte 40,1 miljarder dollar, det är 331 miljarder svenska kronor. Det motsvarar en ökning med 23 procent jämfört med året innan jämfört de 32,7 miljarder dollar som rapporterades under samma tidsperiod 2016.

Jönköpingsnytt - 20 okt 18 kl. 14:18

Här är galna utmaningen i Järabacken

Det började som en kul idé vid lunchbordet. Under lördagen blev det verklighet. Utmaningen går ut på att man ska ta sig upp- och nedför Järabacken 50 gånger på max 12 timmar.

Dagensanalys.se - 07 feb 18 kl. 16:01

Inet överger traditionell annonsering – ökar digital marknadsbudget med 60 procent

Från årsskiftet 2018 kliver Inet helt och hållet över till digital annonsering och ökar samtidigt marknadsföringsbudgeten med cirka 60 procent. Målet är att komma närmare kunderna, ta starkare position som nationell e-handlare och samtidigt öka marknadsandelarna i Stockholmsområdet. – I vår bransch konsumerar allt fler på nätet eller direkt i mobilen eftersom det är enklast.

Dagensanalys.se - 29 aug 17 kl. 10:12

Europa är motorn inom mobil annonsering och “header bidding” kommer starkt

Europa fortsätter leda vägen när det gäller så kallad “header bidding” i mobilen. Det visar PubMatics Quarterly Mobile Index (QMI) som bygger på siffror från andra kvartalet 2017. Header bidding är ett sätt för publicister att via programmatiska lösningar erbjuda sina digitala annonsplatser till många annonsnätverk samtidigt, snarare än det mer traditionella så kallade waterfall-systemet där ett nätverk i taget bjuder på de digitala annonsplatserna.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Häng med till SOTI Sync

Förra veckan var jag på SOTI Sync i Toronto, och i det här videoklippet får du följa med till utställningshallen och se några av de 600 personer som var på plats för konferensen. Inlägget Häng med till SOTI Sync dök först upp på Dagensanalys.se..

Dagensanalys.se - Igår: 21:28

Facebook inte längre på topp 10-listan

Apple placeras för 7:e året i rad på första plats när det kommer till världens mest värdefulla varumärken. Listan av värdefulla varumärken har tagits fram av Interbrand där Apple är störst, Google på andra plats och Amazone på tredje. Facebook däremot har dalat till en fjortonde plats.

Dagensanalys.se - Igår: 17:00

Artificiell Intelligens förändrar marknadsföringsbranschen

Intresset för företag inom AI-driven digital marknadsföring är större än någonsin bland investerare. En ny rapport från investmentbanken GP Bullhound visar att 10 miljarder kronor investerades i bolagen under andra kvartalet 2019. Tillväxten är allra störst i Europa.

Dagensanalys.se - Igår: 13:50

Ny rapport: Digitala medier gör att människor känner sig ensamma

Digitala medier får människor att känna sig mer ensamma, visar en ny global trendrapport från Deloitte. Deloitte släppte i veckan sin trendrapport 2020 Global Marketing Trends som identifierar sju globala trender som alla företag och varumärken bör fokusera på de närmaste åren. I rapporten framkommer bland annat att den mänskliga kontakten är viktigare än någonsin för att skapa en bra kundupplevelse.

Dagensanalys.se - Igår: 13:15

“Vi ska göra molnet osynligt”

Under den årliga konferensen .NEXT som arrangeras av Nutanix i Köpenhamn fick vi en pratstund med nordiska chefen Peter Källviks som berättade om företagets relativt korta men intensiva resa. Nutanix står för hyperkonvergerad infrastruktur Nutanix, som startade för nära 10 år sedan i september 2009, har tagit sig an utmaningen att förenkla hur datacenter kan både byggas och administreras.

Dagensanalys.se - Igår: 11:23

RTB House lanserar Snippet Ads

RTB House lanserar Snippet Ads™, en effektiv och dynamisk annonsform. Den nya produkten är utvecklad av företagets AI Marketing Lab och Creative Lab. Den grundläggande idén bakom Snippet Ads är att effektivisera displaykampanjer med ny trafik.

Dagensanalys.se - I förrgår: 08:38

Så här påverkas företag av GDPR

Lindsay McEwan som är chef på Tealium berättar i den här intervjun om GDPR och hur det påverkar alla företag som använder kunddata i sin verksamhet. Over a year after GDPR came into place, what is the main impact it has had on businesses? When GDPR was implemented last year, it created a short-term panic for companies across Europe and around the world.

Dagensanalys.se - I förrgår: 07:40

Fokus på kundplattform under DIG Stockholm

Igår bjöd Cruxmore in till sin första Digital Intelligence Gathering där ett 50-tal personer samlats för att lyssna till talarnas tankar kring hur man kan använda data för att skapa bättre kundupplevelser. Cruxmores VD Fredrik Arnarp inledde eftermiddagen med att beskriva vilka fördelar du kan få av att använda dig av en Customer Data Platform i ditt arbete med dina kunder. Därefter tog talare från såväl Cruxmore som deras partners Tealium och Adobe vid och vidgade bilden kring vad en […] Inlägget Fokus på kundplattform under DIG Stockholm dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - I förrgår: 07:00

Texten är det sista dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

Anlita en textbyrå som är experter på att skapa innehåll som konverterar till köp. Du kommer att tjäna på det! Vi på Karlssons Textbyrå skriver effektiva texter så att du kan fokusera på annat.

Dagensanalys.se - I förrgår: 10:23

Allt från fysiska butiker till influencers är viktiga när konsumenter söker inspiration

Salesforce delar idag med sig av rapporten Connected Shopper som ger viktiga insikter om när och hur konsumenter vill genomföra sina inköp samt vad som driver deras långsiktiga lojalitet. Rapporten avslöjar bland annat att 90 procent av alla nordiska konsumenter planerar att handla i fysiska butiker under kommande shopping-högtider. Samtidigt tänker 54 procent handla mer online än tidigare.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.