Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 23 October, 09:21

Dagens Media - 20 sep 19 kl. 15:33

”En publicistisk idé som påminner om en amöba”



MEDIEDAGEN. Det blev en het debatt när mediernas förhållningssätt till nätjättarna diskuterades under Mediedagen. Expressens kulturchef Karin Olsson liknade Nyheter365:s publicistiska idé vid en amöba..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Mediedagen, Karin Olsson, Nyheter365

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: En publicistisk, idésom , påminnerom en , amöba
YLE - 19 mar 16 kl. 09:04

Väljarnas populistiska hämnd?

Populism behöver inte vara negativt, och det är inte enbart vänster- eller högerextremism. Men åtminstone internationalism, optimism och medmänsklighet är i motvind när de nya partierna får makten, om de vill ta den. Bengt Lindroths nya bok om populism och nationalism ger en viktig bakgrund till ett svårbegripligt fenomen.

BT - 13 jan 15 kl. 17:09

Niclas Sennerteg: Man kan hylla modet utan att hålla med

"Profeten är hämnad", påstås en av terroristerna ha utropat när massakern på Charlie Hebdos redaktion var över. Nu har Charlie Hebdo svarat i sitt första nummer efter dådet: På omslaget Muhammed i vit turban hållande skylten: "Je suis Charlie" och med överskriften: "Allt är förlåtet", på franska. En trotsig handling av en uppkäftig och obekväm tidning med satiren som vapen.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 45 minuter sedan

Nent och Telenor slår ihop Viasat och Canal Digital

Nent har ingått ett avtal med Telenor om att Viasat Consumer och Canal Digital ska gå samman. Parterna kommer att äga hälften vardera av aktierna i det nya samägda bolaget..

Dagens Media - 1 timme sedan

Wavemaker får nytt förtroende av L'Oréal

Wavemakers nordiska avtal med L'Oréal förlängs ytterligare fem år..

Dagens Media - 1 timme sedan

Här är programmet till Inhouse-seminariedag

Hur struktureras inhouseavdelningen bäst? Vad ser framtiden ut? Och hur effektiviseras samarbetet mellan inhouse och en extern byrå?

Dagens Media - 1 timme sedan

Uppstickarna möter pr-drottningen Lili Assefa Wolf

Lili Assefa Wolf driver Assefa Communications och är aktiv delägare i två svenska modevarumärken. Resan dit, och hur det var att medierådgiva ASAP Rocky under sommarens rättegång, berättar hon om i veckans avsnitt av Uppstickarna..

Dagens Media - 1 timme sedan

Lili Assefa om sin resa till att bli pr- och modeentreprenör

I det nya avsnittet av podcasten Uppstickarna möter programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund pr-drottningen Lili Assefa Wolf..

Dagens Media - 16 timmar sedan

Efter omorganisationen – flera lämnar Residence

I samband med att det gjorts förändringar i den publicistiska organisationen på Aller Media-titlarna Femina och Residence har flera medarbetare valt att lämna. Men Martin Kroon, publicistisk direktör, upplever inte att det finns ett missnöje kring den nya organisationen..

Dagens Media - 17 timmar sedan

”Därför har Calle Schulman rätt”

I princip allt med linjär-tv minskar – förut mediebyråernas kärlek till den. Det skriver Cecilia Eyem som rycker ut till Calle Schulmans försvar..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Nielsen ska mäta Amazons serier

Först Netflix – nu ska Nielsen även mäta tittandet på Amazon Prime Video..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Minskad digital tillväxt spås i USA

De digitala annonsintäkterna växer men kan komma att minska, enligt IAB:s senaste rapport för den amerikanska marknaden..

Dagens Media - 22 timmar sedan

Uppsalabyrå sköter marknadsföringen av jätteevent

Woc Marketing förlänger sitt avtal med Feld Entertainment och fortsätter därmed som kommunikations- och marknadsansvarig för Disney On Ice och Monster Jam i Sverige..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.