Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 17 October, 12:41

Dagensanalys.se - 20 sep 19 kl. 07:41

Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan



Salesforce har lanserat Sustainability Cloud– en ny lösning som tillsammans med andra hållbarhetsinitiativ kan hjälpa företag att bättre analysera sin miljöpåverkan. Klimatförändringar är den största och mest komplexa utmaning vi människor någonsin har mött. Nyligen seglade den svenska klimataktivisten Greta Thunberg i väg till New York för att vara med vid FN:s klimatmöte den 23 september. En viktig påminnelse om vi måste arbeta tillsammans för att uppnå klimatmålen – även på våra arbetsplatser. Salesforce har åtagit sig att leverera en [. ] Inlägget Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Sustainability Cloud, Greta Thunberg, New York, FN, Salesforce, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Salesforce, hjälper, företag, hålla, kollpå sin , miljöpåverkan
Dagensanalys.se - 25 jul 17 kl. 11:33

Konsumentresan står i fokus för dagens marknadsförare och artificiell intelligens hjälper till att hantera all data

Salesforce, världens ledande leverantör av CRM-lösningar, visar i sin fjärde årliga rapport “State of Marketing”, att konsumentresan fortsätter att förändra marknadsförares tankesätt. Artificiell intelligens utmärker sig som en viktig komponent för att skapa en personlig konsumentupplevelse över alla kanaler och på så sätt behålla befintliga kunder. Rapporten, som baseras på svar från 3 500 ledande marknadsförare världen över, avslöjar bland annat att en av de största utmaningarna för dagens marknadsförare är att utnyttja all data för att leverera en personlig konsumentupplevelse.

Dagensanalys.se - 03 aug 17 kl. 15:12

”CRM och marknadsautomatisering – en grym kombination”

CRM-system och marknadsautomatisering erbjuder fördelar båda två, men integrering av teknologierna skapar en kraftfull end-to-end marknadsmotor för B2B-företag som täcker alla delar av kundresan, skriver Michelle Huff som är CMO på Act-On. I en undersökning av Beagle Research 2013, utnyttjade 56 procent av medelstora företag (med färre än 250 anställda och upp till $100 miljoner i intäkter) marknadsautomatisering i samband med CRM, och antalet är sannolikt högre idag. Dessutom träffar 77% av företag som använder både marknadsautomatisering och CRM sina intäktsmål, enligt en undersökning av Act-On och Ascend2 2016.

Dagensanalys.se - 23 jan 18 kl. 12:25

Watson och Einstein ska jobba tätare ihop

Redan för ett år sedan började IBM och Salesforce låta sina AI Watson och Einstein samarbeta. Nu utökas samarbetet genom att Salesforce och IBM nu blir strategiska partners kring AI. De lovar att samarbetet kommer göra det enklare för företag att skapa nära relationer med sina kunder, samt fatta smartare affärsbeslut.

Dagensanalys.se - 07 jun 18 kl. 13:45

Rundabordssamtal med Alan Trefler CEO och grundare av Pega

Alan Trefler är en otroligt sympatisk chef som uppenbart har skapat en fin arbetsmiljö där alla medarbetare alltid har ett genuint leende stort och intresse för alla deltagare i event. Jag fick möjligheten att sitta med Alan Trefler och ställa frågor till honom tillsammans med några andra journalister. Alan Trefler började med att skoja på ett ödmjukt sätt och säga att han är CEO just nu, vilket väckte frågor om Pega är på väg att säljas.

Dagensanalys.se - 19 apr 17 kl. 17:15

Därför lönar sig övergången till SaaS

Genom att titta på digital marknadsföring kan vi förstå vad det är som driver tillämpningen av en infrastruktur som är baserad på både SaaS-teknik och artificiell intelligens. Dessutom är tekniken en grogrund för tjänster baserade på artificiell intelligens, skriver Magnus Johansson, Nordenchef Rocket Fuel. Det senaste decenniet har företag som Salesforce, Dropbox och Slack uppstått och växt snabbt med affärsmodellen SaaS-first.

Dagensanalys.se - 18 okt 17 kl. 10:49

Sitecore får ny molnlösning och nya features

Sitecore® lanserar en ny molnlösning som man döpt till Sitecore Experience Cloud. Som en del av tillkännagivandet av Sitecore version 9, offentligör Sitecore en genomgripande uppdatering av sitt flaggskepp Sitecore® Experience Platform™ (XP), och sin digitala plattform Sitecore® Experience Manager (XM) webb-CMS. Med version 9 introduceras Sitecore xConnect™, ett ramverk av APIer och tjänster som gör det möjligt för användaren att integrera kundinsikter som samlats in med information från egna kanaler eller tredjepartssytem.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

RTB House lanserar Snippet Ads

RTB House lanserar Snippet Ads™, en effektiv och dynamisk annonsform. Den nya produkten är utvecklad av företagets AI Marketing Lab och Creative Lab. Den grundläggande idén bakom Snippet Ads är att effektivisera displaykampanjer med ny trafik.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Så här påverkas företag av GDPR

Lindsay McEwan som är chef på Tealium berättar i den här intervjun om GDPR och hur det påverkar alla företag som använder kunddata i sin verksamhet. Over a year after GDPR came into place, what is the main impact it has had on businesses? When GDPR was implemented last year, it created a short-term panic for companies across Europe and around the world.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Fokus på kundplattform under DIG Stockholm

Igår bjöd Cruxmore in till sin första Digital Intelligence Gathering där ett 50-tal personer samlats för att lyssna till talarnas tankar kring hur man kan använda data för att skapa bättre kundupplevelser. Cruxmores VD Fredrik Arnarp inledde eftermiddagen med att beskriva vilka fördelar du kan få av att använda dig av en Customer Data Platform i ditt arbete med dina kunder. Därefter tog talare från såväl Cruxmore som deras partners Tealium och Adobe vid och vidgade bilden kring vad en […] Inlägget Fokus på kundplattform under DIG Stockholm dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

Texten är det sista dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

Anlita en textbyrå som är experter på att skapa innehåll som konverterar till köp. Du kommer att tjäna på det! Vi på Karlssons Textbyrå skriver effektiva texter så att du kan fokusera på annat.

Dagensanalys.se - Igår: 10:23

Allt från fysiska butiker till influencers är viktiga när konsumenter söker inspiration

Salesforce delar idag med sig av rapporten Connected Shopper som ger viktiga insikter om när och hur konsumenter vill genomföra sina inköp samt vad som driver deras långsiktiga lojalitet. Rapporten avslöjar bland annat att 90 procent av alla nordiska konsumenter planerar att handla i fysiska butiker under kommande shopping-högtider. Samtidigt tänker 54 procent handla mer online än tidigare.

Dagensanalys.se - Igår: 08:50

LinkedIn lanserar Events för träffar IRL

Microsoft-ägda LinkedIn ska hjälpa alla medlemmar att träffas på stan i organiserade Events. Tjänsten Events är för närvarande gratis och hjälper dig eller ditt företag att organisera träffar. Allt från konferenser till seminarier eller bara one-on-one.

Dagensanalys.se - Igår: 08:43

Rapport: Så handlar vi svenskar online och i butik

Voyado släpper en rapport om svenskarnas köpvanor i fysisk butik och online. Undersökningen baseras på data från 47 av Sveriges största kundklubbar och totalt över 2,6 miljoner medlemskap – inom allt från mode till livsmedel. I undersökningen presenteras statistik om bland annat snittkvitto per område, ålder och kön.

Dagensanalys.se - Igår: 07:56

Läs den här artikeln för att förstå trafiksiffrorna på nätet

Här förklarar vi vad besökare, unik webbläsare, besök och sidvisningar betyder. Räckvidd: Är ett mått på vilken andel av den tänkta målgruppen som nåtts av budskapet. Begreppet används för att sätta upp och utvärdera mål i samband med marknadsföringsaktiviteter, inte minst vid annonsering.

Dagensanalys.se - Igår: 07:44

Breakit presenterar felaktiga trafikssiffror

Den här gången är det sajten Breakit som presenterar felaktiga trafiksiffror. Breakit skriver på sin sajt ”Här på Breakit-redaktionen har vi kunnat se vår nyhetssajt har växa från ingenting till mellan 150.000 och 200.

Dagensanalys.se - Igår: 13:44

Schibsted omorganiserar annonssälj

Som nästa steg i arbetet med att stärka Schibsteds position kring premium-annons presenteras idag en ny svensk ledningsgrupp för Schibsted Marketing Services. ”Branschspecifika erbjudande och nya satsningsområden är vägen framåt”, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Den nya svenska ledningsgruppen för Schibsted Marketing Services, tidigare Schibsted Sales and Inventory, är resultatet av ett strategiarbete i samarbete med Schibsteds affärsben News Media, Next och Marketplaces.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.