Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 20 October, 05:37

Dagensanalys.se - 19 sep 19 kl. 15:54

Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff



Vi alla tycker att data är viktigt, till och med avgörande. Därför vill svenska företaget Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuda in till en dataträff där det blir diskussioner om ja, du gissade rätt – data! Executives and practitioners alike all agree that data is important for growth. But it is also a challenge to gather, transform and utilise the data to provide a better Customer Experience. Join Cruxmore, Tealium and Adobe on 16th of October to learn more [. ] Inlägget Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Tealium, Adobe, Cruxmore, Customer Experience, October, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Cruxmore, tillsammansmed , Tealiumoch , Adobe, bjuderin till , dataträfff
Dagensanalys.se - 16 maj 19 kl. 16:26

Adobe blir bästis med Software AG

Adobe har nytt partnerskap med tyska Software AG. Syftet är att ge företagskunder möjlighet att samla kunddata från sina samtliga affärssystem, för att på så sätt kunna tillhandahålla bättre kundupplevelser. Under Adobe Summit i London, presenterade Adobe ett partnerskap med det globala it-företaget Software AG, som har kontor i Norden.

Dagensanalys.se - 29 aug 19 kl. 13:55

Svenska Cruxmore öppnar upp portarna till en ny värld av strukturerad data

Personerna bakom Cruxmore känner vi igen från deras tidigare verksamheter. Fredrik Arnarp startade CountQuest som köptes av Nordic Morning och arbetade där tillsammans med Johan Alm, som de senaste tre åren jobbat på H&M. Senaste åren har lett till en ökad medvetenhet kring data och många verksamheter har både analytiker och Data Scientists, vilket är bra.

Dagensanalys.se - 13 okt 17 kl. 10:51

Adobe ökar transparensen vid medieköp

Transparensen kring hur annonspengar används vid medieköp är ett hett debatterat ämne. Tillsammans med några av branschen största supply-side-plattformar (SSP) och annonsbörser går Adobes Advertising Cloud nu i bräschen för att skapa full öppenhet kring vad företagens annonspengar faktiskt går till. Utvecklingen av digital annonsering har fört många fördelar med sig, inte minst vad gäller effektivitet och målgruppsanpassning.

Dagensanalys.se - 10 mar 18 kl. 16:48

Adobe lanserar ny AI-funktion för nästa generations sökannonsering

Adobe lanserar Advertising Cloud Search, branschens första sökannonsering som använder sig av AI och maskininlärning. Tillsammans med ett nytt användargränssnitt i Adobe Advertising Cloud ska den nya funktionen underlätta för annonsörer. Sökannonsering är ett komplext fenomen som ofta kräver gedigen planering och handpåläggning.

Dagensanalys.se - 10 maj 17 kl. 13:05

5000 digitala marknadsförare i London: Adobe Summit 2017

Adobe Summit är som en rock’n roll konsert för digitala marknadsförare där alla introduceras i snabb fart med musik i hög volym med coola presentationer, varvat med samtal med stora etablerade företag som berättar om hur de använder det digitala för att skapa en bättre kundupplevelse. Man kastar fram cheferna från Adobe som rockstjärnor de berättar om den digitala revolutionen och lyfter fram alla som jobbar med digital marknadsföring som hjältar som är delaktiga i att transformera marknaden med digitala verktyg kombinerat med data och analys. ”Temat för årets Adobe Summit- Make Experience Business” Digitala transformationen sker här och nu allt finns tillgängligt med direkt access och nya produkter och tjänster växer fram i rekordfart tack vare den digitala rev

Dagensanalys.se - 03 maj 18 kl. 12:56

LIVE: Adobe Summit London – sammanfattning av keynote dag 1

Här kommer en kort summering av förmiddagspasset på Adobe Summit efter första dagen i London. Shantanu Narayen CEO, Adobe Shantanu inledde dagen och kort sammanfattat handlade det om. Var vi lägger vår ”Pengar Tid och Lojalitet” bygger helt och hållet på vilken kundupplevelse man levererar, man köper inte längre produkter man köper upplevelser.

Dagensanalys.se - 11 maj 16 kl. 15:05

Ledningen från Adobe berättar vad Experience Business innebär

Executive management från Adobe berättar mer om deras mission för Adobe Summit i år ”Experience Business” med de senaste trenderna från marknaden och de senaste nyheterna som de presenterar i årets Summit. John Travis från Adobe presenterade panelen.  Ann Lewnes, EVP & CMO, Adobe  Brad Rencher, EVP & GM, Digital Marketing, Adobe Abhay Parasnis, EVP & SVP, Cloud Technology, Adobe  Vad behöver man göra för att komma till ”Experience Business” Ann berättade man måste jobba tvärs över varje tangeringspunkt och koppla ihop alla verktyg och få alla i organisationen att arbeta tillsammans, då kommer man kunna arbeta smartare och göra beslut på data och analys.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 13:00

Nya sj.se lanseras med teknisk plattform från Adobe

Idag lanseras SJs nya digitala plattform som omfattar en ny responsiv webbplats och alla SJs nya biljettautomater. Den nya digitala plattformen bygger på Adobe Experience Manager. Nya sj.

Dagensanalys.se - 12 nov 18 kl. 14:31

Marknadsföring och AI – Adobe svarar på hur och varför

I förra veckan anordnades Adobe Symposium, där stort fokus låg på deras nya AI Sensei. Jag fick då chansen att sitta ner med Julian Kramer, Chief Experience Ambassador på Adobe, för att prata om hur marknadsförare kan jobba med AI, och varför de ska göra det. Julian Kramers roll hade likaväl kunnat kallas Tech Evangelist, men då han inte gillar de religiösa undertonerna valde han istället namnet ”Upplevelseambassadör”, vilket han tycker bättre speglar det han faktiskt gör.

Dagensanalys.se - 16 nov 16 kl. 15:05

Adobe lanserar digitala mustascher i kampen mot prostatacancer

Under november låter många mustaschen växa för att visa sitt deltagande i kampen mot prostatacancer. Nu vill Adobe bidra till att även de som inte (naturligt) kan odla en smyckande mustasch, också ska kunna delta. Tillsammans med Prostatacancerförbundet erbjuder nu Adobe ett stort urval av digitala Photoshop-mustascher, där alla intäkter går till kampen mot prostatacancer.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 12:57

Häng med till SOTI Sync

Förra veckan var jag på SOTI Sync i Toronto, och i det här videoklippet får du följa med till utställningshallen och se några av de 600 personer som var på plats för konferensen. Inlägget Häng med till SOTI Sync dök först upp på Dagensanalys.se..

Dagensanalys.se - I förrgår: 21:28

Facebook inte längre på topp 10-listan

Apple placeras för 7:e året i rad på första plats när det kommer till världens mest värdefulla varumärken. Listan av värdefulla varumärken har tagits fram av Interbrand där Apple är störst, Google på andra plats och Amazone på tredje. Facebook däremot har dalat till en fjortonde plats.

Dagensanalys.se - I förrgår: 17:00

Artificiell Intelligens förändrar marknadsföringsbranschen

Intresset för företag inom AI-driven digital marknadsföring är större än någonsin bland investerare. En ny rapport från investmentbanken GP Bullhound visar att 10 miljarder kronor investerades i bolagen under andra kvartalet 2019. Tillväxten är allra störst i Europa.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:50

Ny rapport: Digitala medier gör att människor känner sig ensamma

Digitala medier får människor att känna sig mer ensamma, visar en ny global trendrapport från Deloitte. Deloitte släppte i veckan sin trendrapport 2020 Global Marketing Trends som identifierar sju globala trender som alla företag och varumärken bör fokusera på de närmaste åren. I rapporten framkommer bland annat att den mänskliga kontakten är viktigare än någonsin för att skapa en bra kundupplevelse.

Dagensanalys.se - I förrgår: 13:15

“Vi ska göra molnet osynligt”

Under den årliga konferensen .NEXT som arrangeras av Nutanix i Köpenhamn fick vi en pratstund med nordiska chefen Peter Källviks som berättade om företagets relativt korta men intensiva resa. Nutanix står för hyperkonvergerad infrastruktur Nutanix, som startade för nära 10 år sedan i september 2009, har tagit sig an utmaningen att förenkla hur datacenter kan både byggas och administreras.

Dagensanalys.se - I förrgår: 11:23

RTB House lanserar Snippet Ads

RTB House lanserar Snippet Ads™, en effektiv och dynamisk annonsform. Den nya produkten är utvecklad av företagets AI Marketing Lab och Creative Lab. Den grundläggande idén bakom Snippet Ads är att effektivisera displaykampanjer med ny trafik.

Dagensanalys.se - I förrgår: 08:38

Så här påverkas företag av GDPR

Lindsay McEwan som är chef på Tealium berättar i den här intervjun om GDPR och hur det påverkar alla företag som använder kunddata i sin verksamhet. Over a year after GDPR came into place, what is the main impact it has had on businesses? When GDPR was implemented last year, it created a short-term panic for companies across Europe and around the world.

Dagensanalys.se - I förrgår: 07:40

Fokus på kundplattform under DIG Stockholm

Igår bjöd Cruxmore in till sin första Digital Intelligence Gathering där ett 50-tal personer samlats för att lyssna till talarnas tankar kring hur man kan använda data för att skapa bättre kundupplevelser. Cruxmores VD Fredrik Arnarp inledde eftermiddagen med att beskriva vilka fördelar du kan få av att använda dig av en Customer Data Platform i ditt arbete med dina kunder. Därefter tog talare från såväl Cruxmore som deras partners Tealium och Adobe vid och vidgade bilden kring vad en […] Inlägget Fokus på kundplattform under DIG Stockholm dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - I förrgår: 07:00

Texten är det sista dina kunder läser innan de fattar sina köpbeslut

Anlita en textbyrå som är experter på att skapa innehåll som konverterar till köp. Du kommer att tjäna på det! Vi på Karlssons Textbyrå skriver effektiva texter så att du kan fokusera på annat.

Dagensanalys.se - 16 okt 19 kl. 10:23

Allt från fysiska butiker till influencers är viktiga när konsumenter söker inspiration

Salesforce delar idag med sig av rapporten Connected Shopper som ger viktiga insikter om när och hur konsumenter vill genomföra sina inköp samt vad som driver deras långsiktiga lojalitet. Rapporten avslöjar bland annat att 90 procent av alla nordiska konsumenter planerar att handla i fysiska butiker under kommande shopping-högtider. Samtidigt tänker 54 procent handla mer online än tidigare.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.