Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 23 October, 10:07

Dagensanalys.se - 16 sep 19 kl. 12:05

Karin Nelsson är ny vd för Demoskop



Karin Nelsson blir ny VD för Demoskop. I uppdraget ligger att utveckla bolagets position i branschen och stärka kunderbjudandena ytterligare. Karin Nelsson är rutinerad, kreativ och tydligt affärsdriven. Karin är rätt person för detta uppdrag och vi är mycket glada över att hon tackat ja till uppdraget, säger Bengt Ludvigsson, ordförande i Demoskop. Karin Nelsson var tidigare VD för analysföretaget Inizio, som under sommaren gick samman med Demoskop.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Nelsson, Demoskop, VD, Bengt Ludvigsson, Inizio, Karin Nelsson, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Karin, Nelssonär ny vd för , Demoskop
Dagensanalys.se - 17 sep 19 kl. 09:04

Intervju med Demoskops nya VD Karin Nelsson

I somras fusionerades undersökningsbolagen Demoskop och Inizio, och igår stod det klart att Inizios före detta VD Karin Nelsson kliver in som ny VD i Demoskop. Vi fick en pratstund med Karin om framtiden, utmaningar och vad hon ser fram emot i den nya rollen. Först och främst, hur känns det att vara ny VD för Demoskop?

Dagensanalys.se - 05 sep 16 kl. 16:09

DA-podden: Vi pratar om undersökningsbranschens utmaningar med Karin Nelsson från SMIF

Undersökningsbranschen har flera utmaningar  i den digitala världen. Karin Nelsson från SMIF säger att hon har svaren och att det är just det här som kommande konferensen och branschträffen Market Research & Customer Insight Summit handlar om. SMIF är undersökningsföretagens branschorganisation där Karin Nelsson är ordförande.

Resume - 18 aug 15 kl. 13:49

Karin Nelsson till Populate

Filmbyrån Populate värvar Inizios delägare Karin Nelsson till styrelsen..

Dagensanalys.se - 30 okt 16 kl. 16:03

CNN anlitar Karin Nelsson för att bevaka valet i USA

Analyschefen från Inizio, Karin Nelsson, har åkt över havet för att hjälpa CNN att bevaka och analysera valspurten i USA. Hur kommer det sig att du ska åka? Vi har varit i USA vid flera tillfällen och fått presentera hur vi arbetar med Schibsted/Inizios opinionspanel.

Dagensanalys.se - 23 jan 17 kl. 08:01

”Alla andra har valt att förnya sina medlemskap i SMIF” svarar Karin Nelsson från SMIF

Svenska Marknadsundersökningsföretag (SMIF) som är en intresseorganisationen för undersökningsföretag har senaste dagarna drabbats av två tunga avhopp. Det är Kantar Sifo och Ipsos som väljer att inte förnya sitt medlemsskap. Trots avhoppen ser SMIFs ordförande Karin Nelsson optimistiskt på 2017 och är entusiastisk över alla framsteg som organisationen redan gjort.

Dagensanalys.se - 10 jun 19 kl. 11:52

Demoskop och Inizio går samman

Idag avslöjades att analysföretagen Demoskop och Inizio går samman. Vi intervjuade Carin Wegenius, tf. VD på Demoskop, och Karin Nelsson, VD på Inizio, för att höra vad sammanslagningen innebär för de båda bolagen, samt hur de ser på undersökningsbranschens utveckling och framtid.

Dagens Media - 24 mar 15 kl. 13:28

Magnus Nelsson presenterar byrån Anarchy & Order

Efter ett förflutet på såväl retailbyrån Locomotiv som på Coca-Cola startar nu Magnus Nelsson Nordens första shopper marketing-byrå..

Jmini.se - 13 jan 16 kl. 17:56

Putte Nelsson laddar för vårens Team Putte-kör i Jönköping

Det är nu klart att Team Putte drar igång sin 7:e termin i Jönköping. Kören startades av Putte Nelsson i februari 2013 och upplägget är enkelt. Man anmäler sig och kommer 10 gånger på en termin som sedan avslutas med konsert i någon av Jönköpings.....

Dagen - 16 nov 17 kl. 03:00

Barnabönen har burit Roland Nelsson i 80 år

Roland Nelsson har mött både Haile Selassie och andra ”stora män” och fått utmärkelser i flera länder. Men det är barnabönen som bär honom..

Dagen - 16 nov 17 kl. 03:00

Barnabönen har burit Roland Nelsson i 80 år

Roland Nelsson har mött både Haile Selassie och andra ”stora män” och fått utmärkelser i flera länder. Men det är barnabönen som bär honom..

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 5 minuter sedan

Unit4 vill skapa en sömlös användarupplevelse

Nyligen träffade vi ERP-företaget Unit4 som delade med sig av sin syn på de förändringar som sker på marknaden och vilka utmaning dagens företag står inför. ERP står för Enterprise Resource Planning och är ett helintegrerat affärssystem som hanterar affärsprocesser inom ekonomi, leveranskedja, drift, rapportering, tillverkning och personal. ERP-marknaden har, precis som många andra marknader, genomgått en stor transformation som senaste åren påskyndats av den digitala utvecklingen.

Dagensanalys.se - 1 timme sedan

Butikernas satsar stort på Halloween

8 av 10 planerar att festa under Halloween. Framförallt ökar försäljningen av godis, ljus, pumpor och maskeradkläder. Det gör att drygt var tredje butik satsar på en kampanj i samband med Halloween.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Kan data hjälpa oss motivera millenniegenerationen på arbetsplatsen?

Genom att sammanföra affärssystem (ERP) och humankapitalhantering (HCM) kan företag få ökad insikt de behöver för att verkligen förstå sin personalstyrka och ges möjlighet att utveckla och optimera verksamheten mot sitt humankapital – medarbetarna. Detta gäller inte minst för millennials. Det skriver Susanne Björnhöfde, HR Manager Nordics på Unit4.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

L’Oréal väljer Wavemaker till sin digitala resa

Wavemaker får förnyat kontrakt för utveckling, implementering och inköp av media, content och teknik för L’Oréal L’Oréal eftersökte i somras en nordisk partner för samarbete kring nästa fas av den digitala och tekniska transformationen. Nu har FMCG-jätten beslutat att förlänga avtalet med Wavemaker som i mediebyråpitchen presenterade en integrerad vision för L’Oréals marknadsförings- och teknikambition tillsammans med ett nordiskt team anpassat till deras behov. E-handel, innehåll och data är viktiga tillväxtverktyg som ska möjliggöra för oss att nå våra mål […] Inlägget L’Oréal väljer Wavemaker till sin digitala resa dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Firefox vill hindra sociala medier från att spåra dig

Facebook, Twitter och Linkedin spårar dig inte bara på sina egna sajter utan även över hela nätet. En av de smartaste sakerna som sociala medier gjorde var att införa gratis gilla-knappar som kunde läggas ut på bloggar, nyhetssajter och mer. Varje gilla-knapp är också en tracker som följer dig runt på nätet.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Nu ger sig Amazon in i kampen om nyheterna

Apple, Google och Facebook har redan börja skapa sina nyhetstjänster. Nu ansluter Amazon till gruppen med flera nyhetskällor. Det handlar om var vi spenderar vår tid.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Financial Times vill visa andra hur data ska hanteras

När allt fler publicister väljer att införa betalväggar för att få intäkter tänker Financial Times tjäna på deras ambitioner. Financial Times var en av pionjärerna inom betalväggar och har idag lyckats skramla ihop 1 miljon betalande läsare, varav 750.000 är via nätet.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Så här mäter Netflix hur många som tittar på sitt utbud

Netflix avslöjar i ett brev till brittiska regeringen hur man mäter sitt utbud, i ett försök att vara mer transparent. Netflix är allt annat än transparent och när någon tredje part uttalar sig om tittarsiffrorna är svaret från Netflix att siffrorna är fel, även om allt pekar på att de är korrekta.  Starter, tittare och tittat-på-hela är variablerna som den annars så hemlighetsfulla videojätten avslöjar i ett brev till brittiska regeringen som just nu kartlägger streamingmarknaden i England.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Dålig mobilanpassning av enkäter lamslår undersökningsbranschen

Att konsumenter använder mobiler till det mesta påverkar undersökningsbranschen negativt, då flertalet ännu inte anpassat enkäterna till den enheten. Dåligt designade mobilenkäter hindrar respondenter från att delta vilket leder till lägre svarsfrekvenser. Bakom studien är MRS, Dynata, Kantar, Lucid och Toluna.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Facebook ändrar i sin räknesnurra för organiska sidvisningar

För att bättra synkronisera hur man räknar annonsvisningar har Facebook nu ändrat om i hur organiska sidvisningar räknas. Här förklarar Facebook: We previously announced this change, and starting Monday, we will update how we measure organic reach of Pages to be more consistent with the way we calculate reach for ads. This is a change in the way that we measure reach, not a change in News Feed distribution, and other engagement metrics will remain the same.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.