Dagens Media > Ekonomi

Friday, 20 September, 16:07

Dagens Media - 11 sep 19 kl. 15:10

De ska tjäna pengar på influencers liveklipp



Plattformen Boon ska utmana plattformar som Youtube och Instagram genom att ta betalt för att få en närmare inblick i influencers liv. ”Det här är en motreaktion till traditionella sociala medier”, säger medgrundaren Peter Michael Oxholm Zigler..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Boon, Youtube, Instagram, Peter Michael Oxholm Zigler

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: De ska tjäna, pengar, influencers, liveklipp
Dagensanalys.se - 07 mar 18 kl. 14:44

Influencers med falsk trafik är en lönsam affär

2017 spenderades ungefär 1 miljarder dollar på Instagram Influencers. Instagram är naturligtvis inte den enda kanalen, många samarbetar aktivt med varumärken på tre eller till och med fyra plattformar som exempelvis YouTube, Facebook, Twitter och Snapchat med flera. Den totala summan som betalas till influencers i alla kanaler lär vara flera miljarder dollar.

Dagensanalys.se - 21 maj 18 kl. 14:01

Facebook skapar sökmotor för influencers

Enligt uppgifter testar Facebook just nu en ny typ av sökmotor där marknadsförare kan söka efter influencers som har intressanta följarskaror. Tanken är att företag ska kunna skapa samarbeten med relevanta influencers, och därmed nå mer specifika målgrupper med innehåll som känns äkta. Fortfarande återstår dock viss utveckling, och influencers på Instagram har ännu inte lagts till.

Dagensanalys.se - 20 okt 16 kl. 11:15

Så mycket pengar kan man tjäna som framgångsrik influencer på nätet

Influencers – alltså kända och inflytelserika personer, som YouTubers, eller sportstjärnor eller artister med egna konton på sociala medier – är riktigt attraktiva samarbetspartners för många företag. Det finns också pengar att hämta i sponsringen; redan de som har 100 000 följare kan få en bra lön för mödan. Det har blivit väldigt populärt att betala stora stjärnor på sociala medier för att de ska sprida reklambudskap i samband med en kampanj eller för att stärka sitt varumärke.

Dagensanalys.se - 12 jul 16 kl. 11:00

PewDiePie i skandal – tog emot pengar för positiva recensioner

Visst kan det vara bra att använda sig av influencers på YouTube för en bra annonsreklam. Men detta måste ske på ett transparent och ärligt sätt. Nu är den svenska YouTube-stjärnan Felix ”PewDiePie” Kjellberg och flera andra stora Youtubers ute i blåsväder efter att i hemlighet tagit emot pengar för positiva recensioner av spelet Middle Earth: Shadow of Mordor.

Dagensanalys.se - 16 feb 18 kl. 11:31

Nu kommer virtuella influencers – vad innebär det för marknadsföringen?

Marknadsföring genom influencers har formligen exploderat de senaste två åren, och allt fler företag använder sig nu av dessa stjärnor på Instagram, YouTube, Snapchat, Twitch och andra ställen. Men nu börjar även virtuella influencers göra entré, något som helt kan komma att vända upp och ner på marknaden. För fem år sedan pratade ingen om influencers, och det fanns väldigt lite pengar i det.

Dagens PS - 12 feb 19 kl. 10:36

Skatteverket granskar influencers i ny räd

En av flera branscher som myndigheten går extra hårt åt i år. Det är marknadsföring via influencers som tilldrar sig Skatteverkets intresse. ”Det är en bransch som växer och omsätter hundratals miljoner kronor”, säger Henrik Kisterud på Skatteverket, enligt Dina Pengar i Expressen.

BT - 12 timmar sedan

Politiker är inte influencers

Få perspektiven rätt nu. Problemet är inte att en kändisfest tar plats i Israel, utan att politiker tror sig vara influencers..

Supermiljöbloggen - 08 feb 19 kl. 13:24

Instagramkontot som exploderade – kritiserar influencers flygvanor

Aningslösa Influencers är instagramkontot som öppet kritiserar hur kända sociala medier-profiler glorifierar ett hejdlöst flygande. SMB har intervjuat grundarna bakom årets hetaste opinionsbildare.  Influencers kännetecknas av väldigt stora följarskaror på sociala medier, ofta hundratusentals personer.

Dagensanalys.se - 23 nov 16 kl. 15:58

Nu lanseras Nordens största marknadsplats för innehåll där innehållsproducenterna är influencers

Influencers är de nya innehållsproducenterna. Det är där talangen, passionen och kunskapen kring produktion av innehåll för digitala kanaler finns idag. ”Vi ser Content to Go som ett AirBnB för content.

Dagensanalys.se - 19 jun 18 kl. 11:01

Ny mätmetod för influencers, men se upp med köpta siffror

Nu lanserar influencerplattformen Buzzoole tillsammans med undersökningsföretaget Nielsen en ny mätmetod för influencermarknadsföring. Den nya mätningen ska ge marknadsförare motsvarande information som övriga annonskampanjer. Samtidigt går Unilevers marknadschef ut och tar tydligare ställning mot köpta siffror bland influencers.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 30 minuter sedan

”En publicistisk idé som påminner om en amöba”

MEDIEDAGEN. Det blev en het debatt när mediernas förhållningssätt till nätjättarna diskuterades under Mediedagen. Expressens kulturchef Karin Olsson liknade Nyheter365:s publicistiska idé vid en amöba..

Dagens Media - 1 timme sedan

Reklambyrå-vd:n startar poddbolag: ”Vill bli ett globalt mediehus för ljud”

Honestys vd Walter Naeslund breddar sitt fokus inför framtiden – och startar poddbolag tillsammans med sambon och PR-konsulten Julia Anjou. ”Ljudformatet håller på att bli den nya tv:n”, säger han..

Dagens Media - 2 timmar sedan

Tre insikter om Facebooks nya annonsformat

Emma Blom delar med sig av tre värdefulla insikter om Facebooks nya interaktiva annonsformat..

Dagens Media - 2 timmar sedan

REPLIK: ”Det ärliga svaret är: vi vet inte”

Vi vet inte vilken effekt ”Sverige möts” kommer att få för polariseringen. Men som kontrast till den högljudda, anonyma diskussionen på sociala medier vill vi erbjuda meningsmotståndare att mötas fysiskt, skriver SVT i en replik till Isobel Hadley Kamptz..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Mediacom vinner uppdrag för Nestlé – igen

Efter en mediapitch står det klart att Group M fortsätter som Nestlés byrå..

Dagens Media - Igår: 14:14

Avodkriget – SVT Play tar andelar

MEDIEFAJTEN. SVT tar andel av det digitala tittandet på bekostnad av de kommersiella aktörerna. Samtidigt ökar tittandet totalt sett.

Dagens Media - 7 timmar sedan

Chefredaktörernas svar: ”Därför mäter vi inte i TS”

DN, Expressen, Dagens industri och Aftonbladet svarar på kritiken från Sveriges Annonsörer och flera byråer om den minskade transparensen. ”Jag kan inte se att markanden efterfrågar TS upplagemätning”, säger Di:s chefredaktör Peter Fellman..

Dagens Media - 8 timmar sedan

Hammarby – från fotbollsklubb till mediehus

MEDIEDAGEN. Hammarby Fotbolls marknadschef Patrik Blomquist berättar om Hammarbys väg från annonspelare till mediehus. ”Att vi tar ansvaret som en fotbollsklubb vill jag påstå är helt unikt i Sverige”, säger han..

Dagens Media - 7 timmar sedan

Reklamköpen ökar snabbare än väntat i USA

IPG:s Magna höjer sin prognos över medieinvesteringarna på den amerikanska marknaden..

Dagens Media - Igår: 16:05

Så bygger annonsörer räckvidd

MEDIEDAGEN. Den digitala räckvidden lyfts fram som en kritisk framgångsfaktor för medieföretagen. Men hur ökar du din räckvidd, och hur hittar du rätt målgrupp?

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.