Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 22 September, 04:01

Dagensanalys.se - 11 sep 19 kl. 08:26

Mobilen är både störst och minst



I en alltmer föränderlig värld söker företag ständigt efter nya sätt att förbättra sina kunders upplevelser inte minst inom e-handeln, skriver Mårten Bokedal som är Senior Manager, Marketing Nordics på Episerver i denna krönika. Drygt 60 procent av konsumenterna shoppar online minst en gång i månaden. Över hälften av dessa startar idag sin köpresa via en mobil enhet. Det visar en ny unik studie av hårda källdata från 1,3 miljarder köptillfällen som inhämtats och sammanställts av upplevelseföretaget Episerver. Källdatan kommer [. ] Inlägget Mobilen är både störst och minst dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Mårten Bokedal, Senior Manager, Nordics, Episerver, Mobilen, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Mobilenär , både, störstoch minst
SVT - 04 mar 19 kl. 09:45

Experten: ”Släng ut mobilen ur sovrummet”

Vår skärmanvändning har ökat markant de senaste 10-12 åren. Effekterna av denna snabba omläggning av vårt beteendemönster vet vi ännu inte fullt ut. Men vi vet en del, förklarar överläkaren i psykiatri Anders Hansen.

Dagensanalys.se - 01 maj 19 kl. 23:27

Utomhusreklam hjärta mobilen

Mobilen som sök och transaktionsenhet har gjort Utomhusreklam mer relevant än någonsin, skriver Karl Höglund i denna krönika. Målet med kommunikation är att påverka och att få konsumenter att göra någonting. Vare sig det är att besöka en hemsida, handla online, fylla i en undersökning eller besöka närmsta återförsäljare.

Dagensanalys.se - 05 jun 19 kl. 19:11

Nu kan din hund gå till psykologen – via mobilen

Det är inte bara människor som behöver träffa psykologer. Nu lanserar Vethem, den digitala djurkliniken, beteenderådgivning för hundar tillsammans med hundpsykologerna från Glada Jyckar. Genom videosamtal i mobilen kan hundägare få hjälp att till exempel få hunden att skälla mindre eller hantera sin separationsångest.

Dagensanalys.se - 26 jul 19 kl. 06:41

Pinterest släpper nytt annonsverktyg i mobilen

Pinterests nya verktyg Mobile Ads Tools tillåter annonsörer att skapa kampanjer direkt i mobilen. Annonsörerna kan välja en Pin från sin företagssida och skapa en kampanj för den, genom att antingen rikta annonsen automatiskt eller själva välja målgrupp. Den nya funktionen gör det enklare för mindre företag och annonsörer att skapa annonser.

Dagensanalys.se - 27 aug 19 kl. 08:45

Amazons gratis streamingtjänst IMDb TV finns nu i mobilen

IMDb TV, streamingtjänsten som lanserades av Amazon i början av året, finns nu även i mobilen. Det skriver tidningen TechCrunch. Tidigare i år släppte Amazonägda IMDb en gratis streamingtjänst på deras sajt.

Dagensanalys.se - 20 aug 19 kl. 07:45

Länderna som först får Disney Plus

Disney Plus är den nya stora streamingtjänsten som ska konkurrera med Netflix och HBO. För att kunna titta på Disney Plus kan du använda din vanliga webbläsare eller enheter som Apple TV, Chromecast, app i mobilen eller Xbox. Först ut att få Disney Plus är USA (såklart), Kanada och Nederländerna från och med den 12 November.

IDG - 02 okt 14 kl. 13:54

Snart kommer vi att prata med mobilen, och bli förstådda

Internetworlds Ada Fredelius besökte Google House och blev övertygad om att vanligt tal är framtidens sätt att styra sin smartphone..

Helsingborgs Dagblad - 02 dec 15 kl. 20:45

Ingenting är viktigare än det som händer i mobilen

Jag ser henne på långt håll. Nämen, är det inte...? "Hej, Lena, det var inte i går!

Dagensanalys.se - 07 dec 16 kl. 15:35

Vi tittar alltmer på sport via mobilen

Trendbrott i videokonsumtion via mobilen – innehåll som är längre än 10 minuter blir allt mer populärt och sport likaså. Global Video Index, som visar videotrender online avslöjar bland annat att europeiska konsumenter tittar mer och mer på sport via mobiltelefonen i jämförelse med resten av världen. Vi tittar mer och mer på längre videomaterial, oavsett vilken enhet som används, och video i mobilen fortsätter att öka.

Dagensanalys.se - 08 maj 17 kl. 10:01

Jämför inte viewability i mobilen med desktop

I takt med att mobilanvändningen ökar flyttar annonsörerna också dit, även om förflyttningen sker långsammare än användarbeteendet. På grund av detta kan man i branschen höra oroade röster som noterat att viewabilityvärdena sjunker som en följd av detta- det är känt sedan tidigare att mobilannonser ger lägre viewability än desktop. Men det mest oroande är att många drar den felaktiga slutsatsen att mobilannonser är mindre effektiva.

Dagensanalys.se - 27 maj 19 kl. 08:29

Rapport: Videoannonsering i mobilen nu störst

Videoannonsering i mobilen växer sig allt större och beräknas under 2019 slå både desktop och traditionell TV, det visar en ny rapport. En ny rapport från PubMatic visar att nästan 50 procent av alla videoannonser visas i mobilen, en ökning om 40 procent jämfört med förra året. Om tillväxten fortsätter i samma takt blir mobilen den absolut mest populära plattformen i år för videoannonsering.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Den galna utmaningen med digital annonsering och mätningar

Vad ska annonsörer fokusera på när allt kaos? Det är supersvårt att hålla tungan rätt i mun när digitala annonsformat inte kan visa vad som faktiskt levererats. Kanske är det dags att återgå till branding och med hjälp av styrkan i varumärket nå fram till rätt målgrupper.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Danska Accrease avslöjar hur de ska erövra Sverige

Accrease satsar på att erövra den svenska marknaden med sina tjänster. Här intervjuar vi Tomas Magnusson som berättar om den kommande resan. Vad gör Accrease?

Dagensanalys.se - Igår: 10:44

Onlinejätten som försöker ersätta kakor med digitala identifierare

MailOnline har börjat experimentera med att ersätta kakor med en ny typ av digital identifierare. Efter att både Apple och Firefox satt stopp för att kunna mäta, spåra och följa användare med hjälp av tredjepartskakor har både mät- och annonsbranschen fått panik. Helt plötsligt går det inte att följa eller spåra.

Dagensanalys.se - Igår: 10:28

Facebook vill öka engagemanget i annonser genom att göra dem interaktiva

Facebook breddar sin satsning på interaktiva annonser genom att lansera flera nya format. Med de interaktiva formaten kan annonsörer skapa spel, augmented reality (AR) och andra lockelser, i hopp om att öka sina konverteringar. Annonserna kommer att visas i vanliga nyhetsflödet, så var beredd på ett spel här och där.

Dagensanalys.se - Igår: 09:54

Magnus Stjerna ska leda digitala tillväxtbyrån Columbia Road i Sverige

Columbia Road ökar tempot i Sverige med Magnus Stjerna som General Manager. Digitala tillväxtbyrån, som etablerades 2016 och har 80 anställda i Sverige och Finland, fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Magnus Stjerna har haft en karriär inom utveckling av digitala produkter och tjänster inom datorspelsbranschen, mjukvaruutveckling, TV, telekom, och design och innovation i konsultbranschen.

Dagensanalys.se - Igår: 08:59

Den stora jakten på com-domänen

ABS Wheels som gått från verkstad till e-handel är idag en ledande aktör på nätet inom fälgbranschen. Men när man började gjorde man det klassiska misstaget att inte registrera alla domäner som .com.

Dagensanalys.se - Igår: 07:41

Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan

Salesforce har lanserat Sustainability Cloud– en ny lösning som tillsammans med andra hållbarhetsinitiativ kan hjälpa företag att bättre analysera sin miljöpåverkan. Klimatförändringar är den största och mest komplexa utmaning vi människor någonsin har mött. Nyligen seglade den svenska klimataktivisten Greta Thunberg i väg till New York för att vara med vid FN:s klimatmöte den 23 september.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:54

Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff

Vi alla tycker att data är viktigt, till och med avgörande. Därför vill svenska företaget Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuda in till en dataträff där det blir diskussioner om ja, du gissade rätt – data! Executives and practitioners alike all agree that data is important for growth.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:28

Även Ving vill lyfta nyhetsmedier som annonskanal

I ny rapport framtagen av GroupM står det att printmedia ger ett högre ROI-värde än både TV och OOH. VINGs marknadschef Claes Pellvik vill vara med och lyfta nyhetsmedierna. Vi på Ving har jobbat med ekonometrisk modellering länge och vi kan skriva under på att nyhetsmedia i form av både print och online ger en bra ROI.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:35

Här är alla förbjudna annonser på sociala medier

För att få annonser godkända på sociala medier behöver varumärken veta vilket innehåll som är tillåtet och vad som är förbjudet. Vi har sammanställt en lista över vad som gäller i de vanligaste sociala kanalerna. Ifall du vill lyckas med dina annonskampanjer bör du veta vilket typ av annonsinnehåll som inte tillåts och vilket innehåll som har vissa begränsningar.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.