Dagensanalys.se > Ekonomi

Sunday, 22 September, 03:33

Dagensanalys.se - 10 sep 19 kl. 16:01

Vertiv ökar fokus på Norden och Benelux



Vertiv meddelar att Daniel Breum från Danmark utsetts till ny försäljningsdirektör för Norden och Benelux. Vertiv samlar hårdvara, programvara, analys och löpande tjänster för att säkerställa att kundernas viktiga program löper kontinuerligt, fungerar optimalt och växer med deras affärsbehov. Jag är mycket stolt över att få möjlighet att leda Vertiv, ett nyckelaktör inom en bransch som växer och som visar stor potential för varje kvartal som går. Vertiv och datacenterbranschen i allmänhet står inför en spännande utveckling där effektiva och [. ] Inlägget Vertiv ökar fokus på Norden och Benelux dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Norden, Benelux, Daniel Breum, Danmark, Vertiv, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Vertiv, ökar, fokus, Nordenoch , Benelux
YLE - 17 jun 15 kl. 18:40

Motståndsrörelsens aktivitet ökar i Norden

Den nynazistiska organisationen Finska motståndsrörelsen har systerorganisationer i de andra nordiska länderna. Organisationerna samarbetar sinsemellan och ordnar gemensamma aktioner. Vid Skyddspolisen vill informationschefen Jyri Rantala inte uttala sig specifikt om Finska motståndsrörelsen, varken om själva organisationen eller om enskilda händelser som organisationen har deltagit i.

YLE - 03 maj 18 kl. 19:15

Inkomstskillnaderna ökar i Norden

De rika blir rikare och de fattiga fattigare i Norden. En av huvudorsakerna är att skatte- och bidragssystemen har blivit mindre omfördelande, visar en rapport från Nordiska ministerrådet..

Dagensanalys.se - 22 jan 19 kl. 15:08

Ny sammanställning visar att amerikanska shoppingtraditioner ökar i Norden

Salesforce årliga rapport All Wrapped Up Shopping Report som sammanställer globala shoppingtrender online under slutet av 2018 visar att hälften av all julhandel genomfördes innan 3 december och att det var just försäljningen under Cyber Week som ökade mest för nordiska e-handlare. Rapporten är framtagen utifrån data från över hundra miljoner globala shoppare och ger marknadsförare insikter inför 2019. Globalt så stod försäljningen under Cyber Week (20-26 november 2018) för hela 37 procent av julhandelns intäkter, en ökning med 4 procent från 2017.

Nerikes Allehanda - 31 mar 16 kl. 05:06

Kommunen ökar fokus mot näringslivet

Kommunen har arbetat fram sin första näringslivspolicy. Mer fokus ska läggas på företagsfrågor. –  En tydlig strategi, säger ks-ordförande Annalena Jernberg (S)..

Sydöstran - 25 jan 17 kl. 06:00

Nyflyttade Kabo ökar fokus på äldre

Nu finns Karlshamnsbostäders alla verksamheter under ett och samma tak. Samtidigt ska bolagets vd lägga mer fokus på äldres boende..

DI - 06 dec 18 kl. 11:25

Sophie Stenbeck följer i Kinneviks fotspår och ökar fokus på Norden

Nästa år ska det New York-baserade riskkapitalbolaget Max Ventures, med Kinnevikdelägaren Sophie Stenbeck som främsta investerare, bredda sina svenska investeringar.  Samtidigt laddar Max Ventures för en tredje fond..

DI - 30 okt 18 kl. 08:03

Capio rapporterar ökad omsättning – resultatet ökar i Norden

Vårdbolaget Capio rapportera en organisk omsättningstillväxt på 2,1 procent och en total omsättningstillväxt på 10,4 procent i rapporten för tredje kvartalet..

SmålandsPosten - 03 dec 13 kl. 06:39

Vi ökar fokus på effektmål

I myndighetens inriktning inför 2014 har vi i mycket stora delar försökt fokusera på rena effektmål, i någon enstaka del har vi likväl bedömt att vi be­höver vara tydliga och kanske till och med förtydliga vårt grunduppdrag, skriver Jarl Holmström, länspolismästare i Kronobergs län angående artikeln ”Polisjakt – efter bra statistik” i lördagens tidning. Som relativt nytillträdd länspolismästare i Kronobergs län, kan jag kon­statera att jag kommit till en myndighet med väldigt ambitiösa medarbetare. Här finns en uttalad drivkraft och en vilja att inte bara motsvara förväntningarna utan att helst också överträffa dem.

DI - 19 dec 14 kl. 09:22

AMF ökar fokus på hållbarhet för utländska investeringar

AMF har anlitat MSCI som leverantör av analysverktyg och referensindex för AMF:s utländska aktieinnehav på cirka 100 miljarder kronor.Det framgår av ett pressmeddelande..

Nyteknik - 05 jul 16 kl. 10:25

Nu ökar fokus på jämställdheten

Andelen kvinnor i energibranschen står stilla. 2007 utgjorde kvinnorna 23 procent av branschens anställda. 2014 hade den siffran inte ökat.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Den galna utmaningen med digital annonsering och mätningar

Vad ska annonsörer fokusera på när allt kaos? Det är supersvårt att hålla tungan rätt i mun när digitala annonsformat inte kan visa vad som faktiskt levererats. Kanske är det dags att återgå till branding och med hjälp av styrkan i varumärket nå fram till rätt målgrupper.

Dagensanalys.se - 14 timmar sedan

Danska Accrease avslöjar hur de ska erövra Sverige

Accrease satsar på att erövra den svenska marknaden med sina tjänster. Här intervjuar vi Tomas Magnusson som berättar om den kommande resan. Vad gör Accrease?

Dagensanalys.se - Igår: 10:44

Onlinejätten som försöker ersätta kakor med digitala identifierare

MailOnline har börjat experimentera med att ersätta kakor med en ny typ av digital identifierare. Efter att både Apple och Firefox satt stopp för att kunna mäta, spåra och följa användare med hjälp av tredjepartskakor har både mät- och annonsbranschen fått panik. Helt plötsligt går det inte att följa eller spåra.

Dagensanalys.se - Igår: 10:28

Facebook vill öka engagemanget i annonser genom att göra dem interaktiva

Facebook breddar sin satsning på interaktiva annonser genom att lansera flera nya format. Med de interaktiva formaten kan annonsörer skapa spel, augmented reality (AR) och andra lockelser, i hopp om att öka sina konverteringar. Annonserna kommer att visas i vanliga nyhetsflödet, så var beredd på ett spel här och där.

Dagensanalys.se - Igår: 09:54

Magnus Stjerna ska leda digitala tillväxtbyrån Columbia Road i Sverige

Columbia Road ökar tempot i Sverige med Magnus Stjerna som General Manager. Digitala tillväxtbyrån, som etablerades 2016 och har 80 anställda i Sverige och Finland, fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Magnus Stjerna har haft en karriär inom utveckling av digitala produkter och tjänster inom datorspelsbranschen, mjukvaruutveckling, TV, telekom, och design och innovation i konsultbranschen.

Dagensanalys.se - Igår: 08:59

Den stora jakten på com-domänen

ABS Wheels som gått från verkstad till e-handel är idag en ledande aktör på nätet inom fälgbranschen. Men när man började gjorde man det klassiska misstaget att inte registrera alla domäner som .com.

Dagensanalys.se - Igår: 07:41

Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan

Salesforce har lanserat Sustainability Cloud– en ny lösning som tillsammans med andra hållbarhetsinitiativ kan hjälpa företag att bättre analysera sin miljöpåverkan. Klimatförändringar är den största och mest komplexa utmaning vi människor någonsin har mött. Nyligen seglade den svenska klimataktivisten Greta Thunberg i väg till New York för att vara med vid FN:s klimatmöte den 23 september.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:54

Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff

Vi alla tycker att data är viktigt, till och med avgörande. Därför vill svenska företaget Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuda in till en dataträff där det blir diskussioner om ja, du gissade rätt – data! Executives and practitioners alike all agree that data is important for growth.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:28

Även Ving vill lyfta nyhetsmedier som annonskanal

I ny rapport framtagen av GroupM står det att printmedia ger ett högre ROI-värde än både TV och OOH. VINGs marknadschef Claes Pellvik vill vara med och lyfta nyhetsmedierna. Vi på Ving har jobbat med ekonometrisk modellering länge och vi kan skriva under på att nyhetsmedia i form av både print och online ger en bra ROI.

Dagensanalys.se - I förrgår: 12:35

Här är alla förbjudna annonser på sociala medier

För att få annonser godkända på sociala medier behöver varumärken veta vilket innehåll som är tillåtet och vad som är förbjudet. Vi har sammanställt en lista över vad som gäller i de vanligaste sociala kanalerna. Ifall du vill lyckas med dina annonskampanjer bör du veta vilket typ av annonsinnehåll som inte tillåts och vilket innehåll som har vissa begränsningar.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.