Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 15 September, 21:59

Dagens Media - 10 sep 19 kl. 15:54

IUM: ”Fler annonsörer kan dra i handbromsen”



Dystra siffror när Sveriges Mediebyråer presenterar senaste Mediebyråbarometern. Hårdast drabbad är kvällspressen. ✓ IUM:s vd Jochum Forsell om orosmolnen ✓ Bonniers Alexander Lydecker: ”Vi går kraftigt emot övriga marknaden” ✓ Schibsteds Joakim Flodin: ”Vi backar”..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
IUM, Sveriges Mediebyråer, Mediebyråbarometern, Jochum Forsell, Alexander Lydecker, Joakim Flodin

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: IUM, Fler, annonsörerkan , drai , handbromsen
Dagensanalys.se - 26 jul 19 kl. 18:13

Allt fler annonsörer upptäckter Instagram

Instagram lockar till sig allt fler annonsörer, och det är framförallt funktionen Stories de väljer. Stories är en av de mest populära funktionen för användarna. Enligt VD Mark Zuckerberg använder en halv miljard människor Stories varje månad på Facebook, Instagram och Messenger.

Dagensanalys.se - 26 sep 17 kl. 13:01

Youtubes hemliga plan för att visa bättre reklam och locka fler annonsörer

Youtube lanserar flera nya produkter som ska hjälpa annonsörer att nå fram med sina budskap. Bland annat kommer Google-ägda Youtube att expandera Custom Affinity Audience till att innehålla fler variabler. Med dessa kan en annonsör rikta sitt budskap till en person beroende på vad hen sökt efter i olika Google-tjänster.

Dagensanalys.se - 13 jun 16 kl. 13:00

Ännu ett bakslag för den blå fågeln; Instagram lockar fler annonsörer än Twitter

Siffror från undersökningsföretaget Strata (en del av det stora analysföretaget comScore) visar att Twitters nerförsbacke trots allt fortsätter att luta neråt. Nu visar det sig att Facebookägda Instagram lockar till sig mer annonsörer än Twitter. Andra undersökningar från exempelvis eMarketer visar att Snapchat också är på väg att gå om Twitter.

Dagensanalys.se - 06 nov 17 kl. 13:01

Fler annonsörer ska nu kunna skicka sponsrade meddelande i Messenger

Facebook ska snart öppna dörren för fler företag att kunna skicka sponsrade meddelanden i Messenger. Det var förra november som Facebook lanserade sponsrade meddelanden i Messenger. Då sa en talesperson från Facebook i ett blogginlägg: ”Driving people to a Messenger conversation isn’t enough.

Dagensanalys.se - 28 apr 16 kl. 09:23

Allt fler annonsörer går mot rörligt

Facebook har sett en klar ökning i antalet annonsörer som satsar på rörliga format. Ungefär 35 procent av alla annonsvisningar på Facebook var rörligt samtidigt som bilder landade på 65 procent. Som du kan se i nedan graf har det blivit en ganska stor förändring bara i år.

Dagensanalys.se - 21 jun 16 kl. 14:41

Allt fler annonsörer testar ljud i Snapchat

De flesta videannonser på sociala medier tittas på med ljudet av. Medan Facebook vill få oss att fortsätta se på videoannonser i tystnad så har Snapchat aktivt gått ut med att man vill ha ljudet på. Nu verkar det som att några annonsörer försiktigt testar fotoappens förslag.

Dagensanalys.se - 07 mar 18 kl. 14:01

Endast 400 annonsörer på Snapchat Discovery

Mellan november 2017 och januari 2018 hade Snapchat endast 397 annonsörer i sitt Discovery-nätverk. Med tanke på att det är Snapchats forum för stora annonsörer är det skrämmande få som valt att hoppa på tjänsten, i synnerhet när konkurrenterna Facebook har över 5 miljoner annonsörer, Instagram 500.000 och Twitter 130.

Dagensanalys.se - 03 apr 18 kl. 09:10

Instagram gör det enklare för annonsörer i Stories-funktionen

Instagram erbjuder nu tjänsten att de anpassar annonsbilder och filmer för helskärm i Stories-funktionen. Förut krävdes det att annonsörer anpassade dessa själva, men nu kommer anpassningen skötas av plattformen. Tjänsten tillåter att en enskild bild eller ett videoklipp på under 15 sekunder automatiskt fyller hela skärmen när konsumenter tittar på den.

Dagensanalys.se - 07 jun 18 kl. 13:00

Nya digitala experter till Sveriges Annonsörer

För att möta den ökande efterfrågan från medlemmarna förstärker intresseorganisationen Sveriges Annonsörer nu med nya digitala experter. Organisationen knyter till sig de digitala rådgivarna Daniel Ekbladh och Tommy Perlhamre. De digitala medierna har tagit allt större del av annonsörernas budget.

Dagensanalys.se - 15 jun 17 kl. 12:31

Facebook öppnar sin svarta låda för annonsörer

Facebook har beskyllts för att hålla mycket information hemlig, bland annat var annonsörernas kampanjer syns. Men nu gläntar de på locket och låter annonsörer veta var deras innehåll kan publiceras. En annonsör som köper annonsplats på Facebook får inte alltid annonsen visad bara på Facebook, ibland kan annonserna hamna på andra plattformar genom Facebooks Audience Network.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 12 sep 19 kl. 15:18

Visual Art och Ica utökar samarbetet

Visual Art får utökat förtroende, inleder samarbete med Ica Media om nationell medieförsäljning för digitala butiksskärmar i kassalinje och butik..

Dagens Media - I förrgår: 11:18

”Utsätt din retargetingaktör för konkurrens”

REPLIK. Dick Eriksson, nordisk försäljningschef på RTB House, svarar på Criteos debattinlägg och argumenterar för att marknadsförare ska använda fler retargetingaktörer – inte bara en..

Dagens Media - I förrgår: 09:51

Anders Billing till SvD

Anders Billing lämnar Sveriges Radio för att istället bli ekonomiredaktör på SvD Näringsliv..

Dagens Media - I förrgår: 09:35

Så skapar du ett medlemsfinansierat medium

EXPERTEN SVARAR. Emanuel Karlsten och Olle Lidboms podd, Mediepodden, har tidigare finansierats av annonser. I somras ställde de ett ultimatum till lyssnarna – 10 000 kronor i medlemsfinansierng i månaden eller så läggs podden ned..

Dagens Media - I förrgår: 07:50

Pubmatic öppnar upp för header bidding på OTT

Nu uppdaterar Pubmatic sin lösning ”Openwrap” så att den kan hantera alla kanaler – inte bara display. ”Den digitala reklambranschen kan locka till sig ytterligare investeringar”, säger Jonas Olsen, ansvarig för video på Pubmatic..

Dagens Media - I förrgår: 07:52

Wiki Tribune relanseras: ”Det blev inte bra”

DMEXCO 2019. Wikipediagrundaren Jimmy Wales avslöjar på Dmexco att han relanserar webbtidningen Wiki Tribune – denna gång som ett sociala medium..

Dagens Media - I förrgår: 07:41

Sverige ”safe haven” för IP-tjuvar – regeringen måste agera

Piratkopieringen innebär 17 miljarder kronor i förlorad försäljning, 7,5 miljarder i uteblivna skatteintäkter samt att 7 000 jobb går förlorade. Nu måste regeringen visa handlingskraft och införa det färdiga förslaget om grovt upphovsrätts- och varumärkesbrott, skriver åtta företrädare för kunskapsintensiva näringar..

Dagens Media - 12 sep 19 kl. 15:35

Därför har jag bytt ut min tv mot airpods

Utvecklingen från skärmmedia mot ljud är en makrotrend som kommer att påverka oss alla. Och den har sin rot i skärmutmattningen – ett begrepp som hela världen pratar om, skriver Walter Naeslund, Honestys vd..

Dagens Media - 12 sep 19 kl. 15:18

Visual Art ska sköta Icas medieförsäljning i butik

Visual Art får utökat förtroende, framöver ska utomhusbolaget ha hand om medieförsäljningen för Icas digitala ytor..

Dagens Media - 12 sep 19 kl. 13:23

Spaning från Dmexco: Snacket bland besökarna

DMEXCO 2019. Googles största rädsla, röstmarknadsföringens genombrott och antalet säljare som svämmar över. Det är några av snackisarna under Dmexco i Köln, skriver Dagens Medias Madeleine Nilsson..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.