Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 21 September, 04:37

Dagensanalys.se - 10 sep 19 kl. 15:45

PubMatic lanserar lösning för wrapping av omnikanaler



Vidareutvecklingen av OpenWrap gör det möjligt att ha header-bidding även på Over-The-Top (OTT) media och Connected TV (CTV). Digitala teknologiföretaget PubMatic berättar idag att man utökar sin lösning OpenWrap, en Pre-bid wrapper-lösning, till att även stödja OTT och CTV inventory. HIttills har det krävts flera olika wrapper-lösningar för att implementera header bidding över olika kanaler och plattformar. Det har resulterat i komplexa, ineffektiva inköpsprocesser, inkonsekvent rapportering och förlorade intäktsmöjligheter.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
OpenWrap, Over-The-Top, OTT, Connected TV, CTV, PubMatic, Pre, Hittills, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: PubMatic, lanserar, lösningför , wrappingav , omnikanaler
Dagensanalys.se - 25 okt 16 kl. 16:08

Criteo lanserar lösning för Google Shopping

Criteo, som arbetar med prestationsbaserad och datadriven annonsering, lanserar idag Criteo Predictive Search som gör det möjligt att använda företagets annonsteknik i Google Shopping. Criteo blir därmed först på marknaden med att erbjuda en helhetslösning för Shopping och utvidgar sin produktportfölj till en ny marknadsföringskanal. Med Predictive Search får marknadsförare en automatiserad lösning som systematiskt förbättrar och optimerar annonsresultaten genom alla delar av deras Shopping-kampanjer.

Dagens Media - 13 sep 19 kl. 07:50

Pubmatic öppnar upp för header bidding på OTT

Nu uppdaterar Pubmatic sin lösning ”Openwrap” så att den kan hantera alla kanaler – inte bara display. ”Den digitala reklambranschen kan locka till sig ytterligare investeringar”, säger Jonas Olsen, ansvarig för video på Pubmatic..

IDG - 09 sep 16 kl. 13:41

Belkin lanserar lösning på hörlursproblemet


Lightning Audio + Charge Rockstar ger dig en extra lightning-port i din Iphone 7..

BT - 09 maj 17 kl. 12:41

Han lanserar lösning för medelsvensson i kris

Med trangiakök, vattenreningstabletter och konserver vill den nyblivna entreprenören Mikael Högling öka krisberedskapen hos vanligt folk..

Dagensanalys.se - 24 jul 17 kl. 13:31

Mindshare och POSSIBLE lanserar optimiseringslösning för Amazon

Företagen Mindshare och POSSIBLE går nu ihop i ett projekt för att hjälpa företag att optimera sina annonsinsatser på de många plattformar som Amazon förfogar över. Genom samarbetet kan företaget dra nytta av sina respektive styrkor. Mindshare har expertkompetens inom mediaplanering, annonsköp, dataanalys och annonsstrategi, medan POSSIBLE är experter på e-handel, dataanalys och kreativ intelligens.

Realtid - 27 maj 19 kl. 16:19

Fintechbolaget Mash lanserar betalningslösning med hjälp av BankId

Fintechbolaget Mash har i Finland lanserat ett nytt sätt att betala i fysiska butiker med hjälp av BankId och siktar på lansering även i Sverige, skriver bolaget i ett pressmeddelande. .

Dagensanalys.se - 08 dec 16 kl. 15:16

MediakompanietAdapt väljer PubMatics fullstacklösning

Vi passade på att fråga Jonas Olsen från PubMatic hur deras lösning fungerar och hans syn på framtiden för programmatisk annonsering.
Jonas Olsen, PubMatic Varför väljer MediakompanietAdapt er lösning? – Vi har under senaste 18 månaderna haft ett väldigt tätt och bra samarbete där vi varit med och bidragit till Mediekompaniet Adapts växande programmatiska affär.

Dagensanalys.se - 26 feb 19 kl. 14:39

OpenBid är en programmatisk lösning för mobilapputvecklare

PubMatic har lanserat OpenBid, en programmatisk lösning som gör att app-publicister och utvecklare programmatiskt kan tillgodose efterfrågan och få del av varumärkesbudgetarna. OpenBid är en SDK som har sitt ursprung i programmatic-världen. Den är optimerad för användarvänlighet och för att skapa bättre konkurrens om app inventory.

Dagensanalys.se - 03 apr 17 kl. 14:55

Adobe lanserar verktyg för annonsering uppe i molnet

Adobe lanserar nu Advertising Cloud, en ny molnlösning som ska förenkla köp av annonser i både linjär TV och digitala kanaler. I takt med att medielandskapet blir allt mer komplext och fragmenterat ställs annonsörer inför stora utmaningar. Spridd data och målgrupper som använder olika typer av enheter är bara några av utmaningarna annonsörer måste bemöta.

Dagensanalys.se - 24 feb 16 kl. 17:22

Akamai lanserar Mobile Performance Analytics

Nu lanserar Akamai Mobile Performance Analytics, en lösning som ger operatörer tillgång till data som mäter prestanda och användarbeteende på nätet. Operatörer har fram till i dag tvingats förlita sig på mer eller mindre trubbiga verktyg för att analysera prestandan på sina hemsidor. Nu lanserar Akamai Mobile Performance Analytics, en lösning som erbjuder analyser av verkligt användarbeteende för att mäta en hemsidas prestanda, såsom laddningstider och nedladdningstider.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Onlinejätten som försöker ersätta kakor med digitala identifierare

MailOnline har börjat experimentera med att ersätta kakor med en ny typ av digital identifierare. Efter att både Apple och Firefox satt stopp för att kunna mäta, spåra och följa användare med hjälp av tredjepartskakor har både mät- och annonsbranschen fått panik. Helt plötsligt går det inte att följa eller spåra.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Facebook vill öka engagemanget i annonser genom att göra dem interaktiva

Facebook breddar sin satsning på interaktiva annonser genom att lansera flera nya format. Med de interaktiva formaten kan annonsörer skapa spel, augmented reality (AR) och andra lockelser, i hopp om att öka sina konverteringar. Annonserna kommer att visas i vanliga nyhetsflödet, så var beredd på ett spel här och där.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Magnus Stjerna ska leda digitala tillväxtbyrån Columbia Road i Sverige

Columbia Road ökar tempot i Sverige med Magnus Stjerna som General Manager. Digitala tillväxtbyrån, som etablerades 2016 och har 80 anställda i Sverige och Finland, fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Magnus Stjerna har haft en karriär inom utveckling av digitala produkter och tjänster inom datorspelsbranschen, mjukvaruutveckling, TV, telekom, och design och innovation i konsultbranschen.

Dagensanalys.se - 19 timmar sedan

Den stora jakten på com-domänen

ABS Wheels som gått från verkstad till e-handel är idag en ledande aktör på nätet inom fälgbranschen. Men när man började gjorde man det klassiska misstaget att inte registrera alla domäner som .com.

Dagensanalys.se - 20 timmar sedan

Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan

Salesforce har lanserat Sustainability Cloud– en ny lösning som tillsammans med andra hållbarhetsinitiativ kan hjälpa företag att bättre analysera sin miljöpåverkan. Klimatförändringar är den största och mest komplexa utmaning vi människor någonsin har mött. Nyligen seglade den svenska klimataktivisten Greta Thunberg i väg till New York för att vara med vid FN:s klimatmöte den 23 september.

Dagensanalys.se - Igår: 15:54

Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff

Vi alla tycker att data är viktigt, till och med avgörande. Därför vill svenska företaget Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuda in till en dataträff där det blir diskussioner om ja, du gissade rätt – data! Executives and practitioners alike all agree that data is important for growth.

Dagensanalys.se - Igår: 15:28

Även Ving vill lyfta nyhetsmedier som annonskanal

I ny rapport framtagen av GroupM står det att printmedia ger ett högre ROI-värde än både TV och OOH. VINGs marknadschef Claes Pellvik vill vara med och lyfta nyhetsmedierna. Vi på Ving har jobbat med ekonometrisk modellering länge och vi kan skriva under på att nyhetsmedia i form av både print och online ger en bra ROI.

Dagensanalys.se - Igår: 12:35

Här är alla förbjudna annonser på sociala medier

För att få annonser godkända på sociala medier behöver varumärken veta vilket innehåll som är tillåtet och vad som är förbjudet. Vi har sammanställt en lista över vad som gäller i de vanligaste sociala kanalerna. Ifall du vill lyckas med dina annonskampanjer bör du veta vilket typ av annonsinnehåll som inte tillåts och vilket innehåll som har vissa begränsningar.

Dagensanalys.se - Igår: 11:41

Katastrofsiffror för Dagens Media och Resumé

ORVESTO NÄRINGSLIV mäter hur stor räckvidd näringslivstitlar har i Sverige. Mätningarna är överlag dystra då nära samtliga titlar tappar, och branschtidningarna Resumé och Dagens Media tappar tvåsiffrigt. Resumé och Dagens Media ägs båda av Bonnier och delar redaktion.

Dagensanalys.se - Igår: 11:05

Instagram blockerar under 18 att se inlägg om viktminskning och kosmetisk kirurgi

Instagram blockera unga under 18 år att se annonsinlägg från influencers och företag som marknadsför viktminskning och kosmetisk kirurgi. I vissa fall kommer Instagram censurera inlägg genom att helt enkelt ta bort dem från plattformen. Åldersrestriktionerna kommer att införas för inlägg där man promotar till köp och där det finns ett pris för tjänsten/produkten och där “makes a miraculous claim about certain diet or weight loss products, and is linked to a commercial offer such as a discount code.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.