Dagens Media > Ekonomi

Saturday, 21 September, 20:09

Dagens Media - 09 sep 19 kl. 13:46

Adtech växer med 15 procent



Flera adtech-bolag gör förlust eller redovisar små vinster och Ooyala lägger ned verksamheten. Men samtidigt råder tillväxt, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Ooyala, Dagens Medias

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Adtech, växermed 15 procent
Dagensanalys.se - 14 nov 17 kl. 09:50

Bannerflow rankas som ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag

Enligt Deloittes Sweden Technology Fast 50 rankas Bannerflow som det företag som växer snabbast. Nicholas Högberg, VD Bannerflow, säger: ”Att för tredje året i rad bli utnämnd till ett av Sveriges snabbast växande techbolag är ett fantastiskt erkännande av vår tekniska plattform och vår affärsstrategi. Vi har återinvesterat varje krona, har kunder över hela världen och ligger på en 50-procentig tillväxt.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - Igår: 17:06

Fellman om publiceringen av Kinas ambassads debattinlägg

Samma dag som Dagens Nyheter publicerade en helsideannons från kinesiska regimen publicerade Dagens Industri ett debattinlägg av Kinas ambassadör..

Dagens Media - Igår: 15:55

Lämnar mediebyrån – startar konsultfirma för programmatiska medieköp

De tidigare Tre Kronor-medarbetarna lämnar mediebyrån – och startar konsultbolag med fokus på inhousing av programmatisk annonsering. ”Det finns fördelar både vad gäller kontroll och sparade pengar”, säger grundaren Nima Ghamari..

Dagens Media - Igår: 15:33

”En publicistisk idé som påminner om en amöba”

MEDIEDAGEN. Det blev en het debatt när mediernas förhållningssätt till nätjättarna diskuterades under Mediedagen. Expressens kulturchef Karin Olsson liknade Nyheter365:s publicistiska idé vid en amöba..

Dagens Media - Igår: 14:34

Reklambyrå-vd:n startar poddbolag: ”Vill bli ett globalt mediehus för ljud”

Honestys vd Walter Naeslund breddar sitt fokus inför framtiden – och startar poddbolag tillsammans med sambon och PR-konsulten Julia Anjou. ”Ljudformatet håller på att bli den nya tv:n”, säger han..

Dagens Media - Igår: 14:06

Tre insikter om Facebooks nya annonsformat

Emma Blom delar med sig av tre värdefulla insikter om Facebooks nya interaktiva annonsformat..

Dagens Media - Igår: 13:44

REPLIK: ”Det ärliga svaret är: vi vet inte”

Vi vet inte vilken effekt ”Sverige möts” kommer att få för polariseringen. Men som kontrast till den högljudda, anonyma diskussionen på sociala medier vill vi erbjuda meningsmotståndare att mötas fysiskt, skriver SVT i en replik till Isobel Hadley Kamptz..

Dagens Media - Igår: 10:59

Mediacom vinner uppdrag för Nestlé – igen

Efter en mediapitch står det klart att Group M fortsätter som Nestlés byrå..

Dagens Media - I förrgår: 14:14

Avodkriget – SVT Play tar andelar

MEDIEFAJTEN. SVT tar andel av det digitala tittandet på bekostnad av de kommersiella aktörerna. Samtidigt ökar tittandet totalt sett.

Dagens Media - Igår: 09:05

Chefredaktörernas svar: ”Därför mäter vi inte i TS”

DN, Expressen, Dagens industri och Aftonbladet svarar på kritiken från Sveriges Annonsörer och flera byråer om den minskade transparensen. ”Jag kan inte se att markanden efterfrågar TS upplagemätning”, säger Di:s chefredaktör Peter Fellman..

Dagens Media - Igår: 07:56

Hammarby – från fotbollsklubb till mediehus

MEDIEDAGEN. Hammarby Fotbolls marknadschef Patrik Blomquist berättar om Hammarbys väg från annonspelare till mediehus. ”Att vi tar ansvaret som en fotbollsklubb vill jag påstå är helt unikt i Sverige”, säger han..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.