Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 24 August, 07:01

Dagensanalys.se - 14 aug 19 kl. 09:26

Vad som anses vara tv-tittande är under förändring



Nästan hälften av alla i Storbritannien uppger att SVOD-tjänster, som Netflix, är det huvudsakliga sättet de tittar på tv och film. Det visar en ny rapport från Ofcom. Rapporten Media Nations 2019 avslöjar att britternas sätt att konsumera media är under förändring. Även om traditionell tv fortfarande har flest visningar, är siffrorna i en nedåtgående trend. Jämfört med 2012 tittar vuxna i Storbritannien på tv 49 minuter kortare tid.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Storbritannien, SVOD, Netflix, Ofcom, Media Nations, HBO, Youtube, Vad, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Vad som ansesvara , tv-tittandeär under , förändring

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Hashtaggen fyller 12 år idag

Ja må taggen leva, ja må taggen leva ut i minst 20 år till … för om 20 år är vi nog alldeles för VR för att använda taggar. Den första hashtaggen # dök up den 23 augusti 2007 då Chris Messina skrev på Twitter ”Hur känner ni inför att använda # för grupper? Som i #barcamp”.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

5 skäl publicister bör se fram emot IAB:s nya ramverk

Stephen Byrne från SpotX lyfter fem fördelar som IAB:s uppdaterade ramverk TCF 2.0 har för branschens publicister.  För drygt ett år sedan trädde GDPR direktivet i kraft och med det lanseringen av IABs ramverk Transparency and Consent Framework (TCF) v1.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Här skojar de friskt med digital marknadsföring

Amerikanska företaget Catalina gör narr av sig själva när de skojar med digital marknadsföring. Men är vi väl så här nördiga, eller? Här kan du spana in klippen: Inlägget Här skojar de friskt med digital marknadsföring dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Nu vill Google gå runt kakorna och fånga in annonsörerna

Varning! Varning! Om du mäter din webbtrafik med kakor är du på sista andetaget för allt fler webbläsare blockerar mätningen.

Dagensanalys.se - 17 timmar sedan

Simone Westerberg utsedd till CEO för IPG Mediabrands

Nu är det klart att Simone Westerberg tar rollen som CEO för IPG Mediabrands i Sverige. Simone kommer senaste från GroupM där hon var COO de senaste tre åren. Simone Westerberg som tillträdande CEO för hela gruppen, passade oss och våra behov baserat på hennes unika erfarenhet av att etablera verksamheter baserat på att attrahera nya kunder, samt att utveckla affärer, kompetenser och tjänsteområden.

Dagensanalys.se - 21 timmar sedan

Krävs mer än data för att förbättra kundupplevelsen

En ny studie visar att när marknadsförare har extra pengar att investera, så väljer 32 procent att lägga dem på data, analys och teknologi. Men det krävs mer än data för att leverera en personlig kundupplevelse. Merkle har nyligen släppt rapporten The Customer Engagement Report Q3 2019 som har fokus på CRM.

Dagensanalys.se - Igår: 16:01

Ännu en satsning som förenar den digitala världen med IRL

Bublar Group, ett bolag inom AR/VR/XR-teknologi, har ingått samarbetsavtal med Google Maps Platform i utvecklingen av det platsbaserade mobilspelet Hello Kitty AR Kawaii World. Spelindustrin står inför en spännande utveckling. Smarta mobiltelefoner, big data och maskininlärning har tagit kartor från platta 2D-bilder till fantasifulla och levande 3D-modeller av världen.

Dagensanalys.se - Igår: 15:30

Flowbox får Visma som kund

Startupbolaget Flowbox hjälper e-handelsföretag att använda sina kunders social media-innehåll i sin marknadsföring och försäljning har fått Visma som kund. Flowbox, som grundades 2016, har idag 285 kunder i åtta länder. Bland svenska kunderna finns NA-KD, Ideal of Sweden, Hermine Hold, Footway, Gina Tricot och Indiska.

Dagensanalys.se - Igår: 15:15

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Appen Forza Football anlitar Closer för att öka försäljningen av annonsytor. Initialt kommer Closer ansvara för den nationella försäljningen i Sverige. Med det nya avtalet växer Closer geografiskt och är nu verksamma i Göteborg, Stockholm och Skåneregionen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:10

”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem

Netflix nya dokumentär ”The Great Hack” har avslöjat hur vår data används av vissa företag och utländska regeringar. Även om många av oss är bekanta med Cambridge Analyticas roll i Brexit och det amerikanska presidentvalet 2016, är det oroande att se hur våra personuppgifter utnyttjats för att identifiera och påverka ”de övertalbara” – personer som är mottagliga för riktade annonser på sociala medier och vilseledande eller falska nyheter. De som tittat på dokumentären känner säkert till visselblåsaren Brittany Kaisers boomerang- […] Inlägget ”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem dök först upp på Dagensanalys.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.