Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 24 August, 02:10

Dagensanalys.se - 14 aug 19 kl. 09:08

Det här kan företag lära sig av nya IKEA-katalogen



IKEA har nyligen lanserat sin senaste katalog och med den en studie om hur vi svenskar vill ha det i våra hem. Här finns det en hel del att lära av företag som vill att sina anställda ska känna sig hemma på jobbet. Höstens IKEA-katalog är fylld med nyheter, tips och idéer för hur du kan känna dig utvilad i ett hem som ger dig energi att möta dagens äventyr och utmaningar. Vår nya katalog inspirerar med nyheter, inredningar och [. ] Inlägget Det här kan företag lära sig av nya IKEA-katalogen dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
IKEA, Det, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Det här kan företag, lärasig av nya , IKEA-katalogen
Trelleborgs Allehanda - 01 okt 12 kl. 16:57

Ikea skruvar illa i Saudi

Ikea suddar bort kvinnor från sina kataloger i Saudiarabien. Det är slappt och principlöst.
Den räknas som världens största trycksak, Ikeakatalogen sprids i nästan 200 miljoner exemplar i 63 editioner och på 29 olika språk.

YA - 01 okt 12 kl. 16:53

Ikea skruvar illa i Saudiarabien

Den räknas som världens största trycksak, Ikeakatalogen sprids i nästan 200 miljoner exemplar i 63 editioner och på 29 olika språk. På måndagen avslöjade tidningen Metro att i stort sett alla kvinnor är bortretuscherade i den katalog som kommer ut nästa år i Saudiarabien.
Jämför man bilderna med den svenska utgåvan är censuren häpnadsväckande.

Svenskbladet - 30 nov 99 kl. 00:00

Skarp kritik mot IKEA efter Thaihoror i katalog

Det är inte ens två veckor sedan det framkom att IKEA hade retuscherat bort åtskilliga kvinnor från sin IKEA-katalog ämnad för Saudiarabien, nu är företaget i nytt blåsväder just pga sin katalog.

I den Thailändska versionen av möbeljättens katalog har man nu funnit in-redigerade Thaihoror, spritt genom hela katalogen, badrum, textil, och kök hittar man slampigt klädda thailändska kvinnor.

Tony Bodrum, talesman för IKEA berättar för Svenskbladet;
- IKEA är ett företag som talar all världens språk, även om vår grundidé alltid är densamma så anpassar vi oss till varje marknad, det kan innebära att katalog och marknadsföringsmaterial varierar från land till land.

Expressen - 01 okt 12 kl. 14:19

Sabuni: Ikea konserverar kvinnosynen i Saudiarabien

Ikea raderar kvinnor från katalogen i Saudiarabien. Nyamko Sabuni, FP, är mycket kritisk till företagets agerande. ?

Alingsås tidning - 22 aug 18 kl. 14:05

Anna Hernefrid ny vd på VårgårdaHus

Per-Erik Bonander, vd för VårgårdaHus, väljer att pensionera sig. Han efterträds av Anna Hernefrid, som kommer från IKEA.
– Jag är superimponerad av VårgårdaHus resa och lycklig att få tillträda mitt nya uppdrag i ett välmående företag, säger hon.

Kristianstadsbladet - 07 mar 14 kl. 07:30

Prisat B & G Bygg AB har hammaren redo

Foto: Annica Jönsson
Byggbranschen har känt av flera kriser. Ändå har B & G Bygg AB lyckats hålla hammaren fortsatt redo sedan företaget bildades 1985. I dag med 15 anställda, några år med trippel A i ekonomi och utsett till årets gasellföretag två gånger om.

SVT Debatt - 24 mar 14 kl. 06:00

Inga fler långa bollar, Björklund

SKOLAN Jan Björklund, jag höjde mina resultat med 35 procent. Hur går det för dig? Du ska inte lägga dig i var i klassrummet mina duktiga professionella lärare står.

BT - 01 okt 12 kl. 17:45

Sabuni kritiserar Ikeas katalog

Ikea gör en halv pudel och beklagar att kvinnor retuscherats bort från bilder i företagets katalog i Saudiarabien. Men jämställdhetsminister Nyamko Sabuni (FP) är skarpt kritiskt mot möbeljättens osynliggörande. Nästa års upplaga av katalogen, som ser i stort sett likadan ut i alla länder, har specialdesignats för Saudiarabien.

TA - 08 sep 14 kl. 07:33

Ikeas Apple-parodi het på nätet

Ikea har släppt en reklamfilm för den nya katalogen som är en parodi på Apples reklam, och där katalogen beskrivs som en "bookbook". Filmen har snabbt blivit en nätsuccé och delas flitigt i sociala medier.
På bara några dagar har den visats omkring åtta miljoner gånger på Youtube.

Kristianstadsbladet - 08 sep 14 kl. 07:33

Ikeas Apple-parodi het på nätet

Ikea har släppt en reklamfilm för den nya katalogen som är en parodi på Apples reklam, och där katalogen beskrivs som en "bookbook". Filmen har snabbt blivit en nätsuccé och delas flitigt i sociala medier.
På bara några dagar har den visats omkring åtta miljoner gånger på Youtube.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Hashtaggen fyller 12 år idag

Ja må taggen leva, ja må taggen leva ut i minst 20 år till … för om 20 år är vi nog alldeles för VR för att använda taggar. Den första hashtaggen # dök up den 23 augusti 2007 då Chris Messina skrev på Twitter ”Hur känner ni inför att använda # för grupper? Som i #barcamp”.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

5 skäl publicister bör se fram emot IAB:s nya ramverk

Stephen Byrne från SpotX lyfter fem fördelar som IAB:s uppdaterade ramverk TCF 2.0 har för branschens publicister.  För drygt ett år sedan trädde GDPR direktivet i kraft och med det lanseringen av IABs ramverk Transparency and Consent Framework (TCF) v1.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Här skojar de friskt med digital marknadsföring

Amerikanska företaget Catalina gör narr av sig själva när de skojar med digital marknadsföring. Men är vi väl så här nördiga, eller? Här kan du spana in klippen: Inlägget Här skojar de friskt med digital marknadsföring dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Nu vill Google gå runt kakorna och fånga in annonsörerna

Varning! Varning! Om du mäter din webbtrafik med kakor är du på sista andetaget för allt fler webbläsare blockerar mätningen.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Simone Westerberg utsedd till CEO för IPG Mediabrands

Nu är det klart att Simone Westerberg tar rollen som CEO för IPG Mediabrands i Sverige. Simone kommer senaste från GroupM där hon var COO de senaste tre åren. Simone Westerberg som tillträdande CEO för hela gruppen, passade oss och våra behov baserat på hennes unika erfarenhet av att etablera verksamheter baserat på att attrahera nya kunder, samt att utveckla affärer, kompetenser och tjänsteområden.

Dagensanalys.se - 16 timmar sedan

Krävs mer än data för att förbättra kundupplevelsen

En ny studie visar att när marknadsförare har extra pengar att investera, så väljer 32 procent att lägga dem på data, analys och teknologi. Men det krävs mer än data för att leverera en personlig kundupplevelse. Merkle har nyligen släppt rapporten The Customer Engagement Report Q3 2019 som har fokus på CRM.

Dagensanalys.se - Igår: 16:01

Ännu en satsning som förenar den digitala världen med IRL

Bublar Group, ett bolag inom AR/VR/XR-teknologi, har ingått samarbetsavtal med Google Maps Platform i utvecklingen av det platsbaserade mobilspelet Hello Kitty AR Kawaii World. Spelindustrin står inför en spännande utveckling. Smarta mobiltelefoner, big data och maskininlärning har tagit kartor från platta 2D-bilder till fantasifulla och levande 3D-modeller av världen.

Dagensanalys.se - Igår: 15:30

Flowbox får Visma som kund

Startupbolaget Flowbox hjälper e-handelsföretag att använda sina kunders social media-innehåll i sin marknadsföring och försäljning har fått Visma som kund. Flowbox, som grundades 2016, har idag 285 kunder i åtta länder. Bland svenska kunderna finns NA-KD, Ideal of Sweden, Hermine Hold, Footway, Gina Tricot och Indiska.

Dagensanalys.se - Igår: 15:15

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Appen Forza Football anlitar Closer för att öka försäljningen av annonsytor. Initialt kommer Closer ansvara för den nationella försäljningen i Sverige. Med det nya avtalet växer Closer geografiskt och är nu verksamma i Göteborg, Stockholm och Skåneregionen.

Dagensanalys.se - Igår: 14:10

”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem

Netflix nya dokumentär ”The Great Hack” har avslöjat hur vår data används av vissa företag och utländska regeringar. Även om många av oss är bekanta med Cambridge Analyticas roll i Brexit och det amerikanska presidentvalet 2016, är det oroande att se hur våra personuppgifter utnyttjats för att identifiera och påverka ”de övertalbara” – personer som är mottagliga för riktade annonser på sociala medier och vilseledande eller falska nyheter. De som tittat på dokumentären känner säkert till visselblåsaren Brittany Kaisers boomerang- […] Inlägget ”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem dök först upp på Dagensanalys.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.