Dagens Media > Ekonomi

Tuesday, 20 August, 12:22

Dagens Media - 12 aug 19 kl. 09:03

Schibsted-topp ska lyfta Aftonbladets digitala affär



Karl Hahtovirta, som haft flera vd-positioner inom Schibsted Growth, kommer nu bli kommersiell chef på Aftonbladet..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Aftonbladets, Hahtovirta, Schibsted Growth, Aftonbladet

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Schibsted-toppska , lyfta, Aftonbladets, digitala, affär
SvD - 07 nov 12 kl. 07:20

Nätet får Schibsted att lyfta

Liten vinstökning för mediekoncernen Schibsted..

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 10:12

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer.
– För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group.

Dagensanalys.se - 07 sep 16 kl. 11:03

Schibsted för samman svenska och norska mediehus i gemensam utvecklingsorganisation

Schibsted samlar produkt- och teknikutvecklingen i de norska och svenska mediehusen, däribland Aftonbladet och Omni och senare i år SvD, i en ny koncernövergripande organisation. Målet är att skapa högklassiga produkter och plattformar som stärker konkurrenskraften och tryggar framtiden för koncernens digitala publikationer. – För att kunna bedriva oberoende, undersökande journalistik med bibehållen integritet i en digital värld krävs en förenad och samstämmig insats i alla våra olika varumärken, säger Rolv Erik Ryssdal, CEO, Schibsted Media Group.

Cornucopia - 15 feb 15 kl. 11:21

Aftonbladets Flashback-"granskning": Angrepp på främste konkurrenten?

Det finns en annan botten i varför Schibsted/Aftonbladet gett sig på Flashback, hängt ut privatpersoner och skrivit en hel del om Flashbacks ägare. Det handlar om mediakrisen och är i förlängningen ett försök att via indragningar av yttrandefrihet och publicistisk frihet göra att alterantiva media förbjuds.

Aftonbladets kampanj mot Flashback är samma andas barn som när Miljöpartiet ville införa åsiktsregistrering på Internet och förbjuda bloggar.

Dagensanalys.se - 08 dec 16 kl. 12:12

17 experter tycker till om Sveriges digitala valuta

Här är de 25 heta personerna som ingår i KIA-index expertteam och som ska vidareutveckla den digitala valutan under 2017. Vi har intervjuat 17 av dem. här kan du läsa om deras åsikter, tankar och visioner.

Dagensanalys.se - 15 nov 18 kl. 12:52

Schibsted Future Report 2019: Början till slutet för mobiltelefonernas era

Schibsteds årliga framtidsspaning inom ny teknologi, samhälle och affärstrender. För femte året delar koncernens medarbetare och utvalda vänner med sig av sin kunskap och sina tankar samt idéer om fenomen som de tror kommer att påverka framtiden. ”Schibsted är en drivande kraft i den digitala utvecklingen och Future Report fokuserar på hur teknikutvecklingen påverkar vår framtid och vilka möjligheter den ger.

BT - 30 okt 13 kl. 07:47

Vinstfall för mediejätten Schibsted

Vinsten för mediekoncernen föll under tredje kvartalet. Både Aftonbladet och Svenska Dagbladet tappade annonsintäkter, men ökar de digitala annonsintäkterna. Mediekoncernen Schibsted redovisar en vinst före skatt på 33 miljoner norska kronor för tredje kvartalet i år.

Dagensanalys.se - 15 feb 19 kl. 15:14

Schibsted först i Norden med en AR-annonsprodukt

Nu lanserar Schibsted ett nytt format som tar annonsörer ännu närmre sin målgrupp. Genom att blanda den digitala och fysiska världen kan Augmented Reality (AR) skapa både ökat engagemang och stärkt betalningsvilja. om första medieaktör i Norden erbjuder nu Schibsted Sales & Inventory (SSI) en standardiserad AR-annonsprodukt.

Dagensanalys.se - 15 nov 16 kl. 16:00

Framtiden enligt Schibsted

Schibsted har just släppt sin årliga framtidsrapport – passande nog kallad Schibsted Future Report. Där kan man läsa om mediebranschens möjligheter och utmaningar, men också om hur benägna vi är att betala med mobilen i Sverige och Europa. Läs mer: Bill Gates har koll – här berättar han om framtidens prylar Man gjorde en undersökning kring digitala vanor i Europa och bland ett av resultaten visar det sig att hela 70 procent av svenskarna har använt mobilen för att betala för en tjänst eller vara – en riktigt hög siffra jämför med resten av Europa.

Dagensanalys.se - 30 jan 17 kl. 16:11

Schibstedkoncernens nyanställningar i den digitala publicistvärlden

Aftonbladet får en ny marknadschef och Schibsted-koncernen anställer får en ny chef för de globala relationerna med sociala plattformar. Ehsan Fadakar har tidigare arbetat för Schibsted Sverige i ramen för ett projekt kring relationen med sociala medier Han var en av grundarna till Nyheter24, där han även varit chefredaktör. Han har också varit chef för debatter och sociala medier på Aftonbladet, skriver Resumé.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 10 minuter sedan

Här är nomineringarna till Guldörat 2019

Den 18 september går årets upplaga av Guldörat (fd Stora Radiopriset) av stapeln. Nytt för i år är att publiken avgör vinnaren av Årets podd. Här är alla nominerade..

Dagens Media - 1 timme sedan

Bästa tipsen för att vinna i Inhouse

Inhousetävlingens jurymedlem Christel Hedin, till vardags vd på Abakus, delar med sig av sina bästa tips för att gå riktigt långt i tävlingen..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Lista: Här är årets mest lyssnade sommarprat

Svenskarna fortsätter att flockas runt Sommarpraten – i år slogs lyssnarrekord på poddsidan..

Dagens Media - 3 timmar sedan

Hoppet ute för 24Sverige – köpare drar sig ur

På måndagen kom beskedet att förhandlingarna om 24Sverige avbrutits. Konkursförvaltaren beklagar att han inte har lyckats finna en lösning för mediekoncernen..

Dagens Media - 3 timmar sedan

”Blankspot har gjort mig till ofrivillig entreprenör”

När Blankspot startades 2015 var det med crowdfunding som affärsmodell. Fyra år senare kämpar bolaget med att hålla sig flytande ekonomiskt. ”Det har blivit en annan resa än vad man tänkte”, säger medgrundaren Martin Schibbye..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Group M rekryterar två

Mediebyrågruppen Group M värvar en ny CTO samt en chef för konsulttjänster inom biddable media..

Dagens Media - 4 timmar sedan

GroupM rekryterar två

Mediebyrågruppen GroupM värvar en ny CTO samt en chef för konsulttjänster inom biddable media..

Dagens Media - 19 timmar sedan

IUM:s tillträdande vd om sitt nya uppdrag

”Utöver tillväxt är mitt främsta mål att få personalen att vara glad”, säger Benjamin Holmfred, tillträdande vd för IUM..

Dagens Media - 22 timmar sedan

Han är ny vd på IUM

Urban Hilding lämnade vd-rollen på IUM i våras – nu har en ny vd utsetts..

Dagens Media - Igår: 11:40

Digitalduo får lämna Group M

Group M omorganiserar. Enligt uppgifter till Dagens Media gör det att två digitalchefer får sluta..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.