Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 22 August, 19:35

Dagensanalys.se - 19 jul 19 kl. 13:48

Dynamiska och programmatiska utomhustavlor



Annonsplattformen Platform161 har börjat med automatiserade och programmatiska köp av digitala utomhustavlor. Nu finns möjligheten för annonsörer att ta kontroll över sina egna medieköp på digitala utomhustavlor – i realtid. Med programmatisk teknik kan ytan vara bokad och annonsen uppe på mindre än ett par minuter. Dessutom kan annonsören löpande styra innehållet baserat på interna och externa data, såsom exempelvis väder, flygtider eller pollenhalter, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Att boka utomhusreklam idag behöver inte vara svårare än att boka [. ] Inlägget Dynamiska och programmatiska utomhustavlor dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Platform161, Dynamiska, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Dynamiskaoch , programmatiska, utomhustavlor
Dagensanalys.se - 22 mar 19 kl. 04:10

Annonsörer allt osäkrare på programmatiska köp

En tredjedel av annonsörerna minskade sina programmatiska köp under 2018 visar en ny studie. Det är osäkerheten kring var annonserna visas som ligger bakom ändrade attityder till programmatiska köp även om tekniken fortsätter att locka. Det är undersökningsföretaget MediaRadar som genomfört en studie bland de största amerikanska annonsörerna.

Dagensanalys.se - 26 aug 16 kl. 11:00

”Wrappers” – ny teknik för programmatiska annonser ska korta laddningstiderna

Wrappers kommer är på väg att bli nästa stora trend, skriver bland annat branschtidningen AdAge. Under onsdagen började mediejätten Time Inc. använda sig av det nya annonsformatet för rubrikannonser, som ska korta laddningstiderna och snabba på annonsauktionerna.

Dagensanalys.se - 24 nov 16 kl. 15:26

MMS onlinevideovaluta först i världen med programmatiska köp

Sedan oktober i år har MMS onlinevideovaluta även redovisat programmatiska köp. Under perioden 1 oktober till 15 november köptes 14 procent av alla reklamkontakter programmatiskt. MTG är det mediehus som sålt flest av de programmatiska reklamkontakterna.

Dagensanalys.se - 18 maj 17 kl. 13:45

IAB lanserar standard för programmatiska annonser

Att ha gemensamma standarder för hur olika annonser och kampanjer mäts är något som länge efterfrågats. Nu kan IAB äntligen lansera sitt färdiga dokument för hur programmatiska annonser kan och bör mätas. Efter en remissrunda är nu IABs standard för att hantera programmatiska annonser färdig.

Dagensanalys.se - 08 feb 18 kl. 15:09

Nollavgift för att programmatiska köp hos PubMatic

Med en förenklad prismodell vill PubMatics förstärka sin position och bli marknadens bästa SSP för digitala investeringar PubMatic, den publicistfokuserade säljplattformen för programmatiska köp av digitalt annonsutrymme (Sell-Side Platform SSP), meddelar idag att man inte tar ut några avgifter från annonsörer (varumärken, mediebyråer DSP:er) för transaktioner på plattformen. Detta är det senaste initiativet från företaget att undanröja oklarheter på marknaden och ge tydligare insyn i prismodeller, och göra det enklare för publicister och annonsörer att utnyttja det snabbt växande programmatiska ekosystemet. När varumärken flyttar mer av sina digitala annonsinvesteringar till automatiserade köpkanaler, blir behovet av transparens i kedjan större än någonsin.

Dagensanalys.se - 27 nov 18 kl. 14:51

Orvesto målgrupper finns nu för programmatiska köp

Idag lanserar Kantar Sifo i samarbete med Nordic Data Resources ORVESTO målgrupper för programmatiska köp hos AdForm. – Det är en perfekt match. Vi är marknadsledande kvalitetsdataleverantör för digitala köp i Norden och Kantar Sifo är världsledande inom researchbaserad media och konsumentinsikt.

Dagensanalys.se - 09 apr 19 kl. 12:50

Google vill förenkla programmatiska köp med First-Price auktioner

Google vill förenkla köp av programmatiska annonser och byter därför till first-price auktioner i Google Ad Manager, det meddelar bolaget på sin blogg. Tidigare har de programmatiska köpen utgått från en second-price modell där budgivaren inte att behövt betala det pris man angett. Den nya förändringen till en first-price modell innebär att de högsta budgivaren betalar det pris som erbjudits.

Dagensanalys.se - 02 feb 16 kl. 07:30

Hemnet erbjuder programmatiska annonsköp

Hemmet har etablerat ett samarbete med PubMatic för att kunna leverera programmatisk reklam, de kommer att hantera deras stationära och mobila annonsering. Hemnet erbjuder nu programmatisk annonsering eftersom det svarar för en betydande del av köpen från annonsörer och mediebyråer. Hemmet har valt att arbeta exklusivt med PubMatic, Hemnet och PubMatic kommenterar ”Vi bestämde oss för att utöka vår programmatiska annonsverksamhet eftersom många av våra kunder har uttryckt ett intresse för dessa lösningar, och tekniken är mogen.

Dagensanalys.se - 07 apr 17 kl. 15:29

Aller media satsar på programmatiska printköp för att locka annonsörer

I veckan genomfördes det första programmatiska printköpet av Aller media tillsammans
med mediebyrån Vizeum och deras programmatiska desk Amnet. De första annonserna kommer i
mitten av maj i Aller medias tidningar Hemmets Veckotidning och ELLE mat & vin följt av Året Runt, Allas, Allers, Matmagasinet och Femina. – På Aller media har vi synsättet att programmatic bara är ett annat sätt att köpa digital media och prisbilden ska spegla vår prislista.

Dagensanalys.se - 02 nov 17 kl. 12:04

Hur gör man programmatiska budgivningar mer jämlika?

Förra veckan bjöd företaget PubMatic in till en halvdagsutbildning där de bland annat pratade om Auction Dynamics, det vill säga hur auktioner i programmatiska sammanhang fungerar, och hur de tänker för att göra dessa auktioner mer jämlika och transparenta. Varje gång en användare går in på en sida där det finns reklamplatser auktioneras dessa platser ut bland annonsörer. Det innebär att varje sekund sker tusentals, om inte miljontals, olika auktioner för programmatiska annonser.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Ännu en satsning som förenar den digitala världen med IRL

Bublar Group, ett bolag inom AR/VR/XR-teknologi, har ingått samarbetsavtal med Google Maps Platform i utvecklingen av det platsbaserade mobilspelet Hello Kitty AR Kawaii World. Spelindustrin står inför en spännande utveckling. Smarta mobiltelefoner, big data och maskininlärning har tagit kartor från platta 2D-bilder till fantasifulla och levande 3D-modeller av världen.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Flowbox får Visma som kund

Startupbolaget Flowbox hjälper e-handelsföretag att använda sina kunders social media-innehåll i sin marknadsföring och försäljning har fått Visma som kund. Flowbox, som grundades 2016, har idag 285 kunder i åtta länder. Bland svenska kunderna finns NA-KD, Ideal of Sweden, Hermine Hold, Footway, Gina Tricot och Indiska.

Dagensanalys.se - 4 timmar sedan

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Appen Forza Football anlitar Closer för att öka försäljningen av annonsytor. Initialt kommer Closer ansvara för den nationella försäljningen i Sverige. Med det nya avtalet växer Closer geografiskt och är nu verksamma i Göteborg, Stockholm och Skåneregionen.

Dagensanalys.se - 5 timmar sedan

”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem

Netflix nya dokumentär ”The Great Hack” har avslöjat hur vår data används av vissa företag och utländska regeringar. Även om många av oss är bekanta med Cambridge Analyticas roll i Brexit och det amerikanska presidentvalet 2016, är det oroande att se hur våra personuppgifter utnyttjats för att identifiera och påverka ”de övertalbara” – personer som är mottagliga för riktade annonser på sociala medier och vilseledande eller falska nyheter. De som tittat på dokumentären känner säkert till visselblåsaren Brittany Kaisers boomerang- […] Inlägget ”Datakrigen har börjat” – så vinner vi dem dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - 9 timmar sedan

Få innehåll rekommenderat beroende på ditt humör

Skulle du vilja få innehåll rekommenderat beroende på vilket humör du har för tillfället? Det är något som BuzzFeed testar just nu. BuzzFeed erbjuder sina läsare ett nytt sätt att hitta innehåll baserat på hur de mår för tillfället.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

EU granskar Facebooks kryptovaluta Libra

Nästa år hoppas Facebook på att lansera sin egen kryptovaluta Libra. Nu ska dock valutan granskas av EU:s konkurrensmyndighet. Facebooks digitala valuta blev godkänd för ungefär två månader sedan, men ska alltså nu granskas av EU.

Dagensanalys.se - 10 timmar sedan

GroupM lanserar self-serviceplattform för native

I automatiseringens tecken och med en enorm mängd målgruppsdata lanserar mediebyrågruppen GroupM i Sverige Nordens första self-serviceplattform för köp av programmatiska native-annonser. GroupM fortsätter att utveckla sitt native-erbjudande och lanserar nu ett self-servicesystem som kan nyttjas som ett strategiskt komplement till övriga medieinvesteringar. Med ett fåtal knapptryck och ett kreditkort kan annonsörer själva planera, boka och optimera sina kampanjer över den publicistflora som är integrerad med plista, GroupMs datadrivna native-enhet.

Dagensanalys.se - Igår: 19:30

IAB Europe har uppdaterat sin GDPR-guide till 2.0

Det verkar röra på sig i GDPR-kretsarna som varit ganska tysta under sommaren. Inte bara fick Sverige sin första bot utan nu kommer också uppdaterade guide för digitala marknadsförare. Version 2.

Dagensanalys.se - Igår: 19:16

Första GDPR-boten har delats ut av Datainspektionen

Datainspektionen har den 20 augusti beslutat att utfärda en sanktionsavgift om 200 000 kr för att i strid med GDPR behandlat fler uppgifter än nödvändigt för ändamålet, och på ett sätt som är mer ingripande för den personliga integriteten än vad som är nödvändigt. Man har även behandlat känsliga uppgifter utan laglig grund och har brustit då en konsekvensbedömning inte har genomförts, skriver Sara Malmgren som är advokat vid Foyen Advokatfirma. Den som fick boten var Gymnasienämnden i Skellefteå kommun.

Dagensanalys.se - Igår: 15:43

Litium rekryterar Chief Marketing Officer

Litiums växlar upp och förstärker marknadsteamet genom att rekrytera Malin Bodolla som ny Chief Marketing Officer (CMO). För att ta nästa steg på vår tillväxtresa bygger vi nu en marknadsorganisation i världsklass. Genom effektiv och kreativ marknadsföring ska Malin Bodolla, med sin gedigna erfarenhet, utveckla Litiums varumärke och digitala närvaro.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.