Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 20 July, 20:40

Dagensanalys.se - 11 jul 19 kl. 18:45

Nu kan du dynamiskt anpassa annonser med Microsoft Advertising



Microsoft Advertising vill inte stå ensam kvar på perrongen när tåget åker iväg med Facebook och Google. Senaste satsning ska göra annonser med Microsoft mycket smartare och enklare att anpassa. Det handlar helt enkelt om att kunna lägga in script så att annonserna anpassas utifrån flera variabler som var besökaren kom ifrån, vilken enhet som används, innehållet på sidan, vad som söktes på Bing etc. En kul grej är att du kan anpassa annonser till målgrupper som redan tittat på [. ] Inlägget Nu kan du dynamiskt anpassa annonser med Microsoft Advertising dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Microsoft Advertising, Advertising, Facebook, Google, Microsoft, Bing, Nu, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Nu kan du dynamiskt, anpassa, annonsermed , Microsoft, Advertising
Dagensanalys.se - 07 dec 16 kl. 14:21

Ny lösning för optimerade och varumärkesanpassade annonser

Criteo, som arbetar med datadriven och beteendebaserad annonsering, har idag presenterat Kinetic Design, den senaste lösningen för layout och design av personanpassade annonser. Den nya lösningen skapar annonser utifrån företagens grafiska profil och varumärkesidentitet och är optimerade i realtid utifrån varje enskild konsument, utan att behöva fördefinieras i en statisk storlek eller layout. Erbjudandet gör det möjligt för marknadsförare att driva ett högre engagemang, förbättra sin räckvidd och övergripande resultat, samtidigt som de konsekvent bibehåller sin varumärkesestetik gentemot kunderna.

Dagensanalys.se - 23 jun 16 kl. 15:00

Nu ska även comScore mäta hur online-annonser skapar fler butiksbesökare

Det har blivit allt viktigare för en mängd företag att kunna mäta hur deras onlinebaserade annonser når ut till sin tänkta publik, och dess effekt på den fysiska försäljningen i butikerna. Flera analysföretag har börjat erbjuda sådant, och nu även comScore som ihop med xAd lanserar ett nytt verktyg. Det nya verktyget heter comScore Location Lift, och ska lanseras för xAd som är ett platsbaserat mobilt annonsnätverk.

Dagensanalys.se - 27 jun 18 kl. 10:16

Microsoft hånar annonsbranschen med Edge till mobilen

Att 25 procent av svenskarna använder en annonsblockerare i sin webbläsare på desktop är jobbigt nog. Nu vill Microsoft hjälpa dem att även blockera annonser i mobilen. Idag är det bara runt 5 procent som blockerar annonser i mobilen.

Dagensanalys.se - 25 apr 19 kl. 15:15

Strossle får ny storkund med Microsoft

Microsoft News inleder ett samarbete med Strossle för att öka intäkterna med hjälp av Strossles annonser. Strossle har en teknikplattform som hjälper publicister att rekommendera rätt innehåll och annonser till rätt användare. Vi är mycket glada att Microsoft News (MSN) har valt oss som samarbetspartner.

Dagensanalys.se - 11 aug 16 kl. 17:18

Nu blir det ännu fler annonser i Snapchat

Snapchat ökar mängden annonser som visas i användarnas flöden, bara några månader efter att man lanserat sin annonstjänst ”Snap Partners” i juni. Annonserna som visas mellan de foton och videos som användarna skickar mellan varandra verkar nu bli allt fler, rapporterar bland annat AdWeek. Läs mer: Snapchat vill anpassa annonserna efter dina foton Annonserna skulle ursprungligen dyka upp tre gånger per dag – morgon, eftermiddag och kväll – dyker nu upp oftare.

Dagensanalys.se - 07 dec 18 kl. 16:32

TV4 lanserar dynamiskt anpassad reklam tillsammans med Com Hem och Boxer

Tjänsten lanseras på Com Hems och Boxers Play-tjänster, vilket innebär att TV4-tittarna får en bättre anpassad och skräddarsydd reklamupplevelse. Dessutom får annonsörerna möjlighet till både utökad räckvidd och bättre anpassade reklambudskap. Därmed är TV4 som enda kanalhus live med dynamisk reklam hos tre av de sex stora tv-distributörerna i Sverige.

Dagensanalys.se - 28 feb 18 kl. 11:01

Bara hälften av konsumenterna ser relevanta annonser

Trots att annonsörer spenderar miljarders på sin reklam och använder moderna targetingmetoder, research och artificiell intelligens är det bara hälften av konsumenterna som säger att de får se relevanta annonser. Bakom studien finner vi Kantar Millward Brown och deras studie AdReaction. Resultatet förvånar då endast 43 procent av konsumenterna säger att de får se relevanta annonser på sin dator eller i sin mobil.

Dagensanalys.se - 09 maj 16 kl. 10:00

Slutligen kom även reklamblockerarna till Microsoft Edge

Ett tag såg det ut som att Microsoft skulle vara den goda i denna onda värld fylld med reklamblockerare. Men till slut blev även Microsoft tvungen att låta användarna installera reklamblockerare i sin webbläsare. För Microsoft, som för alla andra webbläsare, handlar det om att locka användare och då måste man anpassa sig till vad användarna vill ha.

Dagensanalys.se - 15 jul 16 kl. 15:57

Positiva upplevelser är bättre än annonser online

Med hjälp av digital teknologi och positiva användarupplevelser så kan man öka mängden klick på ett bättre och ”schysstare” sätt än med annonser. Personligt, interaktivt och användbart är några av nyckelorden. Detta menar Pratham Mittal från marketing-företaget Venturepact i en artikel på Techcrunch.

Dagensanalys.se - 22 sep 17 kl. 09:01

Microsoft går med i annonsörsgruppen Coalition for Better Ads

För ett år sedan grundades annonsörsgruppen Coalition for Better Ads som en motreaktion på ökningen av annonsblockerare på internet. Nu har även Microsoft tänkt till och gått med i gruppen för att skapa en annonsvänligare webb för oss alla. Bland medlemmarna i annonsörsgruppen finner du mediaföretag, mediebyråer, branschorganisationer och ett flertal varumärken.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 17:57

Med Bain i ryggen ska Kantar köpa bolag

En av fördelarna med att Kantar nu säljer 60 procent av sitt bolag till Bain Capital är att de får en kapitalstark ägare. Med kapital kan Kantar shoppa bolag och få bättre förutsättningar för att slå sig fram på en allt mer konkurrenskraftiga marknaden. Det pratas bland annat om att köpa bolag inom e-commerce.

Dagensanalys.se - Igår: 17:37

Gina Azaric blir marknadschef på Telia Sverige

Från och augusti är Gina Azaric ny marknadschef på Telia Sverige. Som bekant är Telia Sverige en av Sveriges största reklamköpare, så Gina får en betydande roll i branschen. Jag ser verkligen fram emot att få bli del av ett varumärke som står för så mycket kvalitet och som samtidigt kan möjliggöra alla innovativa tjänster tack vare Folknätet.

Dagensanalys.se - Igår: 17:29

Tips: Fler öppnar mailen när du har emojis i ämnesraden

Använder du emojis när ni kommunicerar med era kunder eller potentiella nya kunder? Om inte är det dags att tänka om! Adobe har släppt sin första någonsin Emoji Trend Report.

Dagensanalys.se - Igår: 17:00

Säljer du din data utan att veta om det?

Fyra miljoner användare har tillägg till sin webbläsare som samlar in användardata som sedan säljs till tredje part. Washington Post har uppmärksammat att flera populära webbläsartillägg till Chrome och Firefox samlar in data om användarna för att sedan sälja den till tredje part. Bland annat handlar det om Hover Zoom, SpeakIt, SuperZoom och FairShare Unlock.

Dagensanalys.se - Igår: 13:37

”Ge sportfansen breddat spel istället för tåfjuttar”

Världsmästerskapet i fotboll för damer är över och allt fler verkar inse att i dagens konkurrensutsatta sportvärld är fans engagemang något man kan dra nytta av om man arbetar med innehåll. Det skriver Jonathan Gibson, chef för Global Sports Sales på Ooyala. Lojaliteten gentemot en sportklubb varar oftast livet ut och kan till och med gå i arv – från generation till generation.

Dagensanalys.se - Igår: 13:48

Dynamiska och programmatiska utomhustavlor

Annonsplattformen Platform161 har börjat med automatiserade och programmatiska köp av digitala utomhustavlor. Nu finns möjligheten för annonsörer att ta kontroll över sina egna medieköp på digitala utomhustavlor – i realtid. Med programmatisk teknik kan ytan vara bokad och annonsen uppe på mindre än ett par minuter.

Dagensanalys.se - Igår: 13:56

Usabillas hantering av data får ISO-certifierings

Usabilla, som ägs av SurveyMonkey, har fått ISO 27001:2013 för sitt arbete med att fånga upp kundupplevelser på nätet och hantera deras data. För att sticka ut från mängden vad det gäller internetanvändarnas säkerhet har Usabilla hoppas på ISO-tåget med sina olika certifieringar. Kanske har man startat en ny trend?

Dagensanalys.se - Igår: 13:29

Säkra hemmet med ny teknik

Smarta övervakningskameror, smarta dörrklockor och sensorer för privat bruk har skapat nya möjligheter att ha ständig uppsikt över sitt boende – oavsett om det ligger i Sverige eller på den spanska solkusten. Nya smarta övervakningskameror för privat bruk har gett bostadsägare en ny möjlighet att ha koll på vad som händer hemma – oavsett var man befinner sig i världen. Att automatisera och göra hemmet smartare är en trend som fler fått upp ögonen för under de senaste åren.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:04

Fokusera på bilden och inte antalet likes

Så vill Instagram ändra om på sin plattform när de nu testar dolda likes i ett flertal länder. Jakten på likes har blivit ett fenomen på Instagram som inte gynnar plattformen. Bilderna blir allt mer vågade och äktheten försvinner längre och längre bort.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:48

Salesforce vill göra det enklare att arbeta med Channel Sales

Salesforce har nyligen lanserat en ny version av företagets Sales Cloud-lösning Partner Relationship Management (PRM). Lanseringen innebär ett flertal nyheter för både dig och dina samarbetspartners. Det lönar sig att behandla samarbetspartners som en del av din organisation, inte minst genom att ge dem dem samma verktyg och information som dina interna säljteam, anser Salesforce.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.