Dagensanalys.se > Ekonomi

Wednesday, 24 July, 11:01

Dagensanalys.se - 11 jul 19 kl. 05:31

Marknadsförare ser världen med helt andra ögon



Har vi inte alltid vetat att marknadsförare är lite annorlunda jämfört med vanliga ’Svensson’. Nu finns det bevis på att vi har haft rätt. Studien om vilka typer av personer som blir marknadsförare har genomförts av Reach Solutions och House 51 i Storbritannien. Över 2.000 individer ingick i studien.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Reach Solutions, House, Storbritannien, Marknadsförare, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Marknadsförare, servärlden med , heltandra , ögon
Dagensanalys.se - 12 jun 18 kl. 13:01

87 % av marknadsförare ser stor framgång med positionsbaserad annonsering

En undersökning som gjorts av Lawless Research på uppdrag av Factual visar att 87 % av 700 marknadsförare använder positionsdata för att leverera bättre annonser. Marknadsförarna såg både ökat engagemang, ökat tillströmning av kunder och bättre respons från de som mottog annonserna. Undersökningen genomfördes bland 700 marknadsförare där 530 fanns inhouse på företag, och 170 på byråer.

Dagensanalys.se - 19 feb 18 kl. 13:01

Marknadsförare ser fram emot personaliserade upplevelser och AI

Det kommer massor av ny teknik i marknadsföringsbranschen, och det pratas om såväl AI som AR, VR, IoT, röststyrning och nya metoder att hantera betalningar. Men när företagen tillfrågas visar det sig att de är mest exalterade över möjligheten att kunna leverera personaliserade upplevelser i realtid, och så klart AI. Tidningen eConsultancy genomför varje år en studie som de kallar Digital Trends.

Dagensanalys.se - 05 okt 16 kl. 08:54

Svenskarna älskar mejl, men inte från marknadsförare

Svenskarna är beroende av e-post. Nära varannan (48 procent) svensk lägger ned upp till tre timmar per dag på att kolla sin jobbmejl. En av tre kollar sin privata mejl upp till tre timmar per dag.

Dagensanalys.se - 05 okt 16 kl. 14:22

Den digitala verkligheten gör marknadsförare osäkra

Nästan hälften av alla marknadsförare är oroliga för sin förmåga att hålla jämna steg med den digitala utvecklingen och de förändringar som den medför. Det visar den nya rapporten Digital Roadblock från Adobe. Europeiska marknadsförare har svarat på hur de förhåller sig till marknadens snabbt skiftande förutsättningar.

Dagensanalys.se - 19 dec 17 kl. 01:57

Trendspaning: Detta kan marknadsförare vänta sig under 2018

Digital marknadsföring står inför stora förändringar under nästa år. De kommer att förändra allt för vissa företag, medan det kommer innebära slutet för andra. I den här krönikan spår Magnus Johansson som är Nordenchef på Sizmek nästa års trender.

Dagensanalys.se - 10 okt 16 kl. 17:00

Ett knippe lärdomar för marknadsförare från Hillary Clintons presidentvalskampanj

Det amerikanska presidentvalet är kanske den mest digitala kampanjen i landets historia, och det finns många lärdomar att dra från detta även för marknadsförare. Nedan presenterar vi sex stycken sådana tips som kan vara värda att tänka på. Tipsen kommer från en panel av Clintons kampanjstabsansvariga, och som sedan sammanfattats av tidskriften AdWeek – länken finns här.

Dagensanalys.se - 30 aug 17 kl. 10:55

Det här måste marknadsförare veta om Generation Z

Generation Z är är födda från mitten av 90-talet och framåt. De är uppväxta med smarta telefoner och trådlöst internet, och vill du som marknadsförare kommunicera med dem kommer här 9 saker du måste ha koll på. Medan många företag fortfarande kämpar med att förstå hur Generation Y (Millennials) ska passa in på arbetsmarknaden, håller Generation Z på att växa upp och bli köpstarka konsumenter.

Dagensanalys.se - 12 dec 16 kl. 14:04

HR kan lära mycket av marknadsförare när det gäller att attrahera “lata” ungdomar

Det råder ingen tvekan om att HR och marknadsföring är två helt olika discipliner. De använder olika kanaler och verktyg och har olika målgrupper. Men när det gäller exempelvis employer branding är gränsen inte lika tydlig.

Dagensanalys.se - 05 jul 18 kl. 14:25

”Med stöd av AI hjälper teknologier marknadsförare att fatta smartare beslut”

Redan idag påverkar AI våra dagliga liv. Netflix förutspår vilken serie vi vill sträcktitta på och Nest lär sig vilken temperatur vi föredrar hemma. Med AI-tekniken blir våra arbeten enklare, snabbare och mer effektiva, inom marknadsföring likaså vilket kommer leda till smartare varumärken och medieföretag.

Dagensanalys.se - 24 okt 16 kl. 14:38

Infograf: Så uppfattar marknadsförare landskapet de arbetar i

En undersökning framtagen på uppdrag av Rocket Fuel visar att dagens förändrade marknadsföringslandskap kräver bättre förståelse för möjligheterna med artificiell intelligens och dataanalys. Undersökningen visar att marknadsförare i Europa ser dataanalys som den viktigaste delen i en framgångsrik marknadsföringskampanj. 95 procent tror att det går att göra mer med data och 80 procent ser att framgången ligger i hur bra företag är att anpassa sig till teknikutvecklingen.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Facebook ändrar om i nyhetsflödet för både annonser och inlägg

Den 19 Augusti ändrar Facebook om i både nyhetsflödet och i annonsformatet för sina mobila sidor. Från 2:3 till 4:5 ratio i formatet. Med start i Augusti ändras flödet om för att bättre passa användarnas skärmar.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Nestlé och McDonalds är först ut med JICWEB

Nestlé och McDonalds är först ut med att testa JICWEB – blockkedjan som ska göra hela annonsköpet transparent. Vad det handlar om är transparens, ökad effektivitet inom det digitala ekosystemet. Plattformen som gör det möjligt heter JICWEB och har nu rullats ut som test bland dessa jättar.

Dagensanalys.se - 12 timmar sedan

Unga tycker till om sina uppkopplade liv

Åtta av tio unga tänker på hur de använder uppkopplade produkter och hur det påverkar dem. Hälften anser att det bästa med att vara uppkopplad är att lära sig saker och att träffa folk men att nackdelen är att man blir stillasittande och sover sämre. Fyra av fem anser att de själva bär det största ansvaret för hur de använder tekniken, men många vill ha vägledning.

Dagensanalys.se - 18 timmar sedan

Oro för ny teknik i hemmet avslöjar ny studie

Den teknik som utgör grunden för ”smarta hem” var tänkt att berika användarnas liv och skapa en enkel och trygg vardag. Men trots omfattande teknikutveckling och påkostad marknadsföring har användarna ännu inte vant sig vid smarta enheter i sina hem. I en ny rapport från Accenture kartläggs svenskarnas inställning till teknikoberoende i hemmet.

Dagensanalys.se - Igår: 18:56

Över hälften av all annonsering blir digital redan i år

Annonser på internet kommer redan i år stå för hälften av all reklam. Bakom siffrorna är Zeniths senaste rapport om annonsmarknaden. Störst som vanligt är Google och Facebook.

Dagensanalys.se - Igår: 18:50

Eurovision ska erövra USA med hjälp av Netflix

Netflix och European Broadcasting Union har kommit överens om att sprida Eurovision till USA. The European Broadcasting Union is thrilled that the world’s biggest entertainment show will now be available on-demand for viewers in the USA, one of the biggest TV markets, säger Eurovision Song Contest Executive Supervisor Jon Ola Sand. U.

Dagensanalys.se - Igår: 14:42

Banken som förvärvar reklambyrå

Efter att ha arbetat med bankens varumärke i sju år blir Sinnebild Reklambyrå nu ett helägt dotterbolag till Sparbanken Rekarne. Under åren har samarbetet vuxit sig så starkt att banken nu valt att låta Sinnebild bli ett dotterbolag, genom att köpa bolaget av ägaren JO Malmkvist. Förutom att banken knyter till sig byråns kompetens medför detta också en möjlighet för fler av landets sparbanker att ta del av Sinnebilds tjänster.

Dagensanalys.se - Igår: 14:36

Uppdaterade internationella reklamregler

Från den första juli gäller den nya versionen av Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation i Sverige. Reglerna har anpassats till det nya reklamlandskapet och gäller globalt. En nyhet är tydligare krav på transparens och information i fråga om kommersiella meddelanden kontra redaktionellt material och användargenererat innehåll.

Dagensanalys.se - Igår: 14:13

Spara pengar genom att ha koll på temperaturen

Med Tado Smart AC Control övervakar du temperaturen hemmavid. Inverkan vi gör på jordklotets resurser angår oss alla. Dessvärre kan sommarmånadernas stundtals tryckande hetta få oss att blunda för hur mycket användningen av en luftkonditioneringsapparat kan påverka både miljö och plånbok.

Dagensanalys.se - 19 jul 19 kl. 17:57

Med Bain i ryggen ska Kantar köpa bolag

En av fördelarna med att Kantar nu säljer 60 procent av sitt bolag till Bain Capital är att de får en kapitalstark ägare. Med kapital kan Kantar shoppa bolag och få bättre förutsättningar för att slå sig fram på en allt mer konkurrenskraftiga marknaden. Det pratas bland annat om att köpa bolag inom e-commerce.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.