Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 18 July, 17:45

Dagensanalys.se - 18 jun 19 kl. 13:26

Marie ska skapa en holistisk varumärkesupplevelse för Lindex



Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse i Lindex alla kanaler samt ytterligare vässa kundupplevelsen har modevarumärket rekryterat Marie Paulsson som Creative Director. Marie tillträder sin nya tjänst på Lindex den 5 augusti. Marie har jobbat i ledande kreativa roller inom Monki, Björn Borg och POC Sports m.fl. Hon är även medgrundare till John Sterner.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Lindex, Marie Paulsson, Creative Director, Monki, Borg, POC Sports, John Sterner, Marie, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Marieska skapa en , holistisk, varumärkesupplevelseför , Lindex
HBL - 02 okt 14 kl. 20:00

Seppälä krymper – Lindex ska växa

Stockmanngruppen säljer Hobby Hall och lägger ner Seppälä i Ryssland. I stället satsar man på nätbutiken ­Stockmann.com samt Lindex, som ska växa internationellt.

Dagensanalys.se - 12 mar 19 kl. 13:03

Lindex stärker sin företagsledning – rekryterar ny CIO

Annika Elfström blir ny CIO på Lindex och medlem i koncernledningen. Annika kommer närmast från rollen som digital transformationschef på Stena Rederi AB och tillträder sin nya tjänst den 1 juni. Annika har haft flera ledande positioner inom Stenakoncernen sedan 2002, senast som digital transformationschef och innan dess olika chefsroller inom teknikutveckling och innovation.

HBL - 15 okt 14 kl. 12:48

Analytiker: Stockmann säljer Lindex

Stockmann säljer Lindex inom de närmaste månaderna och lägger ner Seppälä. Det tror analysföretaget Inderes.Enligt Inderes måste Stockmann avstå från någonting för att klara sig ur krisen.

Nyhetsverket - 03 jun 14 kl. 16:45

Lindex tar hjälp av Gaultier

Jean Paul Gaultier, fransk modedesignikon, tar fram en hel kollektion för klädkedjan Lindex i samband med bolagets 60-årsjubileum. Gaultiers kollektion innefattar både dam-, herr- och barnkläder. Från och med oktober ska kollektionen finnas i Lindex butiker på bolagets samtliga 16 marknader, enligt ett pressmeddelande från Lindex.

Dagensanalys.se - 08 feb 17 kl. 14:45

1 700 svenskar har tyckt till – här är de enklaste varumärkena

Global Brand Simplicity Index™ är en undersökning som tagits fram av varumärkesbyrån Siegel+Gale. I den får vi veta vilka varumärken som uppfattas som enklast att förstå av konsumenten. Enkelt är ju bra då det oftast leder till mer försäljning.

Dagensanalys.se - 12 nov 18 kl. 13:23

Accenture Interactive förvärvar svenska CRM-byrån Kaplan

Accenture har förvärvat Stockholms-baserade Kaplan, en byrå inom CRM-lösningar och datadriven marknadsföring som levererar personliga varumärkesupplevelser. Förvärvet av Kaplan stärker Accenture Interactives förmåga att skapa digitala användarupplevelser för hela kundresan, och utökar företagets erbjudande inom digital marknadsföring i Norden. Norden är en tillväxtregion för Accenture Interactive, både vad gäller att fostra kreativ talang och expandera sitt digitala erbjudande.

SvD - 13 jul 13 kl. 14:35

Nu säljer företagen sina konstskatter

Experten: ?I dag bygger man inte varumärkesupplevelse på samma sätt?..

Resume - 11 jun 14 kl. 10:04

UMG rekryterar senior PR-konsult


UMG vill stärka erbjudandet inom varumärkesupplevelse och gå mot ett tydligare kanaloberoende konsumentfokus. En del i resan är rekryteringen av seniora pr-konsulten Jessica Ljungren från MSLGroup..

Cornucopia - 07 sep 15 kl. 10:37

Smarta butiker kör omni-kanal

Konsumenternas köpvanor förändras hela tiden och e-handelns påverkan av försäljningen i butik har länge orsakat huvudbry hos butiksägare. Nu vänder trenden från showrooming till webrooming och det gäller att du som handlare erbjuder en sammanhängande köp- och varumärkesupplevelse oavsett vilken kanal kunderna väljer.

Konkurrensen från e-handeln har lett till att fler och fler fysiska butiker idag även syns online.

Dagensanalys.se - 20 maj 16 kl. 09:22

Nickelodeon släcker ned kanalen den 8 juni

”Ut och Lekdagen” är ett årligt initiativ av barnkanalen Nickelodeon, för att inspirera fler barn till att reflektera över sin digitala närvaro och vara fysiskt aktiva. Ut och Lekdagen är för första gången ett internationellt samarbete med livsmedelsföretaget Chiquita. Förutom att TV-kanalen släcks ner för att främja barns utomhusaktiviteter får barnen även en varumärkesupplevelse online och via ”Nickelodeon och Chiquitas Lekplats”, i anslutning till Lilla Göteborgsvarvet, Stockholm Mini Marathon och Skara Sommarland.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Fokusera på bilden och inte antalet likes

Så vill Instagram ändra om på sin plattform när de nu testar dolda likes i ett flertal länder. Jakten på likes har blivit ett fenomen på Instagram som inte gynnar plattformen. Bilderna blir allt mer vågade och äktheten försvinner längre och längre bort.

Dagensanalys.se - 2 timmar sedan

Salesforce vill göra det enklare att arbeta med Channel Sales

Salesforce har nyligen lanserat en ny version av företagets Sales Cloud-lösning Partner Relationship Management (PRM). Lanseringen innebär ett flertal nyheter för både dig och dina samarbetspartners. Det lönar sig att behandla samarbetspartners som en del av din organisation, inte minst genom att ge dem dem samma verktyg och information som dina interna säljteam, anser Salesforce.

Dagensanalys.se - Igår: 14:57

Inför kvartalsrapporten måste Apple lansera Card

Enligt tyckarna på Wall Street har Apple haft ett tufft kvartal i sin omställning från hårdvara till tjänster. Ett sätt att visa aktiemarknaden att man menar allvar är att lansera Apple Card. Enligt nya rykten kan Apple Card – Apples egna kreditkort – komma att lanseras redan under nästa vecka.

Dagensanalys.se - Igår: 17:53

Snabba laddningstider ger lojala kunder

Allt fler använder mobilen för att surfa på nätet. Att långsamma laddningstider blir straffade av Googles algoritmer vet vi redan, men hur påverkar det konsumenterna? Google har undersökt hur hastigheten på mobilsajter påverkar konsumenterna.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:30

Schibsted Group går bra men Aftonbladet fortsätter att tappa

Schibsted Groups rapport för andra kvartalet pekar på en bra utveckling för koncernen men det går mindre bra för Aftonbladet. För koncernen som helhet ökade intäkterna med fyra procent till 4 798 Mnok, och resultatet (Ebitda) ökade med 18 procent till 1060 Mnok (895 Mnok). Stigande användarintäkter och fallande annonsintäkter för tidningarna De digitala prenumerationsintäkterna för Schibsteds nyhetsmedier i Sverige och Norge ökade under kvartalet med hela 22 procent, vilket både Aftonbladet och Svenska Dagbladet har varit starkt bidragande till.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:50

”Vi tror att e-post och CRM hör ihop”

HubSpot lanserar idag gratis funktioner för att skapa, skicka och analysera resultaten av e-post som en del av den kostnadsfria versionen av HubSpot CRM. Enligt en rapport från HubSpot Research anger 82 procent att de förlorar upp till en timme om dagen på att logga in och hantera olika system som inte är kopplade till varandra. Genom att införa e-post- och annonseringsverktyg vill HubSpot ge användarna möjlighet att hantera dessa funktioner i ett samordnat system, vilket kan spara tid och […] Inlägget ”Vi tror att e-post och CRM hör ihop” dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:27

Colgate och YouTubes yngsta stjärna lanserar jättekampanj

Colgate har dragit igång en kampanj med YouTubes yngsta stjärna – Ryan från Ryan’s World. De nya produkterna har tagits fram med Ryan och hans familj och ska marknadsföra bättre tandborstning bland sina yngre tittare. Ryan Kaji har gått från storhet till storhet och ses idag av miljontals tittare som vill se hans reviews av olika leksaker.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:14

Cint och Zappi skakar hand

Helautomatiserade undersökningsplattformen Zappi blir bästis med Cint och ska nu erbjuda en ”integrated technology solution” till alla kunder. Zappi lanserades bara för 6 år sedan och har redan tagit marknadsandelar med sin approach till undersökningar. Den största investeringen har företaget gjort i att förbättra sina urvalsmetoder och teknik för att optimera urval.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:02

Varannan läser jobbmejl på semestern – är det här du?

Så många som varannan person kommer att läsa jobbrelaterade mejl under semestern. Allt enligt ny Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av mjukvarujätten Citrix. Den visar också att betydligt fler män än kvinnor avser att kolla jobbmejlen under sommarledigheten.

Dagensanalys.se - I förrgår: 02:54

Loopia köper Binero Groups webbhotell

Gamla trotjänaren Binero (webbhotell) förvärvas nu av Loopia i både Sverige och Tyskland. Verksamheten som Loopia förvärvar erbjuder webbhotell och domännamn i abonnemangsform till små och medelstora företag och privatpersoner. Den sammanlagda köpeskillingen uppgick till ca 380 Mkr.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.