Dagensanalys.se > Ekonomi

Thursday, 18 July, 18:09

Dagensanalys.se - 18 jun 19 kl. 13:14

Så reklamtrötta är svenskarna



Reklamtröttheten bland svenskarna tilltar. En färsk undersökning från Novus på uppdrag av Bisnode, visar att 85 procent upplever irrelevant reklam som irriterande. Undersökningen visar samtidigt att knappt hälften av svenskarna gärna tar del av reklam med relevanta erbjudanden. Män är något mer negativt inställda till irrelevant reklam än kvinnor medan kvinnor och pensionärer i högre utsträckning gärna tar del av erbjudanden som relaterar till mottagarens konsumtionsbehov. Här är tre tips från Anna Albinsson som är Chief Marketing Officer på Bisnode: [. ] Inlägget Så reklamtrötta är svenskarna dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Novus, Bisnode, Anna Albinsson, Chief Marketing Officer, , Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: , reklamtröttaär , svenskarna
Norrtelje Tidning - 01 aug 17 kl. 09:32

Hälften av alla svenskar är reklamtrötta

Enligt en ny undersökning tycker 54 procent av alla tillfrågade att reklam inte borde förekomma på någon social media-plattform. "Reklam i sociala medier kan vara väldigt effektivt, men allt för mycket reklam och irrelevant reklam kan ha motsatt effekt" säger Tero Marjamäki, pressansvarig på Sveriges Annonsörer..

Dagens Media - 18 jun 19 kl. 13:54

Om reklamtrötthet: ”Slarvet skadar varumärket”

85 procent av svenskarna upplever irrelevant reklam som irriterande. Det visar en ny Novus-undersökning. ”Det slarvas mycket i förarbetet till den datadrivna reklamen.

Dagensanalys.se - 22 nov 17 kl. 15:10

Unga ska engageras i gymnasievalet med hjälp av Youtube-stjärnor och Instagram

Nu ska några av Sveriges största youtubers – Daniel och Emil Norberg – sätta gymnasievalet på agendan. På Instagram gör de charader på yrken kopplade till olika gymnasieutbildningar. Ett smart sätt att nå fram till reklamtrötta ungdomar tycker Kunskapsförbundet Väst som står bakom kampanjen.

Dagensanalys.se - 23 dec 16 kl. 01:28

IAB missar helt poängen i debatten om reklamblockerare

När du läser rekommendationer från IAB om hur publicister ska hantera reklamblockering får du ta del av information om reklamtrötthet, laddningstider, detektering, deaktivering, värdeväxling och flera onödiga ord. Det finns bara ett ord som borde stå i alla dokument från IAB om reklamblockering. Ordet är R E L E VA NS  Användare är inte av ren princip emot reklam.

Dagensanalys.se - 31 jan 18 kl. 12:01

Hela 39 procent av alla digitala annonser är bortkastade

Ad tech-företaget Meetrics presenterar för första gången, i ett pressmeddelande, svenska siffror för den digitala mediemarknaden i sin Viewability Benchmark-rapport. Resultaten visar att 39 procent av annonserna är bortkastade då de aldrig ses. Den första Viewability Benchmark-rapporten, där siffror utgår från mätningar online under det senaste kvartalet visar att endast 61 procent av alla bannerannonser är synliga och når användaren.

Dagensanalys.se - 21 maj 18 kl. 10:40

96 procent av barnen är uppkopplade

Idag är i princip alla barn på nätet. Enligt Orvesto Junior är 96 % av barnen online minst en minut varje dag via sin mobil, surfplatta, dator, smart-tv eller spelkonsol. I princip alla barn (9 av 10) mellan 7 – 15 år är inne på Youtube minst en gång i månaden, vilket betyder att Youtube fortfarande har barnen i ett hårt grepp.

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Fokusera på bilden och inte antalet likes

Så vill Instagram ändra om på sin plattform när de nu testar dolda likes i ett flertal länder. Jakten på likes har blivit ett fenomen på Instagram som inte gynnar plattformen. Bilderna blir allt mer vågade och äktheten försvinner längre och längre bort.

Dagensanalys.se - 3 timmar sedan

Salesforce vill göra det enklare att arbeta med Channel Sales

Salesforce har nyligen lanserat en ny version av företagets Sales Cloud-lösning Partner Relationship Management (PRM). Lanseringen innebär ett flertal nyheter för både dig och dina samarbetspartners. Det lönar sig att behandla samarbetspartners som en del av din organisation, inte minst genom att ge dem dem samma verktyg och information som dina interna säljteam, anser Salesforce.

Dagensanalys.se - Igår: 14:57

Inför kvartalsrapporten måste Apple lansera Card

Enligt tyckarna på Wall Street har Apple haft ett tufft kvartal i sin omställning från hårdvara till tjänster. Ett sätt att visa aktiemarknaden att man menar allvar är att lansera Apple Card. Enligt nya rykten kan Apple Card – Apples egna kreditkort – komma att lanseras redan under nästa vecka.

Dagensanalys.se - I förrgår: 17:53

Snabba laddningstider ger lojala kunder

Allt fler använder mobilen för att surfa på nätet. Att långsamma laddningstider blir straffade av Googles algoritmer vet vi redan, men hur påverkar det konsumenterna? Google har undersökt hur hastigheten på mobilsajter påverkar konsumenterna.

Dagensanalys.se - I förrgår: 15:30

Schibsted Group går bra men Aftonbladet fortsätter att tappa

Schibsted Groups rapport för andra kvartalet pekar på en bra utveckling för koncernen men det går mindre bra för Aftonbladet. För koncernen som helhet ökade intäkterna med fyra procent till 4 798 Mnok, och resultatet (Ebitda) ökade med 18 procent till 1060 Mnok (895 Mnok). Stigande användarintäkter och fallande annonsintäkter för tidningarna De digitala prenumerationsintäkterna för Schibsteds nyhetsmedier i Sverige och Norge ökade under kvartalet med hela 22 procent, vilket både Aftonbladet och Svenska Dagbladet har varit starkt bidragande till.

Dagensanalys.se - I förrgår: 14:50

”Vi tror att e-post och CRM hör ihop”

HubSpot lanserar idag gratis funktioner för att skapa, skicka och analysera resultaten av e-post som en del av den kostnadsfria versionen av HubSpot CRM. Enligt en rapport från HubSpot Research anger 82 procent att de förlorar upp till en timme om dagen på att logga in och hantera olika system som inte är kopplade till varandra. Genom att införa e-post- och annonseringsverktyg vill HubSpot ge användarna möjlighet att hantera dessa funktioner i ett samordnat system, vilket kan spara tid och […] Inlägget ”Vi tror att e-post och CRM hör ihop” dök först upp på Dagensanalys.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:27

Colgate och YouTubes yngsta stjärna lanserar jättekampanj

Colgate har dragit igång en kampanj med YouTubes yngsta stjärna – Ryan från Ryan’s World. De nya produkterna har tagits fram med Ryan och hans familj och ska marknadsföra bättre tandborstning bland sina yngre tittare. Ryan Kaji har gått från storhet till storhet och ses idag av miljontals tittare som vill se hans reviews av olika leksaker.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:14

Cint och Zappi skakar hand

Helautomatiserade undersökningsplattformen Zappi blir bästis med Cint och ska nu erbjuda en ”integrated technology solution” till alla kunder. Zappi lanserades bara för 6 år sedan och har redan tagit marknadsandelar med sin approach till undersökningar. Den största investeringen har företaget gjort i att förbättra sina urvalsmetoder och teknik för att optimera urval.

Dagensanalys.se - I förrgår: 03:02

Varannan läser jobbmejl på semestern – är det här du?

Så många som varannan person kommer att läsa jobbrelaterade mejl under semestern. Allt enligt ny Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av mjukvarujätten Citrix. Den visar också att betydligt fler män än kvinnor avser att kolla jobbmejlen under sommarledigheten.

Dagensanalys.se - I förrgår: 02:54

Loopia köper Binero Groups webbhotell

Gamla trotjänaren Binero (webbhotell) förvärvas nu av Loopia i både Sverige och Tyskland. Verksamheten som Loopia förvärvar erbjuder webbhotell och domännamn i abonnemangsform till små och medelstora företag och privatpersoner. Den sammanlagda köpeskillingen uppgick till ca 380 Mkr.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.