Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 16 June, 05:18

Dagens Media - I förrgår: 13:36

Group M: Digitalt utgör 50 % av världens reklaminvesteringar 2019



I Group M:s globala rapport ”This year, next year” siar mediebyrånätverket om tillväxten för den globala annonsmarknaden..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Group, This

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: GroupM , Digitalt, utgör50 av världens , reklaminvesteringar, 2019
Resume - 05 nov 14 kl. 10:14

Skifte: Digitalt passerar tv-reklam inom två år

Digitala reklaminvesteringar överskrider köp av tv-reklam år 2016 och når hela 103 miljarder dollar år 2019, vilket motsvarar 36 procent av de reklaminvesteringarna det året. Det visar analysfirman Forresters senaste beräkningar. Analysen visar också att sociala medier är viktiga kanaler, men inte tillräckligt mätbara ännu..

Dagensanalys.se - 18 maj 16 kl. 17:47

Europeiska annonseringen online överträffar TV-marknaden med rekordhöga 36.2 miljarder euro

Under den 10:e upplagan av sin årliga konferens Interact meddelade IAB Europe att annonseringen online växte med 13,1% till ett marknadsvärde av 36.2 miljarder euro för 2015 och därmed överträffar den europeiska TV marknadens reklaminvesteringar med 33,3 miljarder euro. IAB Europe Adex Benchmark Research visar i år på en ökning på 30 miljarder euro netto för online annonsering under de senaste 10 åren.

Dagensanalys.se - 05 okt 16 kl. 11:40

Därför kommer Online Video annonseringen köra över TV Reklamen

När det gäller de globala reklamintäkter är TV reklamen fortfarande ett av de största reklambärarna. Men saker och ting förändras snabbt just nu när reklambudgetar flyttas bort från TV till digitala plattformar. Price Waterhouse Coopers har tittat på de aktuella trenderna och kommit fram till slutsatsen att 2018 kommer digital reklam att stå för en tredjedel av alla reklaminvesteringar världen över.

BT - 09 dec 13 kl. 13:38

Tror på annonslyft 2014

Ledande annonsförmedlare räknar med ökad tillväxt för annonsintäkter 2014, rapporterar The Wall Street Journal med hänvisning till tre prognoser presenterade i samband med en UBS-konferens i New York. Det branschledande WPP-bolaget Group M räknar med en global annonstillväxt på 4,6 procent till 531 miljarder dollar 2014, vilket dock är en något lägre tillväxttakt än vad bolaget sade sig räkna med i augusti.Konkurrenterna Interpublic och Publicis höjer samtidigt sina tillväxtprognoser för 2014 till 5,3 respektive 6,5 procent.

Kristianstadsbladet - 09 dec 13 kl. 13:37

Tror på annonslyft 2014


Ledande annonsförmedlare räknar med ökad tillväxt för annonsintäkter 2014, rapporterar The Wall Street Journal med hänvisning till tre prognoser presenterade i samband med en UBS-konferens i New York.Det branschledande WPP-bolaget Group M räknar med en global annonstillväxt på 4,6 procent till 531 miljarder dollar 2014, vilket dock är en något lägre tillväxttakt än vad bolaget sade sig räkna med i augusti.Konkurrenterna Interpublic och Publicis höjer samtidigt sina tillväxtprognoser för 2014 till 5,3 respektive 6,5 procent.

Opinionen.se - 09 dec 13 kl. 13:41

Tror på annonslyft 2014


Ledande annonsförmedlare räknar med ökad tillväxt för annonsintäkter 2014, rapporterar The Wall Street Journal med hänvisning till tre prognoser presenterade i samband med en UBS-konferens i New York. Det branschledande WPP-bolaget Group M räknar med en global annonstillväxt på 4,6 procent till 531 miljarder dollar 2014, vilket dock är en något lägre tillväxttakt än vad bolaget sade sig räkna med i augusti. Konkurrenterna Interpublic och Publicis höjer samtidigt sina tillväxtprognoser för 2014 till 5,3 respektive 6,5 procent.

Trelleborgs Allehanda - 09 dec 13 kl. 13:37

Tror på annonslyft 2014


Ledande annonsförmedlare räknar med ökad tillväxt för annonsintäkter 2014, rapporterar The Wall Street Journal med hänvisning till tre prognoser presenterade i samband med en UBS-konferens i New York.Det branschledande WPP-bolaget Group M räknar med en global annonstillväxt på 4,6 procent till 531 miljarder dollar 2014, vilket dock är en något lägre tillväxttakt än vad bolaget sade sig räkna med i augusti.Konkurrenterna Interpublic och Publicis höjer samtidigt sina tillväxtprognoser för 2014 till 5,3 respektive 6,5 procent.

Dagensanalys.se - 05 aug 16 kl. 14:00

Den globala marknadsföringen förutspås passera åtta biljoner kronor under 2017

Enligt en prognos från analysföretaget Group M så kommer världens samlade marknadsföring passera fantastiska en biljon amerikanska dollar – alltså drygt åtta biljoner kronor. Om du har svårt att få in de siffrorna så är säger rapporten att det handlar om en triljon dollar – men på svenska bör det skrivas en biljon. Men det åsido – man beräknar alltså att 552 miljarder dollar kommer att spenderas på annonsering under kommande år, och tillsammans med ”övriga” reklaminvesteringar så bör man passera en biljon amerikanska dollar.

Dagensanalys.se - 29 dec 17 kl. 14:28

Därför spenderar spelbolagen miljarder på marknadsföring

Marknaden för casinospel och betting på nätet har fullkomligt exploderat under det senaste decenniet, vilket lett till att ett flertal spelbolag rusat fram på Stockholmsbörsen. Med stora rörelsevinster har bolagen möjlighet att årligen spendera miljarder kronor på marknadsföring, både via traditionella och digitala kanaler. – Det är viktigt för bolagen att behålla, eller öka, sina marknadsandelar.

Dagensanalys.se - 07 feb 18 kl. 11:27

Online-video går framåt, men annonsering i linjär-TV är fortfarande störst

Igår presenterades Mediebyråbarometern, som visade mediebyråernas annonsköp under 2017. Den visar att onlinevideo ökat kraftigt, men trots det endast står för 12 % av de totala köpen av rörlig bild. Övriga 88 % hamnar hos vanlig tv, vilket förvånar flera experter.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 21 timmar sedan

Schibsted om kampen mot Google: " Det har varit motigt"

Joakim Flodin tar över som tf vd för Schibsteds säljbolag efter Anders Nylanders avgång. För Dagens Media berättar han om motvinden som Googleblockaden inneburit för säljorganisationen, och om Schibsteds offensiva framtidsstrategi..

Dagens Media - Igår: 14:00

Här är Anders Nylanders nya gig

Som ordförande i utomhusbolaget Hand Made Media ska Anders Nylander utveckla bolaget till ett räckviddsmedium..

Dagens Media - Igår: 11:06

Enhetligt ramverk krävs för mobila programmatiska kampanjer

För att få till en enhetlig verifiering av programmatiska annonser krävs samarbete, skriver IAB..

Dagens Media - Igår: 10:09

Kritik mot reklam på Huaweis låsta skärmar

Reklam på Huawei-användares mobiltelefoner väcker ilska världen över..

Dagens Media - Igår: 09:13

La Liga bötfälls efter tjuvlyssning

La Liga försökte stoppa olaglig matchstreaming genom tjuvlyssning. Nu bötfälls fotbollsligan av Spaniens dataskyddsorgan..

Dagens Media - Igår: 08:22

Oracle och Samsung ska mäta OTT

Samsung Ads och Oracle data clouds ska arbeta med att få fram en egen viewability-standard för OTT..

Dagens Media - Igår: 07:58

Twitter sänder VM-studio

Twitter sänder live-studio under fotbolls-VM för att dra till sig publik..

Dagens Media - I förrgår: 15:08

Tilde de Paula Eby bland årets Sommarvärdar

TV4:s Tilde de Paula Eby och sportjournalisten Erik Niva bland årets sommarpratare..

Dagens Media - I förrgår: 11:09

”Unikt intresse för PMP i Sverige”

Över 90 procent av de programmatiska köpen i Sverige sker via privata marknadsplatser, skriver Pubmatic Jonas Söderqvist..



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.