Dagensanalys.se > Ekonomi

Tuesday, 18 June, 04:40

Dagensanalys.se - 12 jun 19 kl. 15:12

Sveriges Annonsörer ger tips om hur du skyddar ditt varumärke på Youtube



Sveriges Annonsörer vill bidra till att skapa en ”brand safe” miljö på Youtube med några tips för hur du kan skydda ditt varumärke när du annonserar där. Här kan du läsa om alla tips från Sveriges Annonsörer. Tipsen från Sveriges Annonsörer berör Brand Control Levers med riktlinjer för innehåll med rekommendationer och länkar och en Brand Suitability Guide som enkelt förklarar olika inställningar för när du ska köpa annonser på YouTube. Inställningarna som kan göras för dina annonser är indelade [. ] Inlägget Sveriges Annonsörer ger tips om hur du skyddar ditt varumärke på Youtube dök först upp på Dagensanalys.se..
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
Annonsörer, Youtube, Sveriges Annonsörer, Brand Control Levers, Brand Suitability Guide, YouTube, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Sveriges Annonsörerger , tipsom hur du , skyddarditt , varumärke på Youtube
Dagensanalys.se - 28 mar 18 kl. 17:09

Sveriges Annonsörer om Googles åtgärder för säkrare annonsmiljöer

För drygt ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med olämpligt innehåll på Google och Youtube. Nyligen träffade Sveriges Annonsörer representanter för Google för att se vad de vidtagit och vidtar för åtgärder i frågan. Samtalet kretsade framförallt kring vilka insatser Google tagit sedan det för snart ett år sedan uppdagades att annonsörer synts i samband med hatvideos på plattformen Youtube, samt vilka åtgärder man nu tar då medias granskning visat att annonsörer även synts i kontexter med olämpligt innehåll på Google.

Dagensanalys.se - 30 aug 18 kl. 13:23

Annonsörer planerar ökade investeringar på influencer-marknadsföring

Drygt sex av tio globala annonsörer planerar att öka sina investeringar när det kommer till influencer-marknadsföring under de närmaste 12 månaderna, visar en rapport från World Federation of Advertisers, WFA. Influencer-marknadsföring beräknas ha växt med 35 procent 2017, och omsatte i fjol runt 650 miljoner kronor i Sverige. Influencers har blivit en allt naturligare del i marknadsföringsmixen hos många annonsörer och har etablerats som en kanal.

Dagensanalys.se - 22 feb 19 kl. 14:01

Annonsörer drar sig tillbaka från YouTube

Flertalet stora företag drar tillbaka sina annonser från Youtube efter att det framkommit att pedofiler utnyttjar Youtubes algoritm för att hitta klipp på barn. Disney, Epic Games och McDonalds är några av de företag som har stoppat sin annonsering på plattformen. Även svenska IKEA uppger att de pausar sin reklam på Youtube.

Dagensanalys.se - 15 aug 17 kl. 12:31

Nya funktioner för att skydda ditt varumärke på Google

Efter YouTube-skandalen där många annonsörer avslutade sitt samarbete med Google har företaget genomfört en hel del förändringar. Nu kommer ytterligare uppdateringar i hur du kan exkludera sidor och sammanhang från att visa dina annonser. Det är Google Display Network som omfattas av förändringarna, där det nu bland annat går att göra exklusioner på individuella kampanjer, och inte bara på hela ditt annonskonto.

Dagensanalys.se - 17 jan 18 kl. 11:29

YouTube stramar år reglerna kring annonsering på nätverket

2017 var ett tufft år för YouTube som såg flera annonsörer lämna nätverket i samband med skandaler kring reklam som placerades i videor som uppmuntrade till våld och terror. Sedan dess har de vidtagit flera steg för att trygga annonsörernas säkerhet, och igår kom ytterligare åtstramningar som ytterligare ska skydda varumärken, men som gör det svårare för små aktörer att tjäna pengar. Det var igår som Neal Mohan, produktchef på Google, tillsammans med affärschefen Robert Kyncl och vice VD för display, video och analys Paul Muret presenterade de nya regler och initiativ som från och med nu gäller på YouTube.

Dagensanalys.se - 19 apr 16 kl. 11:05

Stora Annonsördagen 2016 – för alla som arbetar med reklam och marknadsföring

Du har väl bokat biljetter till Stora Annonsördagen den 28 april på Grand Hotel. Programledare för dagen är Frida Boisen författare till boken Digital Succé. Du bjuds på en heldags inspiration med flera vassa talare som exempelvis Ben Williams, Communications Manager på Adblock Plus, Björn Ulvaeus från ABBA och Tomas Franzén koncernchefen för Bonnier och många, många fler… Här har ni alla talare för dagen: ADBLOCKERS – NÄR BLEV KONSUMENTEN VÅR FIENDE?

Dagensanalys.se - 05 apr 18 kl. 13:11

YouTube är den viktigaste mediekanalen för unga vuxna

YouTube är den viktigaste mediekanalen i målgruppen 15-35 år och det är sponsrade innehållssamarbeten med influencers som har störst påverkan på målgruppens köpintentioner. Det visar en ny undersökning som analysföretaget Annalect har gjort på uppdrag av YouTube-nätverket Troot Network. Innehåll skapat av YouTube-kreatörer nästan dubbelt så stor räckvidd i målgruppen 15-35 år på daglig basis jämfört med kommersiell TV, enligt Annalects undersökning.

Dagensanalys.se - 19 dec 17 kl. 10:27

10 mest omnämnda sociala varumärkena under 2017

Sveriges Annonsörer har tillsammans med medieanalysföretaget M-Brain undersökt vilka sociala varumärken som är mest omnämnda i Sverige under 2017. Att Facebook i år igen dominerar listan är kanske inget som förvånar, men det finns en del ”bubblare” på årets topplista. När intresseorganisationen Sveriges Annonsörer tillsammans med M-Brain kartlägger vilka varumärken som omnämnts flest gånger det gångna året hamnar sociala medievarumärken i topp.

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:25

P&G – världens största annonsör ryter till – de har kapat 20 procent av sina digitala annonser i år

Mellan januari och augusti 2017 kapade P&G sina digitala annonsplatser med 20 procent jämfört med året innan, visar en ny rapport. I juli, när Procter & Gamble rapporterade sin kvartalsvinst, sa de att trots att de har tagit bort 140 miljoner dollar från sin annonsbudget hade det ingen negativ inverkan på tillväxten. Företaget drog avsevärt ned antalet webbplatser som de annonserade på mellan januari och maj 2017.

Dagens PS - 25 okt 18 kl. 11:46

Influencer marketing – uppstickare i kraftig tillväxt

Idag förändras vårt köpmönster i rasande takt. Affärsidkare och andra gnuggar sina geniknölar för att hitta nya sätt att sprida ordet om sin verksamhet och sina produkter. En av de snabbast växande marknadsföringstrenderna idag är marknadsföring med influencers (influencer marketing).

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - 6 timmar sedan

Silver Snipers vann VM-guld i Counter Strike för seniorer

I söndags hölls den första världscuptävlingen för seniorer i Counter Strike, och svenska laget Silver Snipers kammade hem guldet. Det var på Dreamhack i helgen som fyra länder – Sverige, Finland, Tyskland och USA – tävlade om VM-guld i Counter Strike. Svenska Silver Snipers vann finalen mot Finlands lag Grey Gunners.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Delta Projects tar sig an Synsam och lanserar Digital Custom Audiende Product

Delta Projects har ingått ett samarbete med Synsam i deras satsning kring att ta hem den programmatiska affären och digitalisera sin marknadsföring. Som en del i samarbetet har Delta Projects tillsammans med Bisnode utvecklat en helt ny produkt – Digital Custom Audiende Product. Vi tittar hela tiden på hur vi kan effektivisera och förbättra vår kommunikation och marknadsföring där fokus ligger på digitalisering.

Dagensanalys.se - 13 timmar sedan

Så här kan du se hur digitala gränssnitt påverkar oss emotionellt

Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH för att undersöka hur användarupplevelser online påverkar oss emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna av en digital användarupplevelse. Verktyget kan användas för att få större inblick i den känslomässiga varumärkesupplevelse online bidrar till.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Spotify söker nya intäkter när de lanserar reklam i poddar

Det var inte länge sedan Spotify började satsa på poddar. Nu är det dags att dra in pengar på poddarna också. Publiken som får ta emot reklamen är gratislyssnarna.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Så här mycket dominerar Google, Facebook och Amazon

Visst är det lite tjatigt med alla dessa artiklar om jättarna som dominerar. Såklart att de dominerar när de har så bra koll på vad konsumenterna vill ha. Men hur mycket dominerar de egentligen?

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

IAB lanserar mentorprogram

IAB går från smart idé till verklighet när de nu lanserar ett mentorprogram. Det är IAB i Australien som vill förändra förutsättningarna på marknaden genom att lansera ett mentorprogram. Tanken är att 40 personer ska väljas ut bland alla som som söker mentorer.

Dagensanalys.se - 23 timmar sedan

Globala företag ställer sig bakom kryptovalutan Libra från Facebook

Nu ska världens största community också bli världens största ekonomi. Den 18 juni lanserar Facebook kryptovalutan Libra. Kryptovaluta är vanligtvis en digital valuta utan centralt reglerande instans där kryptografiska metoder används för att garantera transaktioner.

Dagensanalys.se - 14 jun 19 kl. 17:53

Allt fler svenskar betalar för nyheter online

Reuters Institute har släppt sin årliga globala rapport Digital News Report som djupdyker i hur vi konsumerar nyheter. Rapporten, som baseras på svar från över 75 000 respondenter i 38 marknader, är full av insikter och de senaste trenderna inom hur vi konsumerar nyheter. Vi får bland annat reda på att Norge och Sverige är de länder där flest invånare väljer att betala för nyheter online.

Dagensanalys.se - 14 jun 19 kl. 16:11

Grundare av Dooify går till Osynlig

Den digitala produktutvecklingsbyrån Osynlig växer och förstärker teamet i Stockholm med entreprenören och designern Carl Svahnström. Carl ligger bland annat bakom delningstjänsten Dooify som vann pitchtävlingen UberPITCH 2016. Osynlig har en prestigelös och entreprenöriell syn på UX och design, som är väl grundad i tydlig nytta för kunden.

Dagensanalys.se - 14 jun 19 kl. 08:03

Jättarna tar nästan hälften av annonsbudgeten

Marknadsförare spenderar nästan hälften av sin annonsbudget på jättarna Google, Facebook och Amazon, visar en ny undersökning. Lawless Research och Factual har undersökt vad marknadsförare tycker om jättarna Google, Facebook och Amazons krafttag på marknaden. Undersökningen visar att respondenterna (700) i genomsnitt spenderar 43 procent av sin annonsbudget på dessa plattformar – och 63 procent uppger att de vill ha andra alternativ.

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.