Dagens Media > Ekonomi

Sunday, 16 June, 20:35

Dagens Media - 12 jun 19 kl. 09:32

Hon ska utveckla Schibsteds videoannonser



Kristin Lewander blir ny video manager på Schibsted Sale & Inventory. ”Jag har höga förväntningar, både på mig själv, Schibsted och branschen”, säger hon till Dagens Media..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Schibsteds, Lewander, Schibsted Sale, Dagens Media

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Hon ska utveckla, Schibsteds, videoannonser
Dagensanalys.se - 09 jan 18 kl. 10:06

Bedöm videoannonser efter kontext och inte bara tid

I ett blogginlägg menar Facebook att det inte går att jämföra videoannonser enbart på hur länge annonsen setts av användare, utan även kontexten måste tas i beaktande. Användarbeteendet skiljer sig nämligen åt beroende på var annonsen syns, men det finns frågor kring Facebooks argument. Det var i förra veckan som Facebook publicerade ett blogginlägg innehållandes en uppsättning grafer som visar genomsnittlig tid som användare tittar på videoannonser beroende på var annonsen syns.

Dagensanalys.se - 14 jul 16 kl. 13:30

Sommarskola med Burt: Videoannonser och intressanta KPI:er som du ska ha koll på

Video tar fortsatt upp mer av vår tid. Amerikanska studier förutspår att vi det här året kommer titta på video runt en timme varje dag och för ett par veckor sedan sa en högt uppsatt chef på Facebook att Facebook bara kommer bestå av video inom fem år. Vi producerar och producerar … ibland kan jag uppleva att strategin saknas eller att brandingen inte är tydlig.

E24 - 21 dec 15 kl. 09:18

Avtal klart för Schibsteds köp av Hemnet

Den norska mediekoncernen Schibsted köper 80 procent av bostadssajten Hemnet. Sajten värderas i affären till 1,5 miljarder kronor. – I samarbete med mäklarna ska vi fortsätta att utveckla Hemnet och göra det ännu enklare att köpa och sälja bostäder, säger Raoul Grünthal, Schibsteds Sverigechef, enligt ett pressmeddelande..

Dagensanalys.se - 06 feb 19 kl. 14:10

Schibsteds nya Native Lookalikes ska kombinera räckvidd med effekt

Enligt Schibsted lanseras Native Lookalikes lanseras i syfte att maximera nyttan av den data som genereras från native-innehåll. – Vi kan skapa effekt och bygga räckvidd på ett sätt som är unikt på marknaden, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Brand Studio. Målgruppen för lookalike-annonserna tas fram med hjälp av specifika algoritmer av Schibsteds data scientists.

Dagensanalys.se - 23 apr 18 kl. 16:11

Facebook hatade pre-roll videoannonser i sitt flöde

Facebook stod emot att sälja pre-roll-videoannonser under flera år, annonser som kör igång innan du får se videon du klickade på. De tyckte att människor faktiskt inte gillar dem och de förstör användarupplevelsen och att folk att skippar att se hela videon. Problemet är att annonsörer älskar pre-roll-videoannonser då man tar över den video som alla vill se med en annons, och de har inte gillat något av de andra format som Facebook har föreslagit istället, som exempelvis annonser som körs i mitten av ett videoklipp eller i slutet.

Dagensanalys.se - 01 feb 16 kl. 15:01

Snapchat visar längre videoannonser

Snapchat har börjat visa längre videoannonser på sin plattform. Numera är det flera varumärken som visar upp annonser som är längre än 10 sekunder. Bara i veckan kunde man se videoannonser från Fox, Universal Pictures och Paramount Pictures på Snapchat som alla visade trailers från kommande filmer.

Dagensanalys.se - 17 jun 16 kl. 13:21

Effektivare att visa videoannonser i artiklar – publicister borde jubla

Med hjälp ögonspårningsteknologi –  så kallad Eye tracking – visar att vissa former av videoannonser faktiskt ger bättre resultat inbäddade i artiklar än på sociala medier. Detta borde glädja många publicister, och kanske ge en tankeställare åt till exempel Facebook. Läs även mer fakta från studien, presenterat i en snygg infograf!

Dagensanalys.se - 27 jul 16 kl. 15:25

Så vill de främja utvecklingen av ”tysta” videoannonser

Enligt siffror från bland annat Facebook så visar det sig att majoriteten av videoannonserna online visas utan ljud. Nu lanserar den mobila annonsplattformen Opera MediaWorks en fond på 11 miljoner kronor (1 miljon brittiska pund) till företag som ska skapa videoannonser för mobiltelefoner med lite eller inget ljud. Företaget hänvisar i sitt pressmeddelande till forskning kring mobila videoannonser som säger att ”85 procent att videoinnehållet tittas på med ljudet av, och vidare forskning visar också att en stor proportion av mobila användare har mobilerna i tyst läge under större delen av dagen”.

Dagensanalys.se - 19 sep 17 kl. 12:31

4 tips för att öka räckvidd och effektivitet i dina mobila videoannonser

Under eventet ”The science behind marketing” förra veckan delgav Richard Bussy från Facebook sina fyra bästa tips för hur du ökar räckvidden och effektiviteten i dina videoannonser för mobiler. Uppmärksamheten hos dagens internetanvändare är kortare än någonsin, och med annorlunda format och beteenden i mobil jämfört med desktop ställer det andra krav på hur dina videoannonser utformas. Facebook har samlat in och analyserat vad som krävs för att göra en videoannons i mobilen som mest effektiv.

Dagensanalys.se - 07 nov 17 kl. 09:48

Facebook Error igen – De betalar tillbaka för mobila videoannonser som man har betalat för men som inte har synts

Såpan kring Facebook och deras felaktiga statistik tycks aldrig ta slut. Nu har deras videoannonser spelats upp trots att de inte har varit synliga på skärmen. ”Noll procent viewability som annonsörerna har betalat för.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - Igår: 08:00

Schibsted om kampen mot Google: " Det har varit motigt"

Joakim Flodin tar över som tf vd för Schibsteds säljbolag efter Anders Nylanders avgång. För Dagens Media berättar han om motvinden som Googleblockaden inneburit för säljorganisationen, och om Schibsteds offensiva framtidsstrategi..

Dagens Media - I förrgår: 14:00

Här är Anders Nylanders nya gig

Som ordförande i utomhusbolaget Hand Made Media ska Anders Nylander utveckla bolaget till ett räckviddsmedium..

Dagens Media - I förrgår: 11:06

Enhetligt ramverk krävs för mobila programmatiska kampanjer

För att få till en enhetlig verifiering av programmatiska annonser krävs samarbete, skriver IAB..

Dagens Media - I förrgår: 10:09

Kritik mot reklam på Huaweis låsta skärmar

Reklam på Huawei-användares mobiltelefoner väcker ilska världen över..

Dagens Media - I förrgår: 09:13

La Liga bötfälls efter tjuvlyssning

La Liga försökte stoppa olaglig matchstreaming genom tjuvlyssning. Nu bötfälls fotbollsligan av Spaniens dataskyddsorgan..

Dagens Media - I förrgår: 08:22

Oracle och Samsung ska mäta OTT

Samsung Ads och Oracle data clouds ska arbeta med att få fram en egen viewability-standard för OTT..

Dagens Media - I förrgår: 07:58

Twitter sänder VM-studio

Twitter sänder live-studio under fotbolls-VM för att dra till sig publik..

Dagens Media - 13 jun 19 kl. 15:08

Tilde de Paula Eby bland årets Sommarvärdar

TV4:s Tilde de Paula Eby och sportjournalisten Erik Niva bland årets sommarpratare..

Dagens Media - 13 jun 19 kl. 13:36

Group M: Digitalt utgör 50 % av världens reklaminvesteringar 2019

I Group M:s globala rapport ”This year, next year” siar mediebyrånätverket om tillväxten för den globala annonsmarknaden..

Dagens Media - 13 jun 19 kl. 11:09

”Unikt intresse för PMP i Sverige”

Över 90 procent av de programmatiska köpen i Sverige sker via privata marknadsplatser, skriver Pubmatic Jonas Söderqvist..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.