Dagensanalys.se > Ekonomi

Saturday, 15 June, 22:34

Dagensanalys.se - 11 jun 19 kl. 17:33

”Vi har omvärderat traditionella mätmetoder som CTR och impressions”



Tobii Pro Pulse, från företaget Tobii, låter annonsköpare veta vilka annonser på nätet som ses. Bland de första kunderna är Avanza som ändrat sin kampanjstrategi efter att de tagit del av all data. Tobii Pro Pulse bygger bygger på realtidsdata från en panel om 1 200 svenska konsumenter. Panelen är utrustade med en eyetracker på sina datorer vilken gör det möjligt att i realtid se vilka annonser som ses av besökaren. Traditionella mätvärden som räckvidd och impressions är missvisande när [. ] Inlägget ”Vi har omvärderat traditionella mätmetoder som CTR och impressions” dök först upp på Dagensanalys.
Läs mer på Dagensanalys.se
Läs mer om:
CTR, Pro Pulse, Tobii, Avanza, Vi, Dagensanalys

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Vi har omvärderat, traditionella, mätmetodersom , CTRoch , impressions

Fler nyheter från Dagensanalys.se

Dagensanalys.se - Igår: 17:53

Allt fler svenskar betalar för nyheter online

Reuters Institute har släppt sin årliga globala rapport Digital News Report som djupdyker i hur vi konsumerar nyheter. Rapporten, som baseras på svar från över 75 000 respondenter i 38 marknader, är full av insikter och de senaste trenderna inom hur vi konsumerar nyheter. Vi får bland annat reda på att Norge och Sverige är de länder där flest invånare väljer att betala för nyheter online.

Dagensanalys.se - Igår: 16:11

Grundare av Dooify går till Osynlig

Den digitala produktutvecklingsbyrån Osynlig växer och förstärker teamet i Stockholm med entreprenören och designern Carl Svahnström. Carl ligger bland annat bakom delningstjänsten Dooify som vann pitchtävlingen UberPITCH 2016. Osynlig har en prestigelös och entreprenöriell syn på UX och design, som är väl grundad i tydlig nytta för kunden.

Dagensanalys.se - Igår: 08:03

Jättarna tar nästan hälften av annonsbudgeten

Marknadsförare spenderar nästan hälften av sin annonsbudget på jättarna Google, Facebook och Amazon, visar en ny undersökning. Lawless Research och Factual har undersökt vad marknadsförare tycker om jättarna Google, Facebook och Amazons krafttag på marknaden. Undersökningen visar att respondenterna (700) i genomsnitt spenderar 43 procent av sin annonsbudget på dessa plattformar – och 63 procent uppger att de vill ha andra alternativ.

Dagensanalys.se - Igår: 07:05

Facebook förlikar i stämning om att de blåst upp videovisningar med 900 procent

Facebook har gått med på att förlika i en stämning som påstår att de blåst upp sina videovisningar med upp till 900 procent. Enligt marknadsförarna bakom stämningen ska Facebooks agerande ha kostat dem avsevärt mer för annonser i videoklipp, eftersom siffran för antalet visningar inte stämde med verkligheten,. Enligt Facebook skulle deras felaktiga mätningar av antalet videovisningar inte ha påverkat själva prissättningen/annonskostnaden.

Dagensanalys.se - Igår: 06:55

Försöker Google Chrome döda annonsblockerarna?

Google säger att de inte har några dolda motiv med en uppdatering, som i princip sätter käppar i hjulen för annonsblockerarna. Vad de hänvisar till är istället användarnas integritet. Men uppdateringen gör det mycket svårt för annonsblockerare att fungera som de gör idag.

Dagensanalys.se - Igår: 06:47

UEFA lanserar en egen OTT-kanal

Union of European Football Association (UEFA) har lanserat en gratis-kanal för att sända fotboll via nätet. OTT-kanalen ska ge fans mer utbud och tillgängligt när de önskar. Initialt kommer kanalen att visa bland annat futsal, bakom-scenen-innehåll och intervjuer.

Dagensanalys.se - Igår: 23:51

Facebook Research skapar en av världens största paneler

Nu skriver vi om den där appen som Facebook har fått skämmas för lite grann. De lanserade den nämligen som en VPN-tjänst och glömde berätta att den samlade också in all data. Men innan det uppdagades hade Facebook lyckats få 187.

Dagensanalys.se - 12 jun 19 kl. 16:43

Case: ”Vi ser ett behov av att hantera kunden i 360-läge”

Birka Cruises satsar fullt ut på Dynamics 365 med CRM-Konsulterna som leverantör. Ett intressant case för alla som funderar på vad de ska göra med sin data och vill bemöta kunden med ett 360-tänkande. Birka Cruises erbjuder kryssningsupplevelser till en bred publik där många dessutom är återkommande, något som kräver en bra relation och dialog med varje person oavsett kontaktpunkt.

Dagensanalys.se - 12 jun 19 kl. 15:20

Sju sätt att varva ner inför semestern

Snart är den här, ledigheten vi har sett fram emot så länge. Men hur gör man för att varva ner inför semestern? Ann Appelberg och Johan Mellnäs på arbetsmiljöorganisationen Prevent ger sina bästa tips.

Dagensanalys.se - 12 jun 19 kl. 15:12

Sveriges Annonsörer ger tips om hur du skyddar ditt varumärke på Youtube

Sveriges Annonsörer vill bidra till att skapa en ”brand safe” miljö på Youtube med några tips för hur du kan skydda ditt varumärke när du annonserar där. Här kan du läsa om alla tips från Sveriges Annonsörer. Tipsen från Sveriges Annonsörer berör Brand Control Levers med riktlinjer för innehåll med rekommendationer och länkar och en Brand Suitability Guide som enkelt förklarar olika inställningar för när du ska köpa annonser på YouTube.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.