Dagens Media > Ekonomi

Wednesday, 19 June, 11:41

Dagens Media - 11 jun 19 kl. 08:00

”Outdoor Impact följer inte upp kampanjer”



Efter den senaste tidens diskussion om mätning och transparens, på både Dagens Medias sajt och magasin, sätter Mats Rönne ned foten kring vad den tekniska kommittén faktiskt gör och ska göra..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Impact, Dagens Medias, Mats Rönne

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Outdoor, Impact, följerinte upp , kampanjer
PrivataAffärer - 14 feb 17 kl. 22:46

Kommentar: Fenix Outdoor flyger allt högre

Fenix Outdoor är trots kursuppgången en okej värderad tillväxtaktie. Men om du väljer att gå in i aktien bör du minst se ett till två år av bra konjunktur framför dig....

DI - 06 dec 17 kl. 16:10

Impact Coatings tecknar avtal i Kina

Impact Coatings, som utvecklar och säljer teknologi för PVD-beläggning av bränslecellsplattor och fordonsreflektorer, har tecknat ett samarbetsavtal med den kinesiska bränslecellstillverkaren Telos Auto Power Systems i staden Foshan i Kina och med stadens administrativa ledning.  .

Dagensanalys.se - 11 jan 17 kl. 09:34

Egmont köper in sig i Outnorth – Nytt spännande samarbete

Mediebranschen måste hitta nya intäktskällor än bannerannonser, att integrera nyheter med e-handel kan vara en smart lösning då kan man hålla allt i samma ekosystem. Egmonts samarbete med Outnorth blir spännande att följa. Vi hoppas att de jobbar smart med content för att integrera kläder och prylar till den totala upplevelsen med medieföretaget.

DI - 07 mar 17 kl. 11:01

Vd storsäljer i Fenix Outdoor

Fenix Outdoors vd och storägare Martin Nordin har sålt 30.000 B-aktier i bolaget, enligt Finansinspektionens insynslista..

Cornucopia - 08 apr 19 kl. 09:33

Forskning: Skärmtid påverkar inte ungdomars välmående

Forskning vid universitet i Oxford konstaterar att det inte finns något samband mellan tonåringars välmående och så kallad skärmtid, baserat på data på 17 247 ungdomar. De äldre generationernas gnäll om att dagens ungdom inte gör samma som sina föräldrar och kommer bli förtappade individer är som vanligt bara gnäll från en besviken föräldrageneration som trodde att deras barn skulle förverkliga föräldrarnas illusioner.
Får inte tonåringar att må dåligt.

Dagensanalys.se - 12 sep 18 kl. 10:01

Spotify blir tajtare med Nielsen

Spotify har valt att kliva ännu närmare undersökningsbolaget Nielsen, som mäter kampanjeffekter och räckvidd för musikjätten. Deras nya samarbete kommer att inkludera Nielsen Brand Effect över flera regioner – som USA, England och Japan – för att bättre optimera annonskampanjer och bättre förstå hur innehåll påverkar olika målgrupper. Tanken är att varumärken ska maxa sina kampanjer på Spotify och känna att ROI var klart värt det för kännedom, uppfattning och köpintention.

Dagensanalys.se - 19 jan 18 kl. 10:01

Egmont köper upp ännu ett bolag

Egmonts satsning på e-handel fortsätter. Denna gång är det en e-handlare inom outdoor som köps upp. Egmonts e-handelsområde omsätter i dag över 2 miljarder kronor och utgörs av flera ledande nordiska nätbutiker som Jollyroom, Bagaren och Kocken, Fjellsport, Med24 och Nicehair.

Dagensanalys.se - 06 nov 17 kl. 10:08

Socialbakers lanserar AI-verktyg för Instagram

Analysföretaget Socialbakers, med fokus på sociala medier, har lanserat ett AI-verktyg som gör det möjligt att förutse hur bra eller dåligt dina kampanjer kommer att prestera på Instagram. Att kunna titta in i framtiden är ju guld värt, speciellt om det handlar om marknadsföringskampanjer. Så frågan är om Socialbakers hittat fram till The Holy Grail of Marketing?

Dagensanalys.se - 14 jun 18 kl. 16:01

Snapchat tänker bevisa att de kan driva försäljning

Snapchat tänker vidareutveckla mätningar i sin app så att annonsörer får bevis på att deras satsning var väl investerade pengar. Även svenska Nepa är med på ett hörn och samarbetar med Snap. För att göra detta har de bland annat utvecklat vidare på sitt samarbete med LiveRamp, ett mätföretag som kan ta fram hur mycket annonser på Snapchat faktiskt ledde till ”offline sales impact (OSI)”.

Supermiljöbloggen - 13 jul 16 kl. 15:47

Greenpeace: ”Haglöfs! Bli en föregångare istället för en förorenare!”

"Greenpeace har testat luften i några av de största friluftsmärkenas butiker runt om i världen. Resultaten, från bland andra Haglöfs butiker i Stockholm och Oslo, presenteras i en rapport idag.", skriver Lina Burnelius, kampanjledare för Detox Outdoor, Greenpeace Sverige, idag i en debattartikel på Supermiljöbloggen.

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 2 timmar sedan

Sven-Bertil Taube hoppar av ”Så mycket bättre”

Den folkkära artisten Sven-Bertil Taube är sjuk..

Dagens Media - 2 timmar sedan

Readly tar in mångmiljonkapital

Readly tar in nytt kapital. Pengarna ska användas till en fortsatt expansion i Europa..

Dagens Media - 12 timmar sedan

Telefonkaos på Rix FM: ”Vansinnigt”

Tele2:s haveri fick Rix FM:s telefonsystem att bryta samman. ”Det var helt vansinnigt under hela eftermiddagen”, säger programledaren Martina Thun, till Dagens Media..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Hushållens utgifter för rörligt ökar kraftigt

Hushållens medieutgifter ligger stabilt på 20 000 kronor per år. Men utgifterna för rörliga medier ökar kraftigt..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Så ska HBO Nordic satsa på lokala originalserier

Med målet att släppa flera originalproduktioner per år intar HBO Nordic den lokala streamingmarknaden. Dagens Media har träffat originalproduktionscheferna Hanne Palmquist och Antony Root för att snacka framtidsstrategi och konkurrenter i Dagens Media Insikt..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Dagens Media lanserar premiumtjänst

Är du prenumerant på Dagens Media? Då kan du nu logga in och ta del av Dagens Media Insikt och annat premiuminnehåll..

Dagens Media - 19 timmar sedan

Jochum Forsell om usla tv-siffrorna: ”Priset för högt och tittartappet för stort”

Maj blev en usel månad för linjär-tv, enligt Mediebyråbarometern. Tappet av hockey-VM samt att annonsörerna ledsnat på höga tv-priser, är Jochum Forsells förklaring till dippen han tror kommer hålla i sig. Tv-husen och IRM målar emellertid upp en annan bild..

Dagens Media - 20 timmar sedan

TV4 norpar SR-journalist till nya redaktionen

Susanna Baltscheffsky tar plats i TV4:s nybildade vetenskapsredaktion. Hon kommer närmast från Sveriges Radios vetenskapsredaktion där hon har varit producent för miljöprogrammet Klotet..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Timell kräver TV4 på 10 miljoner

Martin Timell vill ha tre årslöner av TV4. Men kanalen vägrar betala. ”Vi har beslutat att vidta rättsliga årgärder” säger Torgny Wetterberg, Martin Timells advokat, till Medievärlden..

Dagens Media - 21 timmar sedan

Om reklamtrötthet: ”Slarvet skadar varumärket”

85 procent av svenskarna upplever irrelevant reklam som irriterande. Det visar en ny Novus-undersökning. ”Det slarvas mycket i förarbetet till den datadrivna reklamen.



Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.