Dagens Media > Ekonomi

Thursday, 20 June, 15:58

Dagens Media - 10 jun 19 kl. 08:00

Gota Media vill vässa annonsaffären med videonätverk



Gota Media väljer den annonsfinansierade videplattformen Youplay för att nå ut med sitt rörliga material. ”Ger möjlighet att utbyta erfarenheter och videomaterial mellan publicisterna i nätverket” säger Morgan Andersson, COO på Gota Media..
Läs mer på Dagens Media
Läs mer om:
Media, Youplay, Morgan Andersson, COO, Gota Media

Dela artikeln

0 delningar på Facebook.

Liknande nyheter

Taggar: Gota, Mediavill , vässa, annonsaffärenmed , videonätverk
Dagens Media - 10 jun 19 kl. 08:00

Gota Media vill vässa annonsaffären med Youplay

Gota Media väljer den annonsfinansierade videplattformen Youplay för att nå ut med sitt rörliga material. ”Nätverket ger oss möjlighet att utbyta erfarenheter och videomaterial mellan publicisterna ”, säger Morgan Andersson, COO på Gota Media..

Dagensanalys.se - 09 maj 19 kl. 21:15

Breakit måste låsa i sina artiklar – annonsaffären håller inte för dem heller

Breakit som satsat på klickvänliga ekonominyheter har svårt att få till affären. Nästa steg är att låsa in  sina artiklar så som Dagens Media, Resumé och andra branschtidningar redan gjort. Hatten av för Breakit som än idag försöker trotsa nyhetsbranschen med att satsa på megavinst.

Dagensanalys.se - 21 apr 18 kl. 10:24

Webbläsare och publicister går ihop för att skära bort mellanhänderna i annonsaffären

Dow Jones Media Group gör nu gemensam sak med webbläsaren Brave för att tillsamman koppla publicisten direkt till läsaren och se till att mer av annonspengarna går till publicisten istället för till mellanhänderna. I dagens digitala annonsvärld är det många aktörer som är inblandade, framför allt när det kommer till programmatisk annonsering. Att en stor del av annonspengarna går till olika mellanhänder har dock irriterat publicisterna, som är de som står för innehållet.

Dagens Media - 19 dec 16 kl. 11:23

"Artificiell intelligens räddar annonsaffären på nätet"

DEBATT. Det är direkt felaktigt att dödförklara displayannonsen, skriver Magnus Johansson, Nordenchef Rocket Fuel, och menar att den just nu står på randen av stora möjligheter på grund av den artificiella intelligensen..

Dagensanalys.se - 10 sep 18 kl. 16:15

Kristina Tellander lämnar rollen som Head of Sales & Operation på LRF Media

Efter sex år lämnar Kristina Tellander rollen som Head of Sales & Operation på LRF Media.
”Det har varit fantastiskt roliga och intensiva år, men nu behöver jag nya utmaningar”, säger Kristina Tellander. Som försäljningsansvarig för företagsintäkter på LRF Media har Kristina Tellander både säkrat annonsförsäljningen i print för alla varumärken och byggt upp mediehusets digitala annonsaffär, ett område som haft stark tillväxt de senaste åren.

Dagensanalys.se - 22 nov 17 kl. 11:57

Marknadsförare lämnar annonsbyråerna för att själva hantera den digitala affären

I en undersökning från Infectious Media menar 86 % av de 200 tillfrågade marknadsförarna att de planerar att flytta delar eller hela av sin programmatiska annonsering in i företaget istället för att låta en annonsbyrå hantera det. Anledningarna är flera, och annonsbyråerna måste nu anpassa sitt arbete för att inte helt bli övergivna av marknadsförarna. De 200 tillfrågade marknadsförarna kom från Nordamerika, EMEA och APAC, men trots den stora geografiska spridningen var åsikterna i stort sett de samma.

HBL - 14 aug 14 kl. 08:59

KSF Media får sin nya ledning

Martina Harms-Aalto och Susanna Ilmoni blir innehållsdirektörer på KSF Media. Fredrik Nars utses samtidigt till marknadsdirektör.KSF Medias nya organisation tar form när bolagets styrelse har utnämnt den nya ledningen.

Dagens Media - 16 jan 14 kl. 08:22

Mediekompaniet tar in Vinter

Mediekompaniet och reklambyrån Vinter inleder ett samarbete. Syftet är att utveckla annonsaffären..

Dagens Media - 16 nov 17 kl. 07:00

"Vi har blivit mer strategiska"

PREMIUM. Mediesäljarna har blivit färre – och tvingas lära sig mer komplexa produkter i kampen om den krympande annonsaffären. Läs Dagens Medias stora säljarspecial här..

Dagens Media - 26 sep 18 kl. 14:17

Mittmedia och Schibsted i annonssamarbete

Nu i september drar Mittmedia och Schibsted igång ett annonssamarbete för att utveckla den digitala annonsaffären..

Fler nyheter från Dagens Media

Dagens Media - 1 timme sedan

BOS anmäler Triss-skrapet i TV4 till KO

Branschorganisation för Onlinespel, BOS, anmäler TV4 och Svenska Spel till Konsumentombudsmannen och vill stoppa Triss-skrapet..

Dagens Media - Igår: 15:18

Brand new content förstärker med trio

Contentbyrån Brand new content tar in tre nya namn när bolaget växer. Måns Nilsson, Anna Norström och Peter Lindberg rekryteras till dotterbolaget Brand new story..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Han tar över som vd på Discovery

Henriette Zeuchner lämnar posten som vd på Discovery Networks efter två år. Ersätter gör Nicklas Norrby tidigare försäljningsdirektör på Discovery..

Dagens Media - 4 timmar sedan

Henriette Zeuchner lämnar Discovery

Henriette Zeuchner lämnar vd-posten efter knappt två år på Discovery för att istället bli ny vd på utomhusbolaget Clear Channel..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Ninja Casinos överklagan får avslag

Förvaltningsrätten har avslagit Global Gamings överklagan. Nu går spelbolaget vidare till kammarrätten..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Ninja Casinos överklagan får avslag – ”Går vidare”

Förvaltningsrätten har avslagit Global Gamings överklagan. Nu går spelbolaget vidare till nästa instans..

Dagens Media - 5 timmar sedan

Schibsted startar framtidshubb

Schibsted ska hitta nästa generations medieprodukter med hjälp av en intern startup för innovation. Sjösätter Next media..

Dagens Media - 6 timmar sedan

Starcom landar avtal med fintechbolag

Starcom skriver avtal med fintechbolaget Anyfin. ”Med det har vi förstärkt vårt erbjudande ytterligare inom commerce, performance”, säger Linda Palmgren, Starcoms vd..

Dagens Media - 7 timmar sedan

F&B knep Grand Prix för Volvo-kampanjen

Forsman & Bodenfors prisades med ett Grand Prix i Cannes Lions för sin Volvo-kampanj ”The E.V.A Initiative”.

Dagens Media - 6 timmar sedan

Netflix nya svenska serie: Snabba cash

Trycket på de lokala streamingaktörerna ökar när Netflix avslöjar sin andra originalsatsning på den svenska marknaden..

Pressen.se i Sociala medier

Pressen på facebook Nyhetspressen på Twitter

Liknande Nyheter

Bilder




Om oss

Pressen.se är en svensk nyhetsportal samt nyhetssökmotor som automatiskt hittar de mest omdiskuterade och aktuella nyheterna. Välkommen!

Kontakt

Vill du säga hej?

Reklam

Annonsera?Pressen.se besöks hundratusentals gånger per månad. Kontakta oss för mer information om hur du kan nå ut med ditt budskap.